Schimmel infectie, advies graag!

Nadat ik alle anti-schimmel middeltjes zowel al gehad heb en zelfs afspraken met de gynocoloog heb gehad die nooit wat vind want, duh… Ik ga niet 2 weken met een schimmel rondlopen totdat ik eindelijk terecht kan bij de gynocoloog, dan zorg ik dat ik er van af kom.

Anyhow, na alles heb ik zelf vastgesteld, door een tijdje met condoom te vrijen, dat de schuldige mijn vriendje is.

Ik krijg van hem dus almaar vaginale schimmel.

Condooms vrijen echt absoluut niet fijn, het schuurt zelfs een beetje wat al snel irritatie bij mij veroorzaakt, dus heeft mijn huisarts na mijn beklaag over de almaar terugkerende schimmelinfectie maar fluconazol 200mg tabletjes voorgeschreven.

Van wat ik van hem begreep zou 1 zo’n tabletje genoeg moeten zijn om er vanaf te komen. Hij had me er voor de zekerheid 3 voorgeschreven omdat ik het steeds maar terug krijg, zodat ik een voorraadje heb zeg maar.

Dat was de 21ste, en inmiddels heb ik weer die schimmel te pakken. (terwijl mijn vriend en ik niet heel vaak vrijen, hoogstends 1x per dag in het weekend, want doordeweeks zien we elkaar niet)

Nu heb ik gisteravond die tablet ingenomen.
Vannochtend voelde ik wat verlichting, maar tegen de loop van de dag kwamen de verschijnselen weer boven, dat warme gevoel en jeuk.
Ik heb toen smiddags rond 2 uur de huisarts gebeld en kreeg de assistente aan de lijn, ik vroeg aan haar of ik er nog een moet nemen vanavond, maar ze had er volgens mij niet heel erg veel verstand van want ik kreeg niet echt uitgebreid advies ofzo. Maargoed ze vroeg of de klachten geminderd waren en toen dacht ik aan vannochtend, dus zei ik ietsjes, dus toen zei ze dat ik het niet moet nemen omdat de pil nog zijn werking moet doen.

Dus nu de vraaaaaag…

Heb jij ervaring met fluconazol 200mg? (meestal word 150mg voorgescrheven voor vaginale schimmel)
Hoe snel is de werking gebruikelijk, 1 dag, 2 dagen, langer dan 2 dagen?

Mijn gut-feeling zegt me namelijk dat die pil amper effect op me heeft, want het voelt bijna hetzelfde nog nu als dat het gister avond voelde. En het is toch een heftig geneesmiddel gezien het ernstige leverschade kan aanrichten.

Heel graag hoor ik jullie adviezen en antwoorden op mijn vragen, dan kan ik daaruit beslissen wat ik verder ga doen, want rondlopen met schimmel is geen optie, en een suikervrij dieet is me te heftig/duur+time-consuming gezien overal wel suiker in zit en ik alles dan zelf moet bereiden.

Ten eerste: Als je weet dat je het van je vriend krijgt, moet je vriend zich ook laten behandelen! Anders blijf je elkaar besmetten. Doe het voortaan dus altijd met condoom totdat jullie beiden schimmelvrij zijn. Je vriend kan overigens ook drager zijn zonder dat hij het weet.

Verder… ik neem aan dat je de ‘gewone’ adviezen al opvolgt: Katoenen ondergoed dat niet knelt dragen, geen inlegkruisjes, alleen wassen met water en niet met zeep of vaginale zeep. Verder gewoon proberen je weerstand hoog te houden met gezond leven; gezond eten, voldoende bewegen en voldoende slapen.

Ik heb één keer zon tablet gehad, maar bij mij was mijn vulva ook ‘besmet’. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is? Dat het gebied rond de vagina ook rood is, geirriteerd is en jeukt. Ik kreeg daar miconazolcreme voor. Dit kan je ook gewoon bij de drogist halen, miconazol 20. Staat meestal bij de voetverzorging omdat dit ook tegen voetschimmel werkt. Ik heb ook regelmatig last van een vaginale schimmelinfectie maar heb gewoon altijd een tube miconazol thuis liggen, dus zodra ik ook maar een beetje last krijg (meer afscheiding, jeuk etc.) smeer ik een dag of 3, 2 maal daags die creme ruim op en dan is het zo weg.

Hoe het precies zat toen met dat tablet weet ik niet meer, dat was denk ik toen ik 14 of 15 was (en ik ben nu 21).

Anyways: Let op je ondergoed en hygiëne, probeer gewoon NORMAAL gezond te leven en laat je vriend ook behandelen! En probeer bij de eerste klachten al meteen het in de kiem te smoren met miconazolcreme.

Grootmoeders tip is een tampon met yoghurt erin duwen maar dat zou ik zelf niet zo snel doen.

En dit is echt serieus, dat zei mijn moeder altijd (heeft iets met zuurgraad te maken)

Nee yoghurt bereik je het tegenovergestelde mee, want de candida voed er ook aan. Dan beter normaflor tabletten inbrengen.

Maar inderdaad het is bij mij ook helemaal rood, het zit eigelijk alleen maar in het gebied van de ingang (waar me vriend dus naar binnen gaat)

Ik zal bij mijn huisarts om zo’n tube vragen, hij had al eerder uitgelegd dat zo’n anti-schimmel tube helpt bij jongens ook al is het een middel voor vrouwen, en dat het ook voor voetschimmel gebruikt kan worden.

Volgens mijn huisarts kunnen jongens geen drager zijn van schimmel. Ze hebben het of wel, of niet, en zo wel dan hebben ze net zo veel last als vrouwen. Dus kortom volgens mijn huisarts heeft mijn vriend nergens last van. Maar goed ik vind het toch het proberen waard, als ik die zalf zelf ga gebruiken kan mijn vriendje dat net zo goed ook doen.

Echt super bedankt voor je advies! Ik ga morgen naar de huisarts en dan zeg ik meteen dat die fluconazol voor geen ene meter werkt.

Ik heb het pas geleden 2 maanden achter elkaar gehad
De werking van het pilletje wat ik kreeg (weet eigenlijk niet zeker of het hetzelfde pilletje is)
was ongeveer naar 2a3 dagen dat ik had oké hèhè. nu is het klaar.
Maar mijn pilletje wat ik kreeg mocht ik niet meer nemen dan voorgeschreven, want als je de gebruiksaanwijzing las, stond erin dat je ging hallucineren als je teveel van nam en zou mn maag leeggepompt moeten worden.

Mijn tip is ook.

• als je gaat vrijen gebruik glijmiddel. omdat het ook kan zijn dat je vagina geïrriteerd is en je het beetje verergert.
  • niet teveel wassen… ik lette er ook op dat ik niet met water een zeep waste, maar -ook teveel wassen is slecht omdat je ook de goede bacteriën wegspoelt.
    1 hooguit 2x perdag met lauw water.

En ook een tip. als jij vrijt zonder condoom moet je je van binnen goed wassen zegmaar.
Sperma is heel basis heb ik laatst gelezen, dus spoel je het niet goed weg kan dit ook je ph verstoren.

Ik heb ervaring met dit middel en weet dat het bij mij de eerste 1/2 dagen juist leek alsof het erger werd. Maar daarna neemt het heel snel af en ben je na een paar dagen verlost als het goed is.

En mijn vriend heeft ook een schimmelinfectie gehad via mij dus,maar niet in zo erge mate als waar ik mee zat. Bij hem verdween de roodheid en de jeuk vanzelf na een tijdje. Jongens kunnen het dus wel hebben, maar veel minder last van krijgen.