Scheikunde leren

heee,
hoe leren jullie scheikunde? ik snap er helemaal niks van en ik heb alleen nog maar onvoldoendes gehaald. die vrouw legt helemaal niks uit, maar toch haalt de hele klas een dikke voldoende behalve ik.
en ik wil niet blijven zitten, want ik sta nu een 4 en als je een 4 op je rapport hebt blijf je zitten.

dit hoofdstuk gaat over water, met thermostaat zoetwater enzo. maar ik krijg het gewoon niet in m’n hoofd.
xx

ik moet ook scheikunde leren voor morgen…
gewoon alles leren wat in je boek staat?

of misschien bijles?

bijles heb ik al, maar dan net telkens na dat de so’s en pw zijn geweest en dan kan ik niks meer bij bijles vragen.

Waarom kun je dan niks meer vragen?

Ik leer altijd door de oefeningen opnieuw te maken en de tekst te leren.
En gewoon veel vragen te stellen.
Misschien kun je klasgenootjes vragen, als je lerares je niet wil helpen?
En anders zoek je het een en ander op internet op. Kan ook nog wel eens helpen!

Heel veel succes iig!
(Ik stond vorig jaar trouwens ook een 4 en ging wel over…)

Oh, nu lijkt 't net alsof het nog niet helpt, mijn manier van leren omdat ik vorig jaar een 4 stond.
Maar nu werkt 't wel en sta ik een zesje.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

De leraar van mij zegt altijd dat we de stof die in het boek staan niet moeten lezen, maar de opdracht moeten snappen en zijn aantekeningen helpen daar mee…

Maar vorig jaar leerde ik gewoon de tekst die in het leerboek staat, hield me huiswerk bij en maakte op het laatst de proef toets. Meestal had ik wel een 7’tje.

Ik moet nu ook scheikunde leren… geenzinin

-Probeer eerst alles door te lezen, en als je een paragraaf hebt gelezen ga je hardop vertellen wat je hebt onthouden.
-Maak een samenvatting
-Lees de samenvatting een paar keer GOED door
-Het kan zijn dat je via je school een website hebt waardoor je internetlessen kan maken
-Maak ‘test jezelf’
-Lees vervolgens het hele hoofdstuk weer + samenvatting
-Je gaat nu vragen aan jezelf stellen en beantwoorden
-Lees de samenvatting
-Maak een paar opdrachten uit je boek

Dat lijkt mij een werkwijze wat moet werken? Vraag anders een vriend/vriendin als je er nog niet uitkomt. (wel als je bovenstaande al hebt gedaan)

Ik zou zeggen; eerst alles doorlezen tot je 't snapt, vervolgens oefeningen gaan maken en kijken waar je vastloopt.
Ben nu ook een soort scheikunde aan 't “leren”, maar dan op universiteitsniveau 2e jaar… en ik zal je vertellen; geen pretje! Weet even niet meer waarom ik deze studie ooit heb gekozen…

Hoi!
Ik snap dat je het moeilijk vind om het te leren… Ook een beetje moeilijk om zo via een bericht je ‘perfect’ te helpen…
Ik heb 2 jaar lang SCIENCE gehad, dus Nask 1, Nask 2 en Biologie in 1… Maar nu zit ik op een school waarbij alles uit elkaar is. Misschien een tip, vraag aan een van je ouders, die hebben het toch ook al gehad?
Maar wij krijgen bij onze toetsen altijd een BINAS, daarin staan zowat alle antwoorden!!
En trouwens over die temperaturen enz, het is best makkelijk (van KELVIN naar CELSIUS toch?) onthoud: 0 graden celsius is 273 kelvin, dus tel er steeds 273 bij op! en als je van KELVIN aar CELSIUS wilt haal je er gewoon 273 vanaf!
Hopelijk kon ik een beetje helpen :sob::muscle:

Succes nog! x