scheurtje in id

Ik vlieg woensdagochtend vroeg naar Turkije en nou kwam ik er vandaag achter dat er een scheurtje in mijn id zit. Doen ze daar heel moeilijk over op schiphol? Ben namelijk echt bang dat ik opeens niet mee mag ofzo. Als het lukt ga ik zo met spoed een nieuwe id aanvragen, maar ben bang dat hij morgen dan niet klaar is. Heeft iemand ervaring hiermee?

Kan je het niet bij het gemeentehuis vragen?
heb je anders nog een paspoort??

Soms kunnen ze wel moeilijk doen…google het probleem maar eens, dus zou er maar 1 aan vragen voor de zekerheid.

Jaa ik heb al gegoogled enzo, maar het is dus echt een beetje twijfelachtig. Ik ga sowieso straks gelijk naar het gemeentehuis als die open is en proberen morgen een nieuwe te krijgen. Hoop zo dat het lukt!

Jup, sowieso een spoed id aanmaken voor de zekerheid ^^

Kan je uberhaupt wel met een id naar Turkije?

Ik raad je aan om Turkse zinnen in te studeren voor als je het daar uit moet gaan leggen, want in Istanbul spreekt de ground staff geen woord Engels.

Jup

@ Krablapje: jaa dat kan

Voor de zekerheid een nieuwe aanvragen. Mijn zus had ook een scheurtje in haar ID en zij had er volgens mij geen problemen mee gehad maar zij vloog vanuit Dortmund naar Antalya (ofzoiets?)

okee, dankje! :slightly_smiling_face: Ik ga ook proberen nog een nieuwe te krijgen, maar weet gewoon niet of dat binnen een dag gaat lukken. In elk geval zo naar het gemeentehuis.

Oh dan ben je al best laat, je moet 'm met spoed aanvragen. Kost wel wat meer. Ik zou rennen naar het gemeentehuis en hopen dat het goed komt haha.

een ID is echt niet binnen 1 dag klaar hoor :open_mouth: ik moest volgens mij min. een week of langer wachten tot mijn nieuwe klaar was…

Hmm, zo snel gaat het inderdaad meestal niet en je moet er veel voor bijbetalen. Mijn vriendin was haar id kwijt en het koste 3/4 dagen voordat ze een nieuwe had. Ik hoop voor je dat het goed komt

Jaa met spoed doe ik sowieso en dan is het 1 tot 2 dagen, dus zo maar even vragen. Hij gaat om 4uur pas open, anders was ik er allang naartoe gerend haha

Oh echt, hier gaat de boel om 15.00 dicht ofzo. Naja succes in ieder geval!

Denk dat sowieso niet meer lukt al vraag je hem met spoed aan.

En een legitimatiebewijs met scheurtje mag geweigerd worden (ook bij het CBR met afrijden)

Succes!

Bij mij is hij met spoed binnen 1 dag klaar. Kost dan wel 80 a 90 euro dan… Anders vraag je het bij het gemeentehuis? Misschien weten ze het daar wel.

Ik ben naar Athene gevlogen en ook in mijn ID zat een scheurtje (soort barstje onderin). Niemand over gehoord, zowel in Nederland als in Griekenland niet.