Scheren down under..

Ik heb even een vraagje;
wanneer ik me ‘down under’ (om het zo maar even te noemen) scheer, krijg ik het nooit helemaal glad aan het begin, ik blijf altijd wel stoppels voelen.
Nu is mijn vraag, is dat normaal of doe ik iets verkeerd?
Veel mensen hoor ik over epileren/harsen maar dat heb ik één keer geprobeerd en dat NOOIT MEER!
Hebben jullie tips of opmerkingen…?

alvast bedankt,xx

Als je het echt helemaal glad wil hebben, kan je tegen de richting in scheren maar dat is niet aan te raden.
Ook niet proberen dus.

:cold_sweat:

Nee dat hoor ik vaker, bedankt iig.
Maar is dat niet storend tijden de sex/handwerk etc…?

Okee heel erg bedankt!

Ik wil wat grappigs vertellen maar het is te genant hahaha oke ik verlaat dit topic nu.
Hij kwam iig niet meer bij van het lachen. ffffffffffffffu-

Gelukkig ben ik nu helemaal niet nieuwsgierig.

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig…

Maar is heel normaal hoor! Het helpt sowieso wel om met een goed scherp (wegwerp)mesje te scheren. Zo vind ik zelf Venus mesjes veel fijner dan de goedkopere wegwerpmesjes. En ik neem dat je met aan het begin je venusheuvel bedoelt? Daar kun je ook voorzichtig een beetje babyshampoo of cremespoeling op doen en dit laten fungeren als scheerschuim. Dat scheert ook iets makkelijker en gladder.

Achjoh het is maar een topic, vertel gerust want we zijn heeeel nieuwsgierig nu!

Die ga ik onthouden!! Dankje!

Ik scheer altijd gewoon tegen de haartjes in. Wel met scheerschuim, vrouwenscheerschuim van de action hehe. Soms doe ik het met ontharingscrème, dan blijft het ook langer weg.

Ja, je kunt inderdaad wel tegen de haren in scheren, moet je alleen echt niet ‘droog’ doen.

ontstaan er dan geen bultjes/ingegroeide haartjes/irritaties?

Ik doe het altijd heel voorzichtig en langzaam, heb af en toe een ingegroeid haartje maar ach, zo erg is het niet.

Inderdaad echt voorzichtig doen en je huid goed strak trekken helpt ook.

Oke oke, dankje!

Ik kwam laatst dit artikel tegen:

‘‘Oké, ik heb ineens een oplossing gevonden tegen ingegroeide haartjes bij een brazillian wax. Ik heb er al vaker over geschreven op beautygloss, inmiddels laat ik al langer dan een jaar eens per maand een brazillian wax doen. Een brazillian wax is wanneer je je complete schaamstreek laat waxen. Ja, ik weet het, pijnlijk, maar het wordt echt minder naarmate je het vaker doet! Er is alleen een klein nadeeltje aan brazillians laten doen: ingegroeide haartjes. Ik had er vroeger nooit zo’n last van maar naarmate ik langer wax wordt het erger. Waarschijnlijk omdat de haartjes zó dun en zacht zijn geworden dat ze dus nieteens meer uit de huid komen en naar binnen groeien. Het is zwaar irritant. Iedere mogelijke truc die er is heb ik al getest, niks werkt. Alleen heel agressief scrubben helpt, maar dat is ook niet fijn om iedere dag te doen. Tot het meisje dat me ging waxen zei dat het enorm kan helpen om de eerste dagen na de wax tea tree olie te gebruiken. De ‘gaatjes’ waar de haartjes uit groeien blijven nog heel even open namelijk.
Dus dat heb ik ook getest. Hey, dat werkte best goed. Maarja, om nou iedere keer zo veel olie te gebruiken (iedere dag…). Toen zag ik ineens mijn face wash in de douche staan – The Body Shop Tea Tree Cool & Creamy wash. Dit is een facewash die niet schuimt en bedoeld is om je gezicht goed schoon te maken (in het bijzonder huidjes met acné). Wacht eens even… wat nou als ik dit product zou gebruiken?
Ik bekeek de ingrediënten. Er zit alcohol in, maar dat is juist goed. Spray’s tegen ingegroeide haartjes bevatten enorm veel alcohol altijd. Het belangrijkste is eigenlijk dat je het ontsmet. Tja, dit zag er prima uit… Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit ín je vagina gebruikt, maar op de huid waar je last krijgt van ingegroeide haartjes (in mijn geval is dat alleen ‘boven’).
En jawel! Ik gebruik het inmiddels een paar weken en het werkt écht! Vooral op de dagen vlak na het waxen. Het voelt een beetje fris door de menthol er in. Ik heb ineens een stuk minder last van ingegroeide haartjes! Bizar toch?’’

Bronvermelding: http://www.beautygloss.nl/2013/06/06/ultieme-tip-tegen-ingegroeide-haartjes-bij-een-brazillian-wax/

Ik heb laatst voor de verandering eens scheermesjes gekocht van Venus ipv de action/hema/euroshopper en wauw, wat een verademing! Ik krijg ineens alles weg.
Ik doe het daar idd ook met babyolie en cremespoeling.
En ik krijg ook vrij snel last van stoppels, maar het scheelt echt dat ik scherpe mesjes heb nu.

ik scheer tegen de haartjes in en dan wel met scheerschuim, doet soms wel pijn en het gaat vaak een beetje bloeden, maar het wordt wel mooi glad

Heel erg bedankt allemaal!