Schietpartij Sunset Grooves Hoek van Holland

Jullie zullen het vast mee hebben gekregen, maar toch voor de herhaling:

Wat een feestelijk begin moest zijn van het nieuwe TV seizoen eindigde in een drama; het gratis strandfeest Sunset Grooves in Hoek van Holland veranderde in een grote vechtende massa waarbij een 19 jarige jongen overleed en vele gewonden vielen…

Nu stond ik er een meter vanaf, kan ik nog steeds niet slapen en heb het er moeilijk mee. Ik heb niet gezien dat de jongen is neergeschoten, maar heb wel degelijk een pistool op me gericht gekregen, voor 3 seconden, maar het leek wel een uur voor me… Mijn verhaal heb ik gedaan aan hart van nederland, dit is de hele uitzending wat in teken staat aan het begin, van de schietpartij: http://www.hartvannederland.nl/programmagemist

en hier is niet helemaal ons stukje, maar wel veel ;
http://www.hartvannederla…ers_strandfeest_in_shock_

Ja ik ben degene die de foto heeft gemaakt…
maar nu wil ik beetje jullie raad, ten eerste ben ik als de dood dat die hooligans op me af komen, ik heb me hyves nu helemaal afgescherm gemaakt want ik kreeg rare berichten van mensen, en enorm veel vrienden verzoeken. Maar ik heb dus moeite met alles doen, gisteren zelfs met de hond uitlaten. Dus ergens vind ik het nu kut van mezelf dat ik me naam herkenbaar heb gemaakt…

Iig, kijk maar eventjes ofzo…

Ik heb het gistere gezien op het nieuws.
Ik denk dat het vooral voor jou belangrijk is dat je hulp zoekt, en het leert te verwerken. Een pistool op je gericht krijgen is niet niks. Verder weten ze niet waar je wonen dus idd je profiel helemaal afschermen op hyves is wel slim.

Je mag dan die foto wel hebben gemaakt je was niet de enigste getuigen die hun hebben gezien. dus als ze alleen achter jou aan zouden gaan heeeft dat weinig zin aangezien er nog meer getuigen zijn. hopen dat ze een beetje verstand hebben. en zichzelf ook aangeven

Pff ik wou daar nog naar toe gaan. Maar ik zou idd hulp gaan zoeken. Want volgens mij kom je niet zomaar over zo iets.

Wow heftig!
en de daders zijn nog niet gepakt of wel?

Er gaat nu rond dat het politie in burger was, maar die indruk kreeg ik zelf helemaal niet. Er zijn 3 mensen opgepakt, maar of de dader daar tussen zit weet ik niet…

Ik zou er ook naartoegaan met vriendinnen we zijn toch niet gegaan een voorgevoel misschieen?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wow, heel heftig.
Weet even niets te zeggen, maar iig sterkte ermee!

ja idd, ik hoorde net op slamfm dat het schoten waren van politie,
dat de jonges dus is overleden door een politieschot!

ben jij die renee?

jeetje heftig

ik snap dat je bang bent nu =o
omdat ze nu zeg maar weten wie je bent

zijn de daders opgepakt?

Zo, heftig zeg dat je daar zo dicht bij stond!
Ik was zelf nog op vakantie, maar er waren best veel mensen daar die ik ken. Mijn buurmeisje was er ook, maar is gewoon weggekomen…

Ik zou inderdaad veel erover praten met iemand die je vertrouwt, en ook goed dat je je hyves hebt geblokkeerd !
succes ermee…

Ik was ook op dat feest, maar toen het schieten gebeurde was ik al weg gelukkig. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als er een strengere beveiliging was geweest, maar nee. Het enige wat weg moest waren busjes deodorant, bravo. En de geweldige burgemeester maar meteen alles in de ban willen doen, ik wil niet veel zeggen, maar dat is geen rotterdamse mentaliteit!

Ontopic: heel veel sterkte met dit trauma !

Ik stond er ook een paar meter vandaan, en zag iemand met een pistool. Ik zag ook iemand neervallen, maar ik weet niet of die is neergeschoten of struikelde ofzo. Bij mij moest het even doordringen, dus pas gisterennacht kon ik niet slapen enzo. maar nu gaat het wel weer met mij
je kan trouwens slachtofferhulp zoeken, want het is niet niks dat iemand met een pistool op je richt

heeel veel sterkte ermee!

is er dan wel gecontroleerd? als het weg moest?
controleren of dingen verbieden op zo een feest heeft weinig zin. het was omringd door hekkens, mocht iemand echt kwaad in de zin hebben of iets willen hebben daar wat niet was toegestaan dan kon je daar wel aankomen door het iemand over het hek te laten geven of het in de duinen te hebben verstopt

Het is rot, maar die dingen gebeuren nou eenmaal op plekken waar veel mensen zijn. Daar is weinig aan te doen.

Nee, sorry. Maar hier ben ik het niet met je eens. Is het dan teveel gevraagd aan zo’n organisatie om een beetje overzicht te leveren over wie er allemaal op zo’n feest komt? Lijkt mij niet, toch? Ik bedoelde btw niet de schietpartij zelf die voorkomen had kunnen worden, maar al die relletjes en vechtpartijen die eraan vooraf gingen, waarvan ik van mening ben dat die uiteindelijk tot die schietpartij hebben geleid. Er werden nieteens blaastests gehouden, terwijl ik onderweg naar het feest al mensen tegenkwam die zich toen al praktisch het leplazerus hadden gezopen.

Ik kan die foto niet zien ?
Maar het is wel heftig zeg…

Als ze die mensen niet toelaten die klimmen dan toch over een hek?
Als je kijkt naar het aantal mensen die er waren had er wel wat meer beveiliging kunnen zijn, maar alles verbieden heeft op een openluchtfeest geen zin.

maar heeft iemand misschien nog een andere link van die foto ?
-laat maar, al gezien-