Schietpartij basisschool

[i]De politie in de Amerikaanse staat Connecticut wil nog weinig kwijt over de toedracht van de schietpartij op de basisschool in Newtown. Volgens Amerikaanse media zijn bij de schietpartij zeker 27 doden gevallen. Onder hen zouden 18 kinderen zijn.

Op een persconferentie bij de school zei een woordvoerder van de politie dat de schutter dood is en dat de situatie veilig is.

Volg alle ontwikkelingen over de schietpartij in ons liveblog

Even na 9.30 uur plaatselijke tijd kwam er een melding binnen van een noodsituatie op de Sandy Hook Elementary School in Newtown, zo’n 100 kilometer ten noordoosten van New York City. De politie rukte daarna massaal uit.

Bij de school aangekomen, gingen agenten direct naar binnen. Lokaal voor lokaal werd afgezocht. De aanwezige kinderen en docenten werden zo snel mogelijk naar buiten gebracht.
Kinderen en docenten

In de school trof de politie ook slachtoffers, zowel kinderen als docenten. Hoeveel het er waren, wilde de woordvoerder niet zeggen.

Ook werd het lichaam van een schutter gevonden. Hoe de man om het leven is gekomen, wilde hij niet zeggen.
Vader

Volgens Amerikaanse media is de schutter de vader van een leerling zijn. Ook wordt gesproken van een 20-jarige schutter die banden met de school heeft.

Getuigen in de school hebben meer dan honderd schoten gehoord. Volgens niet bevestigde berichten zijn bij het lichaam van de schutter twee vuurwapens gevonden.
Scholen gesloten

De school heeft 600 leerlingen. Zij zijn tussen 5 en 10 jaar oud. Op de site van de Hartford Courant is te zien hoe een groep kinderen de parkeerplaats bij de school oversteekt. Een kind huilt. Ze worden begeleid door volwassenen en een agent.

Uit voorzorg is een aantal scholen in de omgeving gesloten.
[/i]

Vreselijk weer zo’n schietpartij…
Er wordt nu ook gesproken over een eventuele oplossing om leraren een wapen mee te geven op school? Wat vinden jullie daarvan?

Ja ik las het, vreselijk snap niet dat mensen zo ziek in hun hoofd kunnen zijn!

Ik vind het zo bizar :confused: Het lijkt echt wel een trend oid. En zo laf dat die daders dan ook altijd overlijden, zodat het motief onbekend blijft en er geen gerechtigheid komt.

Echt heel erg vreselijk.
Het wordt een tijd dat Amerika wapens verbiedt.

Verschrikkelijk…

https://pbs.twimg.com/media/A-GlXM1CQAA_h_N.jpg

</3

Tragisch, heb er geen andere woorden voor.

Verschrikkelijk, ik vind het echt vreselijk voor alle betrokkenen.

Echt verschrikkelijk, geen woorden voor.

Deze foto doet mij echt fysiek pijn. Je kind verliezen, lijkt me al verschrikkelijk, en dan op die manier… je dag lijkt doodnormaal en ineens belt iemand je om te zeggen dat je kind doodgeschoten werd… gruwelijk.

Hoe ziek kan je zijn? ik ga het nooooit kunnen begrijpen dat je kinderen zoiets verschrikkelijk aan kan doen. Ziek ben je dan. Doodstraf verdien je dan.

Walgelijk dit.

Het was een vrouw die belde om te weten of haar zus (die lerares is) ook doodgeschoten was.
Maar ik geef je volledig gelijk, echt heel ziek en een vreselijke foto.

Oké ik ging ervan uit dat het een moeder was. Maar het idee dat men zus doogeschoten zou worden, breekt mijn hart. Ik walg echt van de daders.

Afschuwelijk. Heb hier geen woorden voor.
Ookal ben je geestesziek, heb je de ergste psychiatrische stoornis, dit is niet goed te praten.

Moge de dader branden.

Het is waarschijnlijk 1 dader maar ze denken dat het een 20-jarige dader is en geen 24-jarige. Hij had het ID van zijn broer gebruikt. Hij heeft dus gewoon heel de klas van zijn moeder uitgemoord, inclusief zijn moeder. Vreselijk.

Het is mogelijk dat niet Ryan Lanza (24) maar zijn broer Adam Lanza (20) de dodelijke schutter is. Adam zou Ryans ID gebruikt hebben, vandaar de verwarring.
[font=Arial]
Dat staat op hln.be. Ik weet het ook niet zeker natuurlijk.

Ik las dan weer dat dat meisje belde om te weten of haar vader, leraar, nog leefde…

Oh ja er wordt echt heel veel informatie nu verspreid op internet. Ik trek mijn woorden terug dan!

Tja, het is natuurlijk allemaal nog speculeren. Zal wel snel het echt verhaal naar buiten komen.

Haalt niet weg dat de dader echt een idioot is, om het nog aardig te houden. Een ziek, ziek, zieeek persoon.