scheren?

Halloooo meiden!
ik heb al een hele tijd een vaste vriend en we willen ook wel een stapje verdergaan (vingeren) maar ik heb eigenlijk best we veel schaamhaar en ik wil het er echt af!
maar ik weet niet of ik het gewoon mag scheren? want ik had het eens geprobeerd, geschoren zonder scheerschuim ofso en dat jeukte echt VERSCHRIKKELIJK! dus hebben jullie tips voor het daar beneden wat ‘gladder’ zeg maar te maken? :slightly_smiling_face:
Thankssssssss!

-Scheerschuim gebruiken
-Met de haarrichting mee, dus naar beneden
-Voorzichtig, niet te hard drukken en rustig
-Creme op doen als je klaar bent, niet ‘‘down under’’, maar op je venusheuvel.

Je hoeft het natuurlijk niet helemaal weg te halen, ik denk dat het het beste is als het gewoon een beetje is bijgehouden, snap je wat ik bedoel?

ik snap je, badankt!

^Precies dat eigenlijk! Conditioner is eigenlijk prima vervanger voor scheerschuim. En je kunt ook gewone scrub gebruiken ipv gezichtsscrub, maar dat terzijde.

Ja zo ook kunnen, weet ik eigenlijk niet. (: Misschien heb je ook wel gelijk idd.

hahahah ik heb ooit gewoon het scheermes gepakt en gewoon eraf gehaald… heerlijk. nooit geen geklooi mee gehad hoor. Gewoon doen:)

ik weet niet of ik de enige ben, maar ik had vroeger ook echt heel veel jeuk na et scheren. ik doe nu niks anders en et jeuk niet meer :grinning:
kan et dat, hoe vaker je et doet, hoe minder erg de jeuk wordt? :grinning:

Ik heb ook altijd jeuk hoor, volgens mij is dat heel normaal. Ik scheer me eigenlijk niet zo vaak daaronder, dus ik zou het eigenlijk niet weten, of het minder wordt xd

Dit heb ik ook, heb nu echt nooit meer jeuk.

als je scheerschuim gebruikt, jeukt het dan ook zo hard? ik heb echt geen zin om de hele tijd ‘met mijn hand in mijn broek’ te zitten en te krabben hea :slightly_smiling_face:

volgens mij moet je gewoon een beetje wennen aan dat het “kaal” is. De eerste paar keren had ik dat ook, maar tegenwoordig jeukt het juist als ik een haartje vergeet. Nu is het geïrriteerd en de eerste keer, maar als je het vaker doet verdwijnt de jeuk gewoon hoor:)

Nou dit is misschien een gekke vraag maar scheren jullie het echt helemaal KAAL? Of gewoon zo dat het geen oerwoud is :stuck_out_tongue:

Ik scheer het gewoon kaal, maar ik scheer eerst met de haargroei richting mee, en daarna er tegen in. Ik heb geen last van jeuk/bultjes of ingegroeide haartjes.

Ik scheer het gewoon kaal, maar ik scheer eerst met de haargroei richting mee, en daarna er tegen in. Ik heb geen last van jeuk/bultjes of ingegroeide haartjes.

handig topic.

ik scheer het al heel lang en laatste tijd echt helemaal kaal maar ik heb geen jeuk maar ik blijf last houden van ingegroeide haartjes en rode bultjes
weet iemand hoe ik dat weg kan halen of voorkomen?

Ik scheer me wel, maar niet helemaal kaal. Dat wil ik eigenlijk wel, maar ik weet niet echt hoe dat moet, op m’n schaamlippen enzo. Iemand tips?

sudocrem. En niet tegen de haarrichting in