Hoihoi!
Ik zit sinds maandag in mijn stopweek, het is vandaag donderdag en ik heb nog geen druppel bloed gezien, normaal vind ik dit niet zo eng maarrrr…
Maandag- op dinsdagnacht had ik een nachtmerrie dat ik zwanger was (Ik ben 19 en sinds 3 weken single dus dat is een nachtmerrie ja) en sindsdien kan ik niet stoppen met stressen. Het is pas 3 dagen, maar ik slaap echt heel slecht door de spanning van dat het misschien zo kan zijn, ik voel constant aan mijn buik en wordt 's nachts wakker om vervolgens in mijn ondergoed te kijken of er al bloed is… Ik heb woensdag een test gedaan en die was negatief.
Vanochtend heb ik toch maar de huisarts gebeld om een afspraak te maken (schaam me kapot… ) en ik kan maandag pas terecht maar ik heb niet zo’n zin om tot maandag slecht te slapen… wat is jullie ervaring hiermee en heeft er iemand advies om de stress te verminderen of het bloed te laten komen??
Hier even de feiten op een rijtje:
Ik ben de afgelopen maanden steeds regelmatig ongesteld geweest. De laatste keer dat ik onveilig vrijde (Vree? Vrijde? Heb gevreëen?) was anderhalve maand terug en ik heb een week daarna een zwangerschapstest gedaan (negatief), vervolgens ben ik 2 weken later gewoon ongesteld geworden. Sindsdien heb ik het nog 2x met condoom gedaan en heb mijn pil gewoon elke avond ingenomen.
Ik heb ook wel eens gelezen dat door stress de menstruatie weg kan blijven, maar ik heb wel “gewoon” buikpijn/misselijkheid op de manier die ik altijd heb tijdens mijn menstruatie
Graag hoor ik ál jullie kennis over dit topic!!