Scheren..

Heeeey dames,

Beeetje raar om te zeggen en om het te horen, maar als ik mn ‘downunder’ scheer dan krijg ik altijd rode bultjes… En het is echt niet fijn… Ik zit op een sport waar je non stop in het zwembad bent in je badpak, en een paar meiden in mijn team die scheren ook al, maar die hebben er geen probleem mee… Ze scheren gwn onder dedouche net als wat ik doe, maar zij hebben geen klachten…

Weeet iemand misschien wat ik fout doe? En hoe ik die rode bultjes kan verminderen?
Alvast bedankt xx

Dat komt denk ik doordat je tegen de haar richting in scheert, dus dan is het wat geïrriteerd.

als je onder de douche staat, scheer dan niet gelijk. Laat je huid eerst een beetje zacht worden.
Na afloop er heel veel olie (zonder parfum!) erop smeren. Zelf gebruik ik bio-oil.
En zoals Gracious zegt; scheer met de richting mee.

Eerst een tijdje onder de douche staan, dan heel veel schuim of zeep erop doen, en dan scheren (voorzichtig en niet te hard), ik doe altijd na het douche er een beetje vaseline op (niet te veel) en dat helpt ook heel goed!

Van te voren wassen, scheerschuim gebruiken en niet tegen de haarrichting in, maar zijwaarts. Je kunt daarna spoelen met koud water of een beetje bodylotion gebruiken.

Zoals hierboven al gezegd is inderdaad met de haargroei mee scheren en wat langer wachten voordat je gaat scheren.
Ik weet ook niet wat je gebruikt om te scheren maar een goede scheergel kan al helpen!

Bedankt voor de tips!! Xx :bowing_man: :wink:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-onthaartopic.-voor-al-je-vragen-en-tips-lichaamshaar-261334.825.html
Mag in het vervolg hier! Slotje.