schilverige huid na gebruik bij foundation en poeder

Hey, ik weet niet of hier al een topic van is ? anders sorry.
De titel zegt het al , als ik mijn foundation en poeder heb aangebracht bekijk ik mijn gezicht van wat dichterbij en het is dan zo droog en lelijk. Ik heb geprobeerd geen poeder te gebruiken maar dat hielp ook bijna niks. maar omdat mijn huid vrij rood is en hier en daar wat pukkeltjes gebruik ik toch graag een foundation en compact poeder. ik gebruik savonds wel nivea creme( dat typ ik zeker fout ? :stuck_out_tongue: ) en sochtends was ik mijn gezicht. ik vind het heel vervelend.
Heeft 1 van jullie er ook last van , wat moet ik doen ?
maar als ik geen foundation gebruik is mijn gezicht weer vol pukkels dus die optie wil ik ook niet nemen

helpp

xxxxC

Misschien Nivea creme gebruiken voordat je de foundation erop smeert? Of een primer. Gebruik je trouwens het blauwe blik of soft. Persoonlijk vind ik soft veel beter voor mijn gezicht dan die in het blauwe blik.

ik gebruik die van in het blik, ooh dan ga ik dat ook even proberen!

ty

Ikzelf gebruik nivea soft voordat ik mijn foundation aanbreng. Wat je zou kunnen proberen is een make-up basis die je huid wat gladder maakt waardoor je misschien minder snel van die schilfers krijgt. Ook gebruik ik iedere avond wat hydraterende crème en mijn huid wordt daar echt heel zacht van! Ik weet trouwens niet of je je foundation met je vingers of met zo’n soort sponsje aanbrengt, maar bij mezelf bereik ik het beste resultaat door gewoon met mijn handen te werken. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Na het wassen van je gezicht is je huid vaak wat droog, dus daarom is het ook superbelangrijk om na het wassen van je gezicht een goeie dagcreme op te smeren en pas daarna je foundation.

Concealer waar het nodig is ipv foundation over je hele gezicht

Een andere foundation gebruiken die geschikt is voor jou huidtype

Misschien dagcreme voor de wat gevoeligere huid

Wat voor foundation gebruik je? En hoe is je eigen huid?
Sommige foundations of typen foundations zijn namelijk niet zo geschikt voor een droge huid, en dan worden velletjes en droge plekjes inderdaad erg geaccentueerd. Ik draag zelf geen foundation eigenlijk, dus ik kan je hierover niet adviseren.
Maar begin inderdaad met je huid goed voeden, met een fijne dagcreme!
(en ja, ook huiden met puistjes en onzuiverheden kunnen droog zijn, een huid met puistjes etc is niet altijd per definitie een vette huid).

Je moet er eerst voor zorgen dat je huid goed gehydrateerd is, dus voor het slapen gaan en voordat je je foundation op doet een voedende hydraterende crème opbrengen. Ik zou er dan eentje pakken voor de droge huid. Als dit oké is, is het verstandig om een primer te gebruiken, dit maakt je huid als het ware glad, en maakt poriën minder zichtbaar. Hierna kun je de foundation op doen, het kan zoeken zijn naar een goede foundation, omdat niet alle foundations bij jouw huidtype passen, dit is denk ik een kwestie van zoeken. Over het aanbrengen van poeder, doe dit losjes en gebruik zeker niet te veel!

Wat bij mij hielp was de Aqua lijn van Nivea. Met deze dagen blijf je toch wel smeren, maar alle beetjes helpen.
Ik gebruik de dag EN de nachtcreme. Yup, groot verschil. Ik ben erg laks als het gaat om crème, jaja, dus soms vergeet ik het paar dagen. (Don’t judge, om 5 uur 's morgens is het een wonder als je überhaupt nog je naam weet!) Als ik dan weer braaf smeer, is het weer in twee daagjes weg. :slightly_smiling_face: Bij elkaar net onder de 20 euro en je doet er wel 2 (?) maandjes mee. Dus lekker blijven smeren, hihi.

ik heb hier ook echt zoooooveel last van

Dit heb ik ook wel eens ja! Bij mij gaat het weg als ik mijn gezicht 1x per 2/3 dagen scrub tijdens het douchen met een nat scrubhandschoentje. Wanneer ik dit doe heb ik geen last meer van schilfers en dekt mijn make-up veel mooier.
Als je dit doet kun je beter wel wat langer zachtjes scrubben dan snel en hard, daar gaat je huid namelijk kapot van.

Bij mij werkt Nivea Soft ook heel goed! Ik gebruik het voordat ik foundation aanbreng en 's avonds voor het slapen gaan ook. Heb nu vrijwel geen last meer van een droge huid.

Ik ooook en ik heb alles al geprobeerd. :see_no_evil: Bij mij is het ook als ik geen make up op heb, ik drink de hele dag water (nu ben ik ook weer wat glazen aan het wegtikken terwijl ik daar helemaal geen zin in heb :’)) ik heb geloof ik bijna elke dagcrème/nachtcrème/serum/primer/foundation/BB cream die me daarvoor wordt aangeraden geprobeerd, ik heb luchtbevochtigers, zorg ervoor dat ik niet in te droge en warme ruimtes ben, ik smeer heilig en sla het nooit over, ik raak m’n huid niet aan, ik gebruik de Evian facial spray, ik scrubde me een ongeluk maar daar werd het alleen maar 100x erger van en ik heb nog 1000 trucs geprobeerd EN NOG HEB IK ER LAST VAN AAAARGHHHHH.

Dit ergert me echt dagelijks, zoals je kunt zien haha.

:hammer:

Wow jij hebt het wel wat erger dan ik heb. Ik probeer de laatste tijd mijn dagcreme met een klein beetje foundation te mengen en dan aan te brengen op mijn gezicht wanneer ik me opmaak, dan pak ik mijn foundation spons en breng ik t laatste laagje foundation op (omdat de foundation met de dagcreme slechts heel weinig foundation heeft). Ik doe t depend aanbrengen.

ik gebruik 1 van nyc, oh oke thankyou !

heel vervelend he :frowning_face:

thankyou :slightly_smiling_face:

mensen , ik heb vandaag zo’n wasborsteltje voor je huid gekocht.
zou dat verschil maken ? :s