scheiding.

Hoi meiden,
ik weet dat er tegenwoordig heel veel ouders gaan scheiden, of gescheiden zijn.
ik vraag me af hoe jullie meiden denken over de scheiding van jou ouders, en hoe voel je je nu? ( als ze gescheiden zijn dan )

[i]Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Mijn vader ging vreemd, hij kwam toen nog eens langs en toen heb ik (zegt mijn moeder) tegen hem gezegd dat hij pas weer terug mocht komen als hij weer bij mijn mama in bed zou slapen. Sindsdien is hij nooit meer terug gekomen.

Ik heb nooit de behoefte gehad om hem nog eens te zien, maar de laatste tijd toch weer wel, ik wil ook zijn kant van het verhaal horen. En ik vind dat iedereen een 2e kans verdiend (:[/i]

Ze zijn in mijn geval gescheiden toen ik 2 was, en mijn moeder is toen ik 15 was hertrouwd, die nieuwe man is nu dus mijn stiefvader, waar ik het goed mee kan vinden. Met mijn biologische vader heb ik geen contact meer, om meerdere redenen.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 was. Ik voelde me er eigenlijk heel opgelucht bij. Ze hadden altijd ruzie over geld, echt alles draaide om geld. Best zonde, maar ze kunnen nu goed met elkaar opschieten en om het weekend ga ik naar mijn vader :slightly_smiling_face:

mijn ouders hebben in een vechtscheiding gezeten die 5 jaar duurde. Ik was dolgelukkig toen ik hoorde dat het gedaan was. Nu nog steeds, ik hoef m’n vader niet meer te zien

Toen ik 2,5 jaar oud was (gok ik) zijn mijn ouders gescheiden.
Tot mijn 14e heb ik er nooit last van gehad, daarna wel.
En nu vind ik het soms echt kut.
Eerder gingen ze altijd praten met elkaar, zoals vrienden, nu negeren ze elkaar. Laatst had ik presentatie op school, zaten ze 3 meter van elkaar af. Dat deed echt pijn.
Achja, ik denk dat dit beter is dan dat ze nog bij elkaar zouden zijn.

Mijn ouders zijn sinds twee jaar gescheiden en ze maken best wel veel ruzie over geld enzo… Dat vind ik best jammer, maar ik ben er nu aan gewend en tevreden met de nieuwe situatie.

Precies hoe het bij mij gebeurde. Eerst deden ze nog civiel tegen elkaar tot ze ruzie begonnen te maken over alimentatie waarbij ze hun ergernissen enkel aan ons vertelden en dus niet tegen elkaar.

En dan moeten dat volwassenen voorstellen

Mijn ouders zijn gescheiden maar mijn moeder komt echt nog 4x in de week bij ons op bezoek en eet dan mee. Ze gaan als vrienden met elkaar om.

Alleen die nieuwe vriendin van papa doet nu moeilijk omdat mama er zo vaak is…

Ja idd. Als ik bij mn vader ben hoor ik zijn gezeik aan over mn moeder, als ik zeg dat ik het niet horen wil doet hij net alsof ik haar kant heb gekozen terwijl dat helemaal niet zo is.

Mijn ouders wonen nog bij elkaar, maar op dit moment liggen mijn oom en tante in scheiding.
Hij is aangetrouwd en ging vreemd. Hij zei tegen mn tante dat ze uit elkaar gegroeit waren en wilde er niks meer aan doen. Mijn tante schrok heel erg want ze had dit totaal niet aan zien komen. Nu woont hij apart en is zij helemaal depressief door de schok en alles in een x. Vooral als ze haar kinderen niet ziet. Ik vind het heel erg, want ik had altijd een goede relatie met beide. Vanaf jongs af aan was ik daar al kind aan huis. Maar ik heb nu wel een ongelofelijke hekel aan mijn oom. Als ik hem zie moet ik meteen weer denken aan al het verdriet dat hij mijn tante heeft aangedaan, maar ook hoe dat voor mijn neefjes en nichtjes moet zijn.

Mijn ouders zijn in Juni gescheiden. Mijn broer en ik wonen in het huis van vroeger samen met mijn papa, mijn mama woont in hetzelfde dorp op een leuk appartement. Tegenwoordig ben ik aan het denken om misschien afwisselend bij mijn mama te gaan wonen, want ik ben er nu op zich ook al elk weekend.
In het begin had ik 't er heel moeilijk mee, nu gaat het beter.
Oja mijn papa heeft een nieuwe vriendin die wel mee valt.

Mijn ouders zijn nu anderhalf jaar gescheiden, maar het ging al veel langer niet goed, dus het kwam niet als een schok. Daarom vind ik het denk ik ook niet zo erg, het is beter zo, aangezien ik nu niet tussen 2 ruziënde mensen in huis zit.

Mijn ouders zijn uitelkaar gegaan toen ik elf was, maar ik kan er goed mee omgaan en we hebben nog veel contact. :slightly_smiling_face:

Mn vader heeft mn moeder verlaten voor een man en hij is/was bipolair. Ik heb geen contact meer met hem.

mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 4 was. ben in januari naar mijn vader verhuisd, want met m’n moeder ging het niet echt niet meer. maar ze hebben allebei een relatie, en m’n vader woont ook bij z’n vriendin. m’n moeder gaat in de zomervakantie bij haar vriend wonen. en ik zie m’n moeder 2x om de 2 weekenden.

mwhe, mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik twaalf was en toen ik vijftien was gingen ze weer trouwen en nu gaan ze misschien weer scheiden omdat mijn pa nog steeds teveel van andere vrouwen houdt :’)

mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 13 was, had het totaal niet aan zien komen en was best wel van slag
maar nu gaat het allemaal goed ouders spreken elkaar nog als vrienden en zijn allebei gelukkig met hun nieuwe vriend/vriendin
mijn oom en tante zijn een jaar later (toen ik 14 was dus) uit elkaar gegaan omdat mijn oom vreemd ging, mijn tante was maanden depressief en mijn nicht heeft een tijdlang mijn oom niet willen zien (nu gaat het nog steeds moeilijk)
als ik dus dit verhaal hoor en andere verhalen hier lees heb ik nog ‘geluk’ met mijn gescheiden ouders ook al zie ik ze liever weer samen

dubbel.

Mijn ouders gingen scheiden toen ik 3 was. Maar het ging daarvoor al niet goed. Ik weet eigenlijk niet beter en heb sindskort ook geen contact meer met mn vader.

@brod: herkenbaar ja!