Scheiding - Ziekte - Examens.

Ik weet dat er jaarlijks héél veel meiden te maken hebben met een scheiding, en dus zullen er ook best meer toppics zijn als deze, maar ik weet zelf even niet wat ik er mee aan moet, en wil graag mijn verhaal kwijt.

3 weken gelden kwam ik onverwachts vroeg thuis, ging achter de computer; er stond een mail account open van mijn moeder, wat ik niet kende. Met laten we zeggen, liefdesverklaringen naar een man die niet mijn vader is. Ik heb haar hier mee geconfronteerd, de dag erna kreeg ik te horen dat mijn ouders uit elkaar zouden gaan. Het ging al enkele jaren niet zo lekker tussen hen, maar toch was het een schok voor me…

Nog geen week later is mijn moeder naar de HA gegaan voor klachten qua bloedverlies enzo, en gezien haar geschiedenis (BMHKanker) meteen uitstrijkje. Nu een week terug; kanker. Maandag naar de Gyn.
Mijn vader heeft sinds 3 jaar een ‘stilstaande’ hersentumor, maar zodra die gaat groeien, is het wel praktisch over zegmaar…

Als kers op deze huge ass slagroomtoet, zit ik in 6V en nu in de laatste Toetsweek. Mijn concentratie is gezonken tot ver, ver onder NAP. Ik slaap beroerd, en ik weet serieus niet wat ik hier mee aan moet.

Ik heb het al op school gemeld, ze vinden het vreselijk maar zeggen verder niks te kunnen doen voor me. Bij de counselor ben ik al geweest - destijds met m’n vader - die man en ik kunnen NIET samen door 1 deur; helaas.
Ik heb een hele lieve vriend, en hij steunt me nu al sinds een jaar door dik en dun, maar (net als mijn vriendinnen) weet hij - gelukkig!!! - niet hoe het is om een zieke ouder/scheidende ouders te hebben…

Ik hoop dat er hier iemand is die tips heeft… Maakt me niet uit wat… In ieder geval bedankt voor het lezen…

Ik denk dat je nu toch echt vooral aan school moet denken.
Desnoods leer je ergens buiten je huis. Neem iemand mee voor als je een break hebt tijdens het leren die je weet af te leiden.
Nadat je geleerd hebt kan je je wel met je ouders bezighouden…
Denk dat hun het ook wel jammer zullen vinden als je je school verpest…
Hoop dat je hier iets aan hebt x

ik denk juist dat je school op een laag pitje moet zetten.
Een jaar overdoen is echt niet het ergste van de wereld, dat kan gewoon gebeuren.
Met name als je in zo’n vervelende situatie zit als jij.
Je moet gewoon zorgen dat je het in je hoofd weer even allemaal op orde zet en totdat het (hopelijk) weer beter gaat met je moeder.
En zoveel mogelijk genieten van de tijd die je nog hebt met je vader, ik weet namelijk niet hoe lang hij nog heeft. Ik hoop echt dat het allemaal goed komt; heel veel sterkte!

School moet hier begrip voor hebben… Als je het PTA (waar alle examenregels in zitten) goed leest, is het mogelijk om uitstel te krijgen voor je examens… Dit moet officieel via de examencoördinator en anders via de rector. Het is even gedoe, maar het moet te doen zijn. School begrijpt ook wel dat leren er nu even niet in zit bij je, want dat is logisch…

Als je school echter niets voor je wilt doen, dan zou ik zoals Sleepingbