Scheld er nou maar niet mee. DEEL 1

GONE

Het is wel een beetje onrealistisch hoor :thinking:

verder (:

Nou, ik denk dat als je moeder net hoort dat je botkanker hebt ze niet met alleen een zucht reageert. En dat je zelf sprakeloos bent, als het zo onverwacht komt? Of je reageert in ieder geval wel wat heftiger…
maar ik kan me vergissen, iedereen is tenslotte anders.

Dat vond ik dus ook al.

Ben het wel met je eens hoor! Maar ik dénk dat mijn eigen reactie ook zo zou zijn van wat nee! Dat meen je niet!

Ik denk dat mijn moeder hysterisch zou huilen :’).
En het gaat wel heeeeeul erg snel allemaal. Je kan beter iets meer opbouwen, nu is het echt in een paar regels, oh ze heeft pijn, gaat naar de dokter, doet testen, heeft botkanker. Daar kan je echt veel meer over uitweiden!

hm.
kijk.
Als je hier een verhaal op zet.
Kan je vewachten dat mensen kritiek geve.
En ik ben het wel een met dat het een beetje onrealistisch is.
& over dat schelden met ziektes… dat moet iedereeen zelf weten of die dat doet of niet toch?

Ja precies. Daarom zet je een verhaal hier ook neer, voor tips en kritiek. En het is ook niet aanvallend of gemeen of lullig bedoeld, maar gewoon als iets waar je misschien nog aan kunt werken.
En schelden met ziektes, ik vind inderdaad opzich wel dat mensen dat zelf moeten weten, maar je kan wel proberen rekening te houden met anderen. Mijn beide opa’s en mijn beste vriend zijn overleden aan kanker, en nu heb ik er niet heel erg veel moeite mee als mensen schelden met kanker, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen er wel moeite mee hebben.

Ja , daar heb je ook gelijk in.
Er is een jongen inmijn klas, zijn vader is dood gegaan aan kanker, dus alsik ij hem in de buurt ben scheld ik zoiezo niet met kanker.

Als je mensen wil vertellen dat ze niet met kanker moeten schelden zijn er zoveel mogelijkheden (zijn al veel topics over geweest). Al boeit het mij persoonlijk echt niet of mensen dat doen.

Maar als je dit over wil brengen door er een verhaal over te schrijven, steek er dan wel wat denkwerk in.
Je werkt het niet uit (ja, dat is al te zien in een eerste stukje), en je karakters zijn erg plat. Reacties zijn onrealistisch, en met wat meer aandacht in je schrijfstijl (blijf bij één point of view (dus niet eerst ‘zei Nena’s moeder’ en daarna ‘zei mijn moeder’) en let op je spelling (ABSOLUUT geen ‘me’ in plaats van ‘mijn’, dat soort dingen).

naaaah beter niet.

Maaaar mijn kritiek ging ook niet over de reacties, tenminste, niet alleen maar. :wink: Maar goed. Genoeg daarover. Plaats dan maar een tweede stukje, dan kunnen we zien of dat inderdaad wat realistischer is.

En overigens vind ik het sowieso kut als mensen zeggen “val dood”, of ze daar nou ‘kankerkind’ achteraan plakken of niet.

Niet zoveel korte zinnen maken!