Scheurtje ID, wat te doen?

Hoi iedereen,

Ik ga morgen naar Ierland met school, en we gaan vliegen. Nu kwam ik er gistermiddag achter dat er een heeeeeeel klein scheurtje (ong. 5 millimeter) in mijn ID-kaart zit. Hij zit onderin en gaat niet door mijn identiteit heen, je kunt alles nog goed lezen enzo.
Nu vraag ik me af of ze hier moeilijk over gaan doen. Ik vlieg via Schiphol. Ik heb het een aantal mensen gevraagd, en ze zagen het scheurtje helemaal niet zitten. Maar nu ben ik toch een beetje bang dat ze er moeilijk over gaan doen. Wat kan ik nu nog doen als mijn ID toch niet geldig blijkt te zijn? Zou ik dan een noodformulier aan moeten vragen of wat? Ik ga echt morgen al weg, moet om 13.00 u op het station staan en dan gaan we naar Schiphol.
Iemand enig idee?

xx

Naja, als het amper te zien is…
Ik ben naar Engeland geweest, en in mijn ID zat een soort vouw, want iemand heeft er met een hak op gestaan, en ze keken even en ik was klaar.

Groot Brittanië is wel erg streng enzo, maar ik denk dat als ze zien dat je ID echt is dat dat kleine scheurtje niet uitmaakt.

Ooh dat is best een opluchting om te horen, dank je! Mijn moeder zei ook al dat ik hem gewoon moest geven en verder niets moest zeggen, maar ik ben dan altijd toch een beetje huiverig met dat soort dingen. xD

Heb ik soms ook wel hoor :wink:
hehe.:stuck_out_tongue:

Om voor 100% zeker te weten dat het niet uitmaakt zou je het beste naar het gemeentehuis kunnen gaan of misschien bellen met een luchtvaartmaatschappij ofzo.
Het zou best kunnen dat ze denken dat ie nep is of wat dan ook en het zou best lullig zijn als jij daar straks als enigste achter blijft.
Ik zou bij zoiets geen zekerheid nemen bij wat een girlscener zegt (niet lullig bedoeld Akusesu), en voor 100% zekerheid gaan.

moet wel lukken hoor vriend van mij had hem van achter helemaal doormidden (grote scheur) en daar deden ze er ook niet moeilijk mee. Gewoon niks van zeggen. Ligt trouwens volgens mij wel aan je vliegmaatschappij lobudget maatschappijen kunnen wel eens moeilijk doen.

dank je wel voor de reacties allemaal
maar het gemeentehuis is bij ons niet open op zaterdag…

uuup. :3

Ierland! <3

Totaal offtopic haha.

ik ging vorig jaar voor de kerst naar Engeland
en er zat een klein scheurtje in dus ik vragen bij het gemeentehuis zeiden ze dat ik een nieuwe moest, maar ik ging via de grens van Frankrijk die is erg streng… Maar denk dat Schiphol niet zo moeilijk doet…

ja en dat gemeentehuis is ook alleen maar blij als je een nieuwe haalt. Ze zeiden ook tegen mijn ouders dat ze maar beter wel een paspoort mee konden nemen naar kroatië ipv id-kaart, maar dat was dus ook gewoon bull-shit :pensive:

haha ja okay
maar ik nam het zekere voor het onzekere

ja dat snap ik, deden mijn ouders ook. Je wilt ook niet dat je op schiphol komt en dat ze je dan niet doorlaten :stuck_out_tongue:. Maar toch, denk niet dat die mensen erg objectief zijn :slightly_smiling_face:

nouja ik zou niet slapende honden wakker maken …

als het echt bijna niet te zien is…
ik zou het gewoon proberen denk ik.
[maar ik zou ook wel een beetje bang zijn bij de incheck x]]

ja dat heb ik dus ook xD

gewoon doen, niets over zeggen.
op schiphol doen ze echt niet zo moeilijk hoor!
bij mij zat er een gat in mn paspoort (jaecht!) en ik mocht gewoon door.
en er zaten 20 veiligheidsspelden en scharen en pennen en deo in mn handbagage
en ze zagen het niet eens.

succes & enjoy ierland!
dublin is zoooo mooi, ga je daar ook heen?

haha oke mooi. ik doe het gewoon 8D
nee ik ga naar Noord-Ierland, Belfast.
Bij zeeeeee :3333
haha

Ze zijn juist superstreng op Schiphol!
Laatste keer was mijn vaders paspoort verlopen (kon optijd een vervangende aangevraagd worden). Maar bij die afdeling waren een aantal mensen die problemen hadden: hoekje van ID af, scheur erin, enorme kras erop. Mochten allemaal niet mee…

Lekker zo’n horrorverhaal meteen, maar pas er wel mee op! Ga echt optijd erheen, zodat je tijd hebt om eventueel iets anders te regelen mochten ze gaan zeuren. Het zal vast niet gebeuren, maar je weet het maar nooit! Succes in ieder geval :open_mouth: En heel veel plezier!!

Bij mij is dat m’n hoofd wat je aan de achterkant ziet zeg maar helemaal los, dat kun je eruit duwen… Dat heb ik vastgeplakt met een plakbandje en ik heb in de afgelopen 2 jaar nog nooit problemen met mijn id gehad.

Ik heb ook een scheurtje in m’n ID, volgens mij al best lang en ik ben met de trein van Brussel naar Londen gegaan (en weer terug) zonder dat iemand er iets van zei. Lijkt mij dat ze er niet zo heel moeilijk over doen toch?