Schildklier problemen

Hoi,

Ik ben een meisje van 17 en ik heb last van een te traag werkende schildklier.
Ik ben er op tijd achter gekomen, dus heb gelukkig (nog) geen last van overgewicht of
zoiets dergelijks… wel merk ik dat ik snel aan kom.
Als ik bijvoorbeeld 2 keer in een week uit eten ga ofzo, dan kom ik al 2 kilo aan.
Ook heb ik dat ik snel moe ben en het snel koud heb enz.

Op girlscene zag ik meerdere meiden met hetzelfde probleem en daarom is er nu een topic voor.
Vind het wel fijn om ervaringen te delen en/of tips te krijgen en denk dat er meer zijn die daar
zo over denken.

Ook kan het voorkomen dat je iets anders met je schildklier hebt of dat hij juist te snel gaat.

Dit topic is dus voor mensen met schildklierproblemen die vragen hebben
of tips/ervaringen.

xxx

Mijn oma heeft te langzaam, mijn moeder te snel. Een poosje geleden dacht ik ook dat ik het had (zou heel veel… dingen/klachten verklaren) maar ik heb bloed laten prikken en mijn schildklier was normaal!

Gelukkig maar!
Zou het wel over een tijdje weer laten testen,
het is namelijk een erfelijke ziekte die ook zo maar
naar boven kan komen…

ik ‘‘kreeg’’ het ook pas toen ik 15 was (de klachten enz)
en mijn moeder heeft het ook. :stuck_out_tongue:

xx

En je vond je medicijn wel een leuke naam hebben? :wink:

Iig, lijkt me vervelend om te hebben, gelukkig heb ik het niet!

Mijn moeder heeft schildklier problemen. hij is zowel te snel als je langzaam geweest bij haar. momenteel weet ik t niet.

zelf heb ik ook wel wat klachten die ze herkent van toen ze zelf jong was.
iid ook snel moe en snel koud etc. ect. maar ik heb geen idee wat het is bij mij.
voor jou iig sterkte :slightly_smiling_face: vervelend hoor wat n schildklier allemaal aan klachten kan geven…

hahah ja eigenlijk wel :stuck_out_tongue:

hmm lastig dat je ook problemen hebt en niet weet waarvan, heb je t al eens getest?
Bedankt. :slightly_smiling_face:

Wow is dit zo?
Mijn moeder heeft namelijk vorige week te horen gekregen dat haar schildklier echt te traag werkt en neemt er nu medicijnen voor. :flushed:

Ik heb zelf (gelukkig) niks met mijn schildklier.

Mijn moeder 3 tumors in haar schildklier. Daar heeft ze een radioactive jodium slok voor gehad en nu zijn ze niet meer kwaadaardig, maar ze zijn er nog wel. Op het moment dat ze er voor kiest ze te laten verwijderen, verliest ze haar stembanden met de operatie. Dus hopen dat het goed blijft (:

Ik heb het nu ook nadat ik extreme pfeiffer heb gehad, in April moet hij weer normaal werken, anders moet ik aan de medicatie. Ik kom nu ook snel aan, heb het altijd ontzettend koud en er valt ontzettend veel haar uit, waardoor het nu heel dun is! :frowning_face:

Ik heb een traagwerkende schildklier. In ieder geval, dat was de uitkomst na bloedonderzoek… na nog een keer bloedprikken kwam weer hetzelfde uit. Ivm verhuizing ben ik toen van arts geswitched, opnieuw onderzoek laten doen en toen kwam er ineens uit dat ik rond heb gelopen met de ziekte van Pfeiffer en dat mijn schildklier nu weer oké is.

Twee artsen, twee verschillende uitkomsten… Wrs is het een een gevolg op het ander (ingewikkelde story :stuck_out_tongue:)

Ik heb dit niet gelukkig. Ben wel op schildklierfunctie getest i.v.m. bepaalde klachten, heb nl. problemen me tmijn darmen (soort prikkelbare darm noem ik het maar, er is geen diagnose gesteld) en toen dacht de internist dat het misschien aan mijn schildklier lag. IK heb he took een keer laten testen toen ik heel moe was en veel pijnklachten had. Helaas zijn de klachten er nog steeds en is er niks uitgekomen (niet da the tifjn is om schildklierproblemen te hebben, maar je snapt wat ik bedoel).

heey…

ik had eerst ook een te snelle schildklier waardoor ik veel afviel ( niet dat ik dat erg vond) maar viel ook vaak flauw…
k heb daar aantal tabletten voor gehad en nu werkt die dus weer te langzaam… heel vervelend. :frowning_face:

hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie t aan dde schildklier hadden?

x

Mijn moeder die had het en toen ik dus ook klachten had,
gingen ze mijn bloed prikken.

Zo zijn ze er achter gekomen.

xx

Dat is grappig!

Ik heb de ziekte nu ongeveer 2 of 3 jaar en ik heb nu ook pfeiffer.

Zou dat wat met elkaar te maken dan?

xxx

Wat lastig zeg! Hoop dat je moeder er snel weer boven op komt en ze haar stembanden houdt!
Sterkte in ieder geval :slightly_smiling_face: xxx

up

Mijn mama had schildklierkanker, de minst erge kanker die er is en waar je niet van kan sterven, ze hebben haar schildklier verwijderd, geen chemo, en nu moet ze elke dag een pil nemen die haar schildklier vervangt.

ik zeg dit gewoon, omdat het misschien handig is om te weten :wink:

ik weet sinds een half jaar dat traag werkende schildklier heb
ik kom de laaste tijd snel aan
ook ben heel vaak moe

en mij moeder heeft het trouwens ook