Schijnzwanger?? Waar blijft mijn menstruatie?? Paniek :(

Hoihoi!
Ik zit sinds maandag in mijn stopweek, het is vandaag donderdag en ik heb nog geen druppel bloed gezien, normaal vind ik dit niet zo eng maarrrr…
Maandag- op dinsdagnacht had ik een nachtmerrie dat ik zwanger was (Ik ben 19 en sinds 3 weken single dus dat is een nachtmerrie ja) en sindsdien kan ik niet stoppen met stressen. Het is pas 3 dagen, maar ik slaap echt heel slecht door de spanning van dat het misschien zo kan zijn, ik voel constant aan mijn buik en wordt 's nachts wakker om vervolgens in mijn ondergoed te kijken of er al bloed is… Ik heb woensdag een test gedaan en die was negatief.
Vanochtend heb ik toch maar de huisarts gebeld om een afspraak te maken (schaam me kapot… :frowning: ) en ik kan maandag pas terecht maar ik heb niet zo’n zin om tot maandag slecht te slapen… wat is jullie ervaring hiermee en heeft er iemand advies om de stress te verminderen of het bloed te laten komen??

Hier even de feiten op een rijtje:
Ik ben de afgelopen maanden steeds regelmatig ongesteld geweest. De laatste keer dat ik onveilig vrijde (Vree? Vrijde? Heb gevreëen?) was anderhalve maand terug en ik heb een week daarna een zwangerschapstest gedaan (negatief), vervolgens ben ik 2 weken later gewoon ongesteld geworden. Sindsdien heb ik het nog 2x met condoom gedaan en heb mijn pil gewoon elke avond ingenomen.

Ik heb ook wel eens gelezen dat door stress de menstruatie weg kan blijven, maar ik heb wel “gewoon” buikpijn/misselijkheid op de manier die ik altijd heb tijdens mijn menstruatie

Graag hoor ik ál jullie kennis over dit topic!!

Ik denk je niet zwanger bent. De laatste keer dat je het onveilig hebt gedaan, ben je daarna al ongesteld geworden en daarna heb je geen onveilige seks meer gehad toch?

Je hebt de pil gewoon genomen toch? Ik snap eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt en geld verspilt aan zwangerschapstesten. De kans dat je ondanks de pil zwanger wordt, terwijl je ook nog eens condooms gebruikt hebt, is echt ontzettend klein.
En nachtmerries hebben niets met je leven te maken.

als ik dit lees vraag ik me echt af hoe wij even oud kunnen zijn

!!! Echt hoe moeilijk kan 't zijn.

Of beter gezegd; hoe moeilijk kunnen sommige mensen ‘t zichzelf maken :’)

Adem in, adem uit! Rustig aan mens, je wordt echt wel ongesteld vandaag of morgen.

Ik dacht trouwens meteen aan een konijn toen ik het woord ‘schijnzwanger’ las. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dit kan hier: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.0.html

Nou je bent iig níet schijnzwanger. Dat is zeker.

want lees hier niets over hormonale uitbarstingen, opgezette borsten, melkproductie en andere zwangerschapshormonen.

seriously ive been there, schijnzwanger zijn is geen pretje :wink:

Dit. Plus dat het echt niet gek is dat als je maandag begint, je nu nog niet ongesteld bent. Relaaaaaax.

De meeste drooooomen zijn bedrog!
Dus gewoon rustig afwachten. Volgende keer kun je het plaatsen in het Ben ik Zwanger topic zoals al werd gezegd.

Dit idd. En waarom lezen meiden de bijsluiter van hun pil niet?

Je bent niet zwanger! Door de stress blijft je menstruatie weg, heb ik ook eens gehad. En omdat je je zulke zorgen maakt krijg je zwangerschaps symtomen. Waarschijnlijk word je volgende week gewoon ongesteld, je hebt 2x een test gedaan en elke keer negatief!

Bedankt voor de begripvolle reacties! Het zit waarschijnlijk allemaal tussen mijn oren… Nieuwe studie, heftige break-up achter de rug, stress stress stressssss om niks… ik ga maandag toch naar de huisarts, maar vooral om over omgang met de stress te praten want het zit duidelijk goed vast in mijn hoofd :flushed:

Alle negatief-getinte reacties; voortaan je tijd verspillen op spele.nl graag.

Sorry, ik wist niet heel goed hoe ik het moest verwoorden… maar je hebt gelijk, dát is het zeker niet

Sorry, daar had ik niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:

Hahaha tja, slechte woordkeuze, ik weet het :flushed:

Chill. Mijn menstruatie begon in mijn stopweek 4 jaar geleden op woensdag, toen donderdagnacht en nu vrijdag laat in de middag. Geen idee waarom t verschoven is, maar als ik het zo lees kan je echt niet zwanger zijn ;p

Waarop baseer jij de conclusie dat ik de bijsluiter niet gelezen heb…?
Ik ben sinds mijn 15e aan de pil, niet altijd seksueel actief geweest, maar ik had nog nooit zoveel angst vanwege een dag over tijd zijn gevoeld, vandaar dat ik besloot deze topic te plaatsen

Dankjewel, je hebt helemaal gelijk… gewoon afwachten it is!