Scheikunde & natuurkunde leren

Hallo allemaal,

Ik hoop dat het goed met jullie gaat.
Ik heb moeite met het leren voor de vakken natuurkunde en (vooral) scheikunde. Ik vroeg me af hoe jullie voor deze vakken leren? Ik heb geprobeerd samenvattingen te maken per paragraaf, maar ik heb gemerkt dat dat mij niet meer zo goed helpt (T_T). Heeft iemand misschien tips?
Bedankt voor het lezen (^ ^).

Wat ik altijd deed is het boek per paragraaf doorlezen. En dan staan er voorbeeld stukjes in, en die voorbeeld sommen begrijpen en uit je hoofd leren, zodat je snapt wat voor trucje het is. Dat je de stappen van de som snapt zeg maar. En dan de sommen maken. En veel oefenen vooral, niet leren. Alleen de formules en de stappen van de som leren. En bij sk staan soms tabellen die je moet leren.

Ook de formules om kunnen zetten. Is heel belangrijk. Zorg ervoor dat je alle formules die in het hoofdstuk staan kent en er me kunt werken, ook kan je bij 1 som. twee of drie formules moeten gebruiken om door te rekenen.

En je hebt voor sk : op YouTube: Scheikunde lessen en Kemia

Wat echt een tip is voor eigenlijk allle vakken is , filmpjes zoeken op YouTube en gewoon een marathon YouTube filmpjes houden over dat onderwerp. Of dat je opzoekt hoe ze bij bepaalde formules sommetjes gebruiken, zodat je weet wat voor sommen er aan komen.

Hopelijk heb je hier wat aan!

1 like

Heel erg bedankt voor de tips! Ik heb hier veel aan (^ ^).