Scheren

s[/s]

Ik gebruik wegwerp mesjes.

Als ik mijn benen scheer dan zijn ze heel mooi glad enzo, maar binnen nieteens een dag komen er weer stoppels, en na een anderhalve dag heb ik weer haar. Echt, het groeit ontzettend snel. Ik zie gewoon tegen de zomer op om elke dag mijn benen te gaan scheren…

that’s life, wen er maar aan :wink:

Ik heb gehoord dat er bij etos een creme is die de haargroei vertraagd, moet je bij etos naar vragen. :relieved:

Epileer/hars het dan.

Ja maar stoppeltjes zie je toch amper?
bij mij dan… ik scheer mijn benen om de week…

En je kan het epileren :wink:

Al het beenhaar epileren…? X’D

Ja, met een epileer apparaat. Dat kan, hoeft niet met een pincet hoor.

-

Ik heb je een note gestuurd.

Of harsen als epileren je vreemd lijkt. Gaat sneller dan epileren.

Ik hars mijn benen in de zomer vakantie. En in de rest van het haar scheer ik het gewoon. Je zou een epileer apparaat kunnen proberen. Is even doorbijten, maar ik geloof dat je er na een tijdje aan gaan wennen. Scheelt ook veel ‘‘scheer uren’’. Het is best een duur om een epileer apparaat te kopen, maar op lang termijn scheelt dat juist geld. Maar net wat je fijner vind.

Heeft iemand ervaring met harsen of epileren? Ik wil het al langere tijd proberen, omdat het inderdaad snel aangroeit en het me heerlijk lijkt om niet elke keer nog even snel mijn benen te scheren en je dan weer te snijden etc. Het lijkt me dat het erge pijn doet, maar ook dat het gaat wennen en je het uiteindelijk niet meer voelt zoals bij wenkbrauwen epileren. Mijn moeder had erge last van ingegroeide haren, daarom heeft ze haar epilady gelijk weer weg gedaan. Hoe kan je dat voorkomen?

Ik ben een bom vol vragen, haha!

^ de pijn bij harsen valt echt reuze mee hoor, brandt alleen heel eventjes maar daarna voel er niks meer van, tenminste ik niet :slightly_smiling_face: en het is vooral heel fijn als je haren pas na een paar weken teruggroeien! maar epileren met zo’n apparaatje is mij te pijnlijk, dat doe ik alleen als ik na het harsen alles toch netjes wil bijhouden iedere week (dus die paar haartjes die teruggroeien epileren)

en ingegroeide haren kan je voorkomen door je benen iedere dag te scheren, en goed te verzorgen, maar ik weet niet hoe dat zit in verband met epileren :slightly_smiling_face:

Dan moet ik toch maar een keer harsstrips halen. Is er een merk dat je kunt aanraden?

nou als je echt harsSTRIPS wilt raad ik je die van biocura aan (supergoedkoop merk, te halen in de aldi, pak van 20 strips voor maar 3euro) die werken verrassend genoeg echt SUPER! ik heb ook die van Veet geprobeerd maar daar was ik echt niet blij mee, en die waren ook echt een stuk duurder :<

maar je kan ook zo’n pot hars van veet kopen (rond de 10 euro), is dan wel weer een gedoe maar die hars werkt ook echt goed :slightly_smiling_face: eigenlijk even goed als die strips, ligt er maar aan wat je zelf het liefste gebruikt :slightly_smiling_face:

@woodenheart: Ik epileer mijn benen altijd met een apparaatje, en ik vind het heel gemakkelijk eigenlijk. Ik doe meestal één keer in de week en dan zijn mijn benen eigenlijk altijd wel glad (anders heb ik altijd een paar haartjes ergens). En de pijn valt goed mee, je went er ook aan. En als je het elke week bijhoudt, zijn het nooit heel veel haartjes dus dan doet het minder pijn. Ik heb niet veel last van ingegroeide haren eigenlijk… Denk dat scrubben daar wel bij kan helpen.

Kun je die harsstrips gewoon bij de Aldi enzo weghalen, of ook bij de Schlecker?

Ja hoor! Ook bij de kruidvat en Etos.

Ik raad je kruidvat harsstrips aan! Die zijn echt heel goed en niet eens zo duur (:

Ik hars mn benen altijd.
Mijn moeder maakt zelf harsstrips en die werken supergoed!
Ik gebruik ook wel is gewoon harsstrips van feet.