Scheren?

Ik zou net zoals zo veel meiden het daar onder een keertje netjes kaal willen maken. Ik heb daar immers een flink bosje staan en het is redelijk lang. Ik weet dat het een beetje een rare vraag is, maar hoe begin ik daar nu het beste aan? Het is namelijk de eerste keer dat ik het weg ga halen. Ik heb een Gillette Venus divine en scheergel in huis dat ik normaal gebruik voor mijn benen en okselhaar. Denken jullie dat het daarmee gaat lukken?
P.S. Ik zou het graag vandaag nog doen omdat ik vandaag alleen thuis ben en liever niet zou hebben dat mijn ouders er iets van merken. Please help.

Nou zal ik dan maar reageren :stuck_out_tongue:
niet met scheergel doen… ik zou het gewoon .óf knippen of met een ladyshave… met scheergel gaat het irriteren

Dus ik kan beter geen scheermesje gebruiken dan?

Nou… Ik zou het eerst scheren met een lady shave. En dan nog wat bijwerken met een scheermesje.

Je moet niet vaker dan 1 keer over de zelfde plek gaan met een scheermesje!

Moet ik dan de lange haren eerst kort maken met de ladyshave en dan scheren met mesje? En zou ik dan scheergel gebruiken of niet want als ik mijn benen doe gebruik ik altijd scheergel hoor.

upupupupupupup!!!

In elf stappen een helemaal smooth bikinilijn met een scheermesje (zoals Venus), dat kan ! Ik laat je zien hoe. De grootste tip is natuurlijk: neem er alle tijd voor en forceer je niet, dan kan er niks mis gaan !

1. Zorg dat het mesje in je scheermesje heel scherp is, dus niet eentje waar je al tig keer je benen mee hebt geschoren.

2. Zit er nog veel haar ? Knip het dan eerst bij.

3. Zeep het gebied in met een goede scheergel, zoals die van Gilette voor vrouwen.

4. Begin langzaam en zachtjes met scheren, met de scheerrichting mee (meestal naar beneden…), en stop totdat je stoppeltjes overhoudt.

5. Spoel af met lauw water.

6. Nog een keer scheergel eropdoen.

7. Begin weer met scheren, idem dito: met de richting mee. Als dat op een gegeven moment niet meer lukt (er komen geen haartjes meer mee) kun je voorzichtig tegen de richting in gaan scheren.

8. Spoel weer af met lauw water.

9. Herhaal stap 7 totdat alles helemaal glad is.

10. Wacht één tot twee uur zodat het een beetje ‘gekalmeerd’ is.

11. Ga met een ladyshave of elektrisch scheerapparaat nog éénmaal over het gebied heen zodat het op en top smooth is. En dat is het !!

als ik tegen de richting in ga gaat altijd irriteren en wondjes enzo en doet auw
maar is wel heel glad dan :stuck_out_tongue:

als we het dan toch over het scheren hebben… zijn er hier nog mensen met apparte modelletjes? ik zat laats in een sauna en heb de gekste figuren gezien… lijkt me btw wel heel veel werk;)

hahaha
geweldig:P

_

OK, dankje hoor. Dan ga ik nu even de badkamer in beslag nemen gewapend met schaar, Venus Gillette, scheergel en ladyshave. Ga binnen een uurtje ofzo het resultaat laten weten. Hopelijk dan zonder snijwondjes hè!

Okee, succes!

Whoat is echt fucking irritant van die geirriteerde huid en bultjes enzo dus ik ga dat stappenplan eens volgen :stuck_out_tongue:

Ik haat scheren het jeukt als die haren gaan groeien en ik heb me paar keer per ongeluk gesneden het liefst kun je waxen

Stappenplan werkte perfect, maar om het nu bij te houden gebruik ik de ladyshave. Is ook wel glad en geen kans om me te snijden.

Sorry voor de late reactie :stuck_out_tongue:

Maar uhm ja dan haal je eerst met de lady shave het grootste stuk van het haar eraf. En dan kan je het verder met een mesje doen. En ik zou gewoon scheergel gebruik hoor of scheerschuim…

Bikinilijn, aparte naam…

maar kan de stappenplan ook met harde haartjes?
en kan het gewoon een wegwerpscheermesje zijn;bv van etos??
Hoe duur kost Gilette?
bedoel je met een ladyshave een scheerapparaat?
Kan een venus breeze ook?

alvast thnx people

ja dat kan wel, je kunt ook wegwerpmesjes gebruiken, maar die worden snel bot, dus die kun je niet lang bewaren! gilette kost 10 a 12 euro (scheersysteem) en een scheergel ongeveer 3 a 5 euro ofzo dacht ik (erg lang geleden dat ik dat gekocht heb!!) en venus breeze kun je ook gewoon gebruiken!