@Schijfwedstrijd@

Nog een?
Ja ik weet het, er zijn er heel veel, maar omdat ik zo enorm slecht ben dat ik er de eerste ronde gelijk al afval en omdat ik heel graag een
keer zelf jury wil zijn, start ik er nog een!

Hoeveel kandidaten?
Hij start uiterlijk op 13 september, zijn het er daarvoor al meer dan tien, dan beginnen we.

1. Perfuckting
  2. Kaytje12
  3. Silvergirl
  4. Rainbown_n
  5. Liveforlove
  6. SnoepAngel
  7. Melizza

Beoordeling:
Ik wil graag alleen de jury zijn.

Spelfouten:
Hier ben ik zelf enorm slecht in, ik zal daar dus ook niet streng in zijn.
Wel let ik op de leestekens. Ik vind het namelijk wel storend als de dingen die mensen zeggen niet tussen aanhalingstekens staan.

Inleving in de hoofdpersoon:
Lezen is heerlijk, dat vind ik iniedergeval, maar er zijn wel eens boeken waar je gewoon niet inkomd.
Als je je goed inleeft in de/ het hoofdpersonen/ hoofdpersoon zal je dit behoorlijk wat pluspunten opleveren.

Lengte:
Voor elke opdracht geld, min een half a4tje, dat moet lukken toch?

Werkelijkheid:
Dit maakt mij niet uit, echte fantasie verhalen vind ik ook leuk, meer werkelijkheid is ook goed, tenzij anders aangegeven natuurlijk!

Nieuwe opdracht:
Kies een van deze gebeurtenissen, ik wil dat er minimaal 6 van deze dingen in komen.

Ontvoerd:
• Op weg naar school
• Door een man
• De bosjes in worden gesleurd
• Stokken
• Mes
• Blaffende hond
• Vrouw
• Lange haren

Opgepakt:
• Vingerafdrukken
• Agent met een bekakte stem
• Pistool
• Waarschuwingsschot
• Donker
• Bang
• Te strakke handboeien
• Onschuldig

Loverboy:
• De al lang gewilde ring
• Prachtige auto
• Bekeuring
• Boos
• Pijn
• Gedwongen
• Ouders
• Beste vriendin

Een dag model:
• Boze fotograaf
• Grote poster in de H&M
• Veel make-up
• Snel en hard werken
• Moe op de bank hangen
• Overal herkend worden
• Boodschappen halen
• Huiswerk

Er mogen meerdere mensen met 1 opdracht!
De extra opdracht laat ik zitten, die zorgt voor te veel verwarring!

Deadline
De deadline is 2 weken nadat we gestart zijn met de opdracht
Voor opdracht 1 is de deadline 13 september
Haal je dit niet moet je het van tervoren even zeggen dan verplaats ik hem!

Opdracht 2:

Deze opdracht moet ingeleverd worden voor 30 september
Je mag kiezen uit twee opdrachten. De “afmaak” opdracht of de “Just me”

Regels van de afmaak opdracht:

Je mag het veranderen in een tt
Je mag ook verder schrijven in vt
Ik schrijf in de ik-vorm, je mag dat veanderen in de schrijversvorm
Het moet minimaal 1,5 a4tje zijn.
Voor de deadline inleveren is 0,5 punt extra.
Daarna is per dag 0,5 punt aftrek.

Vakantie:

“Het vliegtuig is groot” probeerde ik de stomme stilte te verbreken.
Mijn moeder knikte. “Ja” zei ze er zachtjes achteraan.
Ik keek om me heen, er zaten veel verschillende mensen in het vliegtuig.
Een dikke vrouw met veel te dikke panty’s (naar mijn mening) staarde boos naar buiten.
Ze had lang zwart haar. " Ik wou dat papa hier was" mompelde ik. “Hou je bek over je vader!” schreeuwde ze terug. Heel het vliegtuig keek om.
“Sorry” zei ze. Ik keek haar aan, haar ogen werder steeds groter. “Wilt u wat eten of drinken?” vroeg een vrouw.

De “Just me” opdracht.
Regels van de Just me opdracht:
Hij moet minimaal 1,5 a4tje zijn.
Ik moet duidelijk kunnen zien wat voor “type” jij bent.
Er moeten min. 5 dingen van jezelf in voorkomen.
Maak de dingen die over jou gaan even vergedrukt!
Voor de deadline 0,5 extra.
Erna is per dag 0,5 aftrek.

Bijv.
De stoel kraakte toen Marielle erop ging zitten. Ze was dik, heel dik, naar mijn mening heel dik!
Ik pakte het boek wiskunde uit mijn tas. Ik was hier altijd al goed in geweest. Ze stonden bij mij in de rij als ze iets niet snapten.
Haha, dat deden ze toen nog, ik vond het leuk om erover op te scheppen, en zij vonden dat ik goed uitlegde. Dus deed ik dat ook vaak.
Mevr. Cotaar verbiedde het toen, ze wou dat als kinderen iets niet snapte naar haar kwamen, niet naar mij…

Ik schrijf niet mooi, het is maar een voorbeeld!

Als je iets niet snapt moet je het even zeggen, dan verander ik het!

xx

xx Kylen

Ik wil wel meedoen! Maar je moet denk ik een andere eerste opdracht doen, want er zijn mensen die alle 3 die films niet gezien hebben - zoals ik - Maar ik wil wel heeeeel graag meedoen.

