scheiding.

Toen ik 10 was gingen ik en me moeder, broer zusje bij me oom en tante wonen voor 3 maanden. er was bij ons sprake van huiselijk geweld. me vader was/is alcoholist. toen ik 12 was zijn de papieren ondertekend na veel gedoe.

ik heb sinds me 12de geen contact meer met me vader.
woon sinds oktober op mezelf doordat het thuis bij me moeder ook niet meer ging.

voor mij was de scheiding vrij dubbel, ik wou zo graag dat ik uit een ‘‘normaal’’ gezin kwam en dat alles goed zou komen, en aan de andere kant hoefde ik niet meer bang te zijn voor wat er kon gebeuren…

Ah… naar voor jullie allemaal, lijkt me echt enorm kut als me ouders zouden gaan scheiden :'3

Mijn ouders zijn nu ruim 9 jaar uit elkaar, ik was bijna 8.
Ze hadden nooit ruzie. We waren net terugverhuisd uit Duitsland, waar mijn vader eerst een baan had. Bleek dattie al jaren vreemdging, als hij moest werken met kerst/andere vakanties. Dan gingen mama, zusje en ik naar Nederland en bleef hij daar.
Zusje en ik zijn toen elke 4 weken het weekend komen logeren (vaker wilde hij niet), en hij heeft nu een nieuw gezinnetje. Heb al sinds eind december geen contact meer met hem, heb er even genoeg van.

Ik ben er sinds 2 weken voor in therapie. EMDR-therapie, voor PTSS (post-traumatische stressstoornis).

Als ik het aankan ga ik de confrontatie aan. Dan zeg ik tegen hem dat hij me echt teleurgesteld heb. Dat ik door hem bij een psychologe zit. Dat hij godverdomme zijn excuses een keer aanbiedt.

Mijn ouders zijn ongeveer 9 jaar geleden uit elkaar gegaan, want m’n vader ging vreemd, en m’n moeder daardoor ook (klinkt een beetje vreemd). M’n moeder kreeg een jaar later al meteen een kind van de man met wie ze vreemdging, en ging daar mee samenwonen. Want m’n halfzusje was ernstig ziek, dus dat kon ze niet alleen aan. Ik en m’n zus en broer hebben m’n stiefvader nooit kunnen accepteren, omdat we de tijd daar niet voor hebben gekregen. En het is gewoon een lul.
M’n vader kreeg ook een vriendin, en wij gingen om het weekend naar hun toe. Dat ging na 2 jaar uit en hij kreeg een nieuwe vriendin. Zij zijn nu nog steeds samen en hebben ook een dochtertje gekregen 5 jaar geleden.
Het kindje van m’n moeder en stiefvader is op 4-jarige leeftijd overleden, nu 3 jaar geleden. En nu, ongeveer 8 jaar later na de scheiding, gaat m’n moeder eindelijk scheiden van m’n stiefvader.
M’n vader zie ik opzich nog best vaak, maar hij gaat emigreren deze zomer naar Sint Maarten (ligt onder Amerika ongeveer)… Dat vind ik wel jammer, ook voor m’n halfzusje, want we hebben een hele sterke band.

beetje ingewikkeld allemaal, hoop dat het een beetje duidelijk is :wink:

Mijn vader heeft anderhalf jaar geleden besloten dat hij niet meer verder wou met mijn moeder. Nadat ik geboren was, was de vlam bij papa gedoofd. En 15 jaar later heeft hij de knoop doorgehakt. Ze zijn nu een jaar gescheiden, mijn moeder heeft een nieuw huis en mijn vader ook. Paps heeft nu een nieuwe vriendin, en hij is veel gelukkiger. Alleen ik heb het er nogal moeilijk mee gehad, want mijn tante zegt steeds dat het mijn schuld is dat ze gescheiden zijn.

mijn ouders zijn al jaren bezig met een scheiding, komen er maar niet vanaf.

er scheiden zoveel mensen de laatste tijd, mijn ouders zijn nog bij elkaar… gelukkig maar…

anyway sterkte,