scheuren in nagels

Ik krijg constante scheuren in mijn nagels. Dan komt zegmaar het bovenste stukje nagel eraf en dan blijft enkel het onderste nagel over. Er werd me aangeraden om veel producten te eten of drinken met veel calcium in maar het lijkt na 2 maanden nogsteeds niet te helpen :/.

Tips?

Hey ik heb dat ook :upside_down_face:

Dit heb ik ook… En kom er ook niet echt vanaf… Knip mijn nagels ook kort, nagel harder nagellak, calcium nagellak, niks werkt… :frowning_face: Ja drink ook genoeg melk en andere zuivel producten…

Gebruik je nagellakremover met aceton?

Ik had het nl ook een tijdje, maar had het niet met mn nagellakremover geassocieerd, dus vanalles geprobeerd, crèmes, vijlen ipv knippen, enz. Niks werkte. En toen ineens was het over. Bleek achteraf het moment te zijn dat ik mn nagels minder lakte en geen nagellakremover meer gebruikte :wink:
Toen ik die namelijk weer wél veel ging gebruiken kwam t ook weer terug. Nagellakremover zonder aceton is veel beter, daarmee heb ik geen ‘problemen’ meer!

Waar je last van hebt is niet scheuren maar splijten. Splijten kan verschillende oorzaken hebben waaronder vocht tekort maar je vijl kan ook heel goed het probleem zijn.
Je nagel bestaat uit op elkaar geperste laagjes dode huidcellen. Als jij je nagels vijlt met een metalen vijl of een grove papier vijl dan maak je aan de uiteinden die laagjes los van elkaar. Daarom is het beter een goede kwaliteit glasvijl te gebruiken, die sealt als het ware de laagjes aan elkaar waardoor splijten tot het verleden behoord.

Wat ik je nu aan kan raden is de boel flink in te korten door te vijlen, met knippen maak je die laagjes los. En dan dagelijks even een goede glasvijl erlangs. Dat is voldoende om je nagels te ondersteunen en te weinig om groei te beperken.
Verharders zou ik alleen gebruiken als het een zeer goede is. Goedkope producten zijn leuk maar die leveren uiteindelijk alleen maar meer ellende op. Ik zou zelf KOH, Herome, Trind, OPI en Sally Hansen aanraden, zij hebben kwalitatief enorm goede producten. Ik gebruik zelf altijd OPI Nail Envy en daar ben ik zeer tevreden mee. Ze kosten wat meer maar je zult merken dat je nagel problemen tot het verleden horen.

Wat ook belangrijk is is om je nagelriemen goed te verzorgen. Dus zorgen dat ze goed los en soepel zijn. Dit doe je door ze dagelijks te verzorgen met een crème of olie en terug te duwen. Doe dit terugduwen, als je nagelriemen droog zijn en vast zitten, voorzichtig. Maak ze niet in 1x los maar doe dit in kleine stapjes. Velletjes aan de nagelriem kun je beter laten zitten die vallen er vanzelf vanaf en als je goed smeert zijn ze ook niet pijnlijk. Als je in de nagelriem gaat knippen is dat een garantie voor nare infecties en meer nagelproblemen.

Het is een lange post geworden maar hopelijk heb je er wat aan.