Schilfers op mijn gezicht

Hallo iedereeeen,
Ik heb vroeger heel erg veel last van acne gehad doordat ik een vette huid had/heb vooral in de T-zone, en daar heb ik dus mijn dag en nachtcréme en reinigingsspullen op gebaseerd. Maar de laatste tijd heb ik heel erg veel schilfers op mijn neus en er naast.

Ik wil er wel vaseline op smeren, maar aangezien ik een vette huid heb lijkt me dat niet handig.
Zou dit door de winter komen?

En Heeft iemand anders hier ervaring mee?

misschien schubben ? ik weet niet op het dat gaat irriteren maar je kunt het proberen en dan een dag of nacht crème op smeren

Ja, heb ik geprobeerd en normaal werkt dit goed, maar na een dag ziet het er weer als hetzelfde uit.

Kan ook door het weer komen aangezien het weer kouder word.

Misschien andere dagcreme/nachtcreme gebruiken?

Had ik ook… niks aan te doen, waarschijnlijk door je voeding…
Drink genoeg water, ik drink alleen nog maar water of thee zowat, helpt wel!

Ik zou een serum gebruiken in jouw geval. Waarschijnlijk heeft je huid net dat beetje extra nodig. Werkt natuurlijk niet in 1 dag, maar na een weekje zou je wel verschil moeten werken. Ik zou een goed serum kopen voor in de avond, wanneer je huid dan toch al aan het herstellen is :slightly_smiling_face: Ik gebruik nu een olie/serum van kiehls die ik best fijn vind, ook al vind ik het aanbrengen best vreemd aanvoelen.

Ik zou er geen vaseline opsmeren, dat sluit de huid af.

Ik heb precies dit. Zodra het winter wordt krijg ik schilfers of mn neus en voorhoofd. Ik hoop al zo veel cremetjes en middeltjes geprobeerd, niks werkt, soms verbeterd het de situatie wel een beetje. Maar elke winter komen die lieve schildertjes weer.

Ja dit herken ik wel, dat komt door de kou denk ik. Dat droogt je huid uit. Je kan bij de drogist vragen naar een vochtinbrengende creme, dus niet voor de droge huid, maar voor de vochtarme huid.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Mij helpt pure kokos olie heel goed
Ik heb het ook iedere winter