1. perfuckting

Films zijn misschien niet zo’n goed idee. Want zoals perfuckting al zei, mensen kennen die films niet. Ik ken Shopaholic en Step Up allebei niet. Twilight natuurlijk wel, met Robert Pattinson (die er btw soms nogal eng uitziet in de film :stuck_out_tongue:)! Maar het lijkt me wel leuk om een eigen draai aan Twilight te geven ! :stuck_out_tongue: In principe is het wel een leuk idee, maar je moet dan wel iedereen een film laten kiezen die diegene wil, die jij kent, en die diegene kent, dus misschien moet je dat dan af gaan spreken ofzo? ;d Dan wil ik iig Twilight! :grinning: (Ik lul een beetje teveel volgens mij… XD Naja… HEB ER ZIN IN!)

1. perfuckting
  2. Kaytje12

Ik wil wel mee doen, zal alleen niet met zekerheid zeggen dat ik de hele tijd mee kan doen. Mocht het met school of andere dingen te druk worden dan zal ik er uiteraard mee stoppen.

1. perfuckting
  2. Kaytje12
  3. Silvergirl

Super, willen jullie dat ik een andere opdracht doe, of nog wat meer films, moet je maar even zeggen welke je leuk vind!
Ik schrijf er nog wel ff wat films bij die jullie denk ik wel kennen, ff bedenken welke…

xx

Ps: Er kunnen ook meerdere mensen de films doen. Dan kan ik verglijken, ik wil ook wel een andere opdracht doen als jullie dat makkelijker vinden…

Ik doe wel een andere opdracht.
Denk dat dat makkelijker is.

Laten we beginnen met goed op schRijf foutjes letten :stuck_out_tongue:

Upje!

:’)

Hoe wil je jureren als je zelf niet kan schrijven, geen spelfouten kan zien en geen opdracht kan bedenken die niet gebaseerd is op iets dat al gebeurd is? (een film) Er komt dan toch nooit wat creatiefs uit?

oke I’m in,

4… liveforlove

-

ik verveel me een beetje dus heb ik alvast een verhaal geschreven, ook al weet ik nog niet eens of ik mee mag doen :slightly_smiling_face: dat filmgedoe doe ik nog wel een andere keer als ik mee kan doen

ONTVOERD
ik was op weg naar school, de herfstige kou drong door mijn leren jack, terwijl ik stevig doortrapte. Als resultaat van de vele plassen waar ik doorheen was gefietst waren mijn schoenen ook nog zeiknat. Als ik zestien ben neem ik een scooter, bedacht ik. Snel, voornamelijk droog, en het paste bij mijn luie karakter. Als ik nou een baantje neem… dacht ik, kan ik misschien gaan sparen en…- ik schrok op uit mijn gedachten, had ik nou iets gehoord? Op deze weg was bijna nooit iemand… in de verte hoor ik een blaffende hond. Ik keek snel om me heen, waardoor mijn fiets gevaarlijk begon te slingeren. Nee, niemand natuurlijk… maar misschien was er toch iemand…? Iemand die me achtervolgde! Dacht ik geschrokken, en begon al een klein beetje bang te worden.
Maar je weet hoe dat gaat, je denkt het, en op hetzelfde moment denk je: nee, dat gebeurt niet bij mij! Dat gebeurt bij mensen ver weg, ergens anders. Niet hier, niet op deze weg, niet bij mij. Nou denk je dat misschien niet precies, maar je verwacht in ieder geval dat het uiteindelijk niets is, dat je alleen jezelf bang zit te maken…
Oke, niks aan de hand, spreek ik mezelf toe. Er is helemaal niema…- op dat moment brengt een man die op het fietspad is gaan staan mij fiets tot stilstand. Ik val, uit balans gebracht door het plotselinge remmen. Hij grijpt me vast en probeert me mee te trekken. Ik werk tegen, en hij trekt me aan mijn lange haren. Ik probeer los te komen, maar hij is veel sterker dan ik. Ik probeer een van de stokken op de grond te pakken, in de hoop hem ermee op zijn hoofd te kunnen slaan. Maar het lukt niet.
Is dit het dan? Denk ik. Door een of andere gek de bosjes in worden gesleurd en daarna dood worden teruggevonden, slordig begraven in het park? Inmiddels is het alsof mij lichaam vanzelf tegenwerkt zonder dat ik erbij na hoef te denken. Dan voel ik een doffe klap tegen mijn achterhoofd.

Shit, denk ik, nu kom ik te laat op school.

Het word zwart.

ik vind korte verhalen best moeilijk maarja

-

ik wil ook wel mee doen =DD

Ik vind die extra opdracht maar een beetje vaag hoor? Moet je dat nou verwerken in je verhaal of appart doen? & wat bedoel je met “beschrijven?” ik snap er geen bal van. & ik heb afblijven en titanic wel gezien, maar ik weet echt niet meer hoe dat nou precies ging hoor! & sommige zullen die films ook wel weer niet gezien hebben dus ik denk dat je die maar beter weg kunt laten!

Misschien kunnen we van die films, waarvan de meesten het verhaal wel kennen…
Belle & het Beest, Assepoester, Roodkapje, De Gelaarsde Kat, Frank & Frey,The Lion King, 101 Dalmatiers, Doornroosje etc.

Goooooewd idee? :grinning:

Ik de extra opdracht moet je apart doen, daarmee kun je max. 1 punt krijgen. Met beschrijven bedoel ik dat je dat stukje moet schrijven, met je eigen draai eraan. Snap je dat??
Maar ik laat deze extra opdracht wel weg!
Miesschien bedenk ik nog een andere!

Bedankt, maar ik laat de extra opdracht wel weg, het zorgt alleen voor verwarring!
xx

De lijst loopt een beetje door elkaar, maar ik doe mee!

(Dus je moet de normale opdracht én de extra opdracht maken?)

Fijn dat je hem nu al hebt geschreven, je hoeft hem niet kort te houden hoor! Lengte maakt niet uit, als het maar minimaal een half a4tje werd!
Ik beoordeel hem als alle verhalen binnen zijn.
xx