scheinheilige schoonmoeder?

-

Heb het er nog eens met je vriend over dat je het gewoon absoluut niet met zijn moeder kan vinden. Je kunt zo iemand toch niet veranderen, dus ik denk dat het beste is om zo min mogelijk met haar om te gaan. Dat moet je vriendje ook maar gewoon begrijpen…

idd…

-

Net wat Sohodoll zegt.
en als tie 't niet begrijpt. Weer 'n x praten en nog 'n x. Hij moet 't maar gaan begrijpen…

Als ik jou zou zijn (maar ik ben verschrikkelijk eigenwijs) zou ik aan haar vragen wat haar probleem nou met jou is? Want je komt daar al 2 jaar over de vloer en normaal doen kan ze nog steeds niet…

je moet zoveel mogelijk met je vriendje erover praten. op den duur gaat het toch tot hem doordringen.

Probeer zoveel mogelijk met je vriendje hierover te praten, of probeer het eens anders te verwoorden.
Raar dat ze zo over je praat omdat je daar al meer dan 2 jaar komt zou je toch denken dat ze gewoon normaal kan doen…

-

Ik vind dat jouw vriend je maar moet begrijpen, hij ziet toch zelf hoe zijn moeder doet? Ik vind het logisch dat jouw vriend van je moet opschieten als je naar je moeder toe wilt, dus daar hoefde ze al niet zo zeikerig op te reageren. In jouw plaats zou ik vanavond echt niet gaan.

Ik had precies hetzelfde bij mijn ex… Wij hadden ook al 3,5 jaar en zijn moeder deed ook precies zo tegen mij… En als we in de auto weggingen zei ze altijd heel bitchy tegen mij van: En hij gaat wel naast mij zitten! Want jij hebt hem al! Pfff… Ze is waarschijnlijk inderdaad gewoon jaloers dat haar zoon niet meer alleen van haar is, en hij zal straks uit huis willen en daarna gaan jullie samenwonen en etc…
Misschien dat je eens met die moeder kan praten? Ik durfde dat zelf ook nooit hoor, maar misschien dat ze je kan vertelen waarom ze zo doet? En zeg het tegen je vriend dat je het niet leuk vind zoals ze tegen je doet, misschien dat hij met haar kan praten?

Waarom zou hij het niet begrijpen? Mijn verhaal:

• = je vriendje. ~= die moeder, de rest ben jij.

I hate your mom.
-You can’t, she’s awesome.
I hate her.
-Waarom?
Heb je niet door dat ze de hele tijd zeikt? Ik ben geen bitch als ik naar m’n moeder in het ziekenhuis wil.
-Begrijpelijk, misschien moet je het haar vertellen.
Goed idee
*naar moeder*
-Mam, luister even.
Ik haat u.
~Bedankt.
*serieuze wending*
Ik vind het vervelend dat u de hele tijd mijn minpunten benadrukt en doet alsof ik een schoenveeg ben, want dat ben ik niet. Ik zou het graag goed met u kunnen vinden, maar dat is niet zo. Maar om de relatie beter te maken vroeg ik mij af, wilt u stoppen met dingen over mij rond bazuinen? Desnoods negeert u mij maar.
~Hou je bek.
BITCH *bitchslap*
Oh, sorry.
~Ik snap dat je het vervelend vindt, maar je zeikt zoveel.
Dat komt door u.
~Ik doe niks fout.
Ik ook niet, dus ik wil niet de hele tijd benadrukt worden op fouten die er niet toe doen.
~Vooruit dan maar.
Oke, doei.

?

Dat dus n.n

maak je vriend duidelijk dat je jezelf echt niet goed voelt bij de situatie… en ga dan samen met je vriend met die moeder praten… vraag haar gewoon eens waarom ze zo doet, en wacht dan haar reactie af. Waarschijnlijk heeft ze geen reden en gaat ze (hopelijk) inzien dat ze fout bezig is.

Al is het moeilijk om haar erover aan te spreken, doe het toch! anders los je niets op en zal het alleen maar verergeren.

Hopelijk steunt je vriend je hier ook in

-

-

Vreemd, hij moet toch wel wát in de gaten hebben? Jongens zijn wel harder en vaak emotielozer dan meisjes, maar als je precies vertelt wat je dwarszit, zal hij het toch wel enigszins begrijpen, denk ik.

dan ga je toch niet als je niet wil gaan. zeg je vriend dat je een pauze nodig hebt en dat je jouw leven niet verder ziet met hem vanwege zijn mother.
en dat je dat vreselijk vind maar dat als je echt van iemand houdt je ook van zijn familie moet houden en zij ook van jou…
*ik hoorde op tv iets van 'kijk als je trouwd zit je niet alleen vast aan degene waar je ‘ja ’ tegen zegt maar ook aan alle rare ooms en nichtjes…’*

Vind je dat niet een beetje overdreven? Je gaat het toch niet uit maken of een pauze nemen(pauzes nemen vind ik sowieso onzin) van wege z’n moeder? Je hebt toch geen verkering met die moeder.
En sowieso ligt het probleem bij de moeder niet bij haar, want zij accepteert zijn moeder wel alleen die moeder haar niet.

je moet niks, leg het hem nog eens uit dat je daar niet naartoe wilt. …