scheren 'down under' ;$

oke ik weet niet waar dit topic eigelijk thuis hoort maargoed… ik zit al een tijdje met deze vraag en vind t eigelijk behoorlijk… dom ;$ iedere keer als ik mij scheer down under, heb ik al heel snel weer stoppeltjes en die blijven dan zegmaar aan mijn onderbroek hangen, het zit echt heeel erg vervelend… heeft iemand tips op dat te voorkomen? of er in ieder geval voor te zorgen dat ze niet zo snel terug komen?

beter mesje gebruiken.

Waar scheer je mee?

uhm zo’n blauw gilette venus scheermesje, ik dacht eerst ook al dat de mesjes bot waren maar heb pas een nieuwe en daar gaat het ook niet zo goed mee, terwijl het voor mijn benen en andere plaatsen wel goed is…

hmmm, misschien van een ander merk scheermesjes proberen?

Scheerschuim gebruiken en daarna insmeren met (baby)lotion oid?

Je kan ook een andere ontharingsmethode proberen als bijvoorbeeld waxen? Verder zou ik het niet weten, sorry!

Stoppels kun je niet voorkomen.

bij de action heb je aallltijd goeie mesjes,

Ik heb daar ook wel last van. Plus dat t for some reason pijn doet als ik omhoog scheer (richting mn nave zegmaar) terwijl ik daar helemaal geen last van heb als ik omlaag scheer (van mn navel vandaan) Geen idee waar dat door komt.

Misschien zo’n epilady?

Dat heb ik ook, niet gelijk maar als ik 3 dagen niet zou scheren, dan wordt dat echt irritant en precies zoals jij beschrijft xD Dus gewoon altijd als je gaat douchen scheren, dat werkt bij mij iig wel.

&@Hierboven: Omhoogscheren doen de meeste mensen niet daar, ik ook niet, als ik dat doe dan wordt t helemaal rood en komen er oooveral rode bubbeltjes :confused: En omhoogscheren wordt ook op allerlei sites daarover afgeraden, maar waarom dat is weet ik ook niet echt xD

Omdat je met de haargroeirichting mee moet scheren, niet er tegen in :slightly_smiling_face:. Dat voorkomt inderdaad irritatie e.d.

Ja maar waarom mag dat dan daar niet, en bij benen, oksels, armen, etc… wel? Dat snap ik dan niet zo goed… Die haartjes zijn stugger? Of dat groeit anders? Of nog iets anders? :’) En er zijn mensen die ‘t wel kunnen, waarom die dan wel en anderen niet, hebben die dan ander soort haar daar? :’)) Dat wordt dan allemaal niet echt uitgelegd op die sites!

bikini trimmer is wel veiliger, ook heb er vaak een speciaal scheer opzet stuk bij zitten, je snijd je voornamelijk niet meer.

Dat is een minder gevoelige huid. Ik krijg vaak ook uitslag onder m’n oksels als ik tegen de haargroei in scheer

hiii ik ben 13 en begon vandaag met scheren hiervan, best vroeg i know. ik doe het stap voor stap dus nog niet bij de schaamlippen. ik vroeg me af hoe vroeg jullie zijn begonnen en wie er op t begin of nog steeds een kleine bloeding heeft daar. gewoon een beetje bloed, ben ik de enige? x

Ik heb er laatst ook eentje gekocht. Het word niet helemaal super glad, maar je voorkomt echt irritatie en dat je je snijd!

13 is daar niet jong mee hoor :’).

Ik begon gewoon met mijn oksels, dan m’n benen, daarna down under. Kan ook dat benen en oksels omgedraaid waren. Wondjes kan je altijd wel krijgen (neem aan dat je dat bedoelt met kleine bloeding?), dit ligt aan hoe scherp het mesje is en hoe agressief je te keer gaat. Als ik haast heb én net n nieuw mesje heb ik ook wel eens 1 of 2 wondjes.

als het voor de eerste keer is moet je huid er nog aan wennen, de eerste paar keer zal je huid waarschijnlijk wat geïrriteerder zijn dan wanneer je het vaker doet, als je goed scheert heb je uiteindelijk geen irritaties meer. hoewel je wel heel je puberteit irritaties kan hebben doordat je huid (en heel je lichaam) verandert en soms een beetje in de war is

Lol als ik met de haargroeirichting mee scheer wordt het echt niet glad hoor :’)
Mijn benen en oksels ook niet trouwens.
Als ik elke dag scheer krijg ik ook irritatie, ik doe gewoon alleen als het nodig is, voor zwemmen oid, en niet als het nog mini stoppels zijn. Ik laat meestal olie even intrekken en dan scheren met scheerschuim, dan gaat het redelijk.