Scheikunde+wiskunde A een goede combi?

Is het mogelijk om scheikunde te doen zonder wiskunde A?

Ik ben goed in scheikunde en ik vind het leuk, maar wiskunde B bak ik echt helemaal niets van.
Is het te doen zonder wiskunde B.

Ik heb nu het pakket E&M gekozen. Maar ik wil persé scheikunde en biologie er bij, dus als dat kan dan neem ik scheikunde in plaats van maatschappij en onderneming. En biologie neem ik in het vrije deel van de keuze.

Maar stiekem vraag ik me af of het wel haalbaar is. Ik doe trouwens VWO.

gaat het om wiskunde A of B, want er staan verschillende dingen.

Ja scheikunde is prima haalbaar zonder wiskunde b.
In ieder geval t/m leerjaar 5 van het vwo heb je geen enkele wiskunde b kennis nodig.

Ohw, het leek me wel duidelijk.

Maar de vraag is: Kun je scheikunde doen met wiskunde A?
Want wiskunde B kan ik niet, maar ik wil wel scheikunde…

Ik zit nu in VWO 4 en ik heb N&G, mét wiskunde A. Bij mij gaat het prima, bij natuurkunde is het lastiger omdat heel veel formules nogal op wiskunde B lijken. Dus als ik jou was zou ik gewoon wiskunde A houden! Bij bio is dat btw ook heel handig, omdat je dan erfelijkheidsleer en kansrekening krijgt enzo, dat heb je dan allemaal al met wiskunde A gehad.

Volgens mij is dat prima te doen. Ze zeggen dat het met natuurkunde eerder een probleem wordt, maar een vriendin van mij doet dat ook en zij red het prima.

Ik zit dit jaar in V5, en heb het profiel N&G ook met wiskunde A. Is prima te doen, ik heb niet het gevoel dat ik heel veel mis. Scheikunde en Bio zijn geen probleem; met Scheikunde doe ik standaard alles met verhoudingstabellen, en dat gaat gewoon goed (= En met natuurkunde is het af en toe lastig (ik heb bijvoorbeeld iets meer moeite met sin, cos en tan dan andere klasgenoten) maar het is over het algemeen gewoon goed te doen! :slightly_smiling_face:

Scheikunde met wiskunde A is makkelijk te doen, mist je gewoon goed bent in chemisch rekenen, scheikunde wordt wel een heel stuk moeilijker he, van 3 VWO naar 4 VWO, ik heb ervaring, op mn rapport sta ik een 5, maar voor mn SE sta ik wel voldoende, succes !

Natuurkunde ga ik zoiezo niet aan beginnen.
Ik vind scheikunde best makkelijk, ik had voor de moeilijkste repetitie van het jaar een 9,3!

Maar ik lees dus dat het makkelijk gaat! Dan hoop ik dat ik het nog mag veranderen want ik wil wel heeeel graag scheikunde!

Voor scheikunde heb je geen B nodig denk ik c: al zou ik wel goed nadenken of je wel sk ipv M&O wil nemen, M&O sluit veel beter aan bij je profiel, dus daar heb je uiteindelijk meer aan denk ik. (Ik heb nu NG+NT met Frans en filosofie, en ik heb er heel veel spijt van dat ik geen NLT heb genomen ipv filosofie).

Oja, ik wil je er trouwens ook wel even op wijzen dat scheikunde inderdaad in de bovenbouw een stuk moeilijker wordt. zelfde met bio en natuurkunde, ookal maakt dat voor jou niet uit aangezien je dit wss toch niet kiest :slightly_smiling_face: maar wees er dus wel op voorbereid! maargoed, als je iets écht wilt, lukt het je ook wel :wink:

Wauw dat wordt een random profiel. Maar ja, scheikunde zonder wiskunde B kan heel prima, het heeft namelijk niets met elkaar te maken.

Daar heb je wel gelijk in. Maar ik koos M&O alleen maar omdat het de leukste was uit de vakken die je kon kiezen (M&O, duits of aardrijkskunde) Ik hoop dat ik dat kan veranderen in SK…

Verder sluit SK wel aan bij biologie, wat ik dus wel gekozen heb buiten mijn profiel.

Wat ik over M&O gehoort heb, is dat het vrij moeilijk is en dat je het eigenlijk later nergens echt voor MOET hebben. Het is misschien wel handig, maar het is nergens verplicht.

Ik heb het idee dat ik met scheikunde en biologie er bij veel meer kanten op kan. Ik heb namelijk nog geen idee wat ik later wil.

Hoe is scheikunde eigenlijk in de bovenbouw?

Hahah zeker heel erg random… Biologie, Scheikunde (?), geschiedenis, economie, wiskunde A, frans en de verplichte vakken :’) (nederlands, engels, ANW, maatschappijleer enz…)

Kan dit? Ik ken iig niemand die dit doet haha.
Het is wel mogelijk N&G met economie en wiskunde A te nemen maar volgens mij kan je geen E&M met biologie en scheikunde erbij nemen.
Ik dacht trouwens ook dat M&O een verplicht vak is bij het E&M profiel.

Het kan ook gewoon zijn dat ik me er niet genoeg in heb verdiept toen ik mijn profiel keuze moest maken, als dat zo is verontschuldig ik me alvast voor dit bericht haha.

^ Ik mag één vak binnen mijn profiel kiezen: Duits, m&o of AK (alledrie shitvakken)
en eentje in het vrije deel. Daar kies ik biologie.

Alleen ik wil gaan vragen of het mogelijk is om scheikunde te nemen, want de 3 vakken spreken me echt niet aan. Ik wil ze alledrie eigenlijk niet.

Misschien is het dus wel helemaal niet mogelijk :’)

Ik snap het haha, maar is Frans dan een verplicht vak bij jou?

^Het is frans of duits en ik heb frans gekozen, dus blijft duits over om nog te kiezen…

Ik doe HAVO en heb scheikunde en wiskunde A. Ik heb niet het idee iets mis te hebben gelopen doordat ik wiskunde A heb ipv wiskunde B. Het rekenen dat je bij scheikunde krijgt vind ik persoonlijk niet te vergelijken met het vak wiskunde.

Oke dat was best logisch, want dat is bij mij gewoon hetzelfde haha, ik had even een faalmoment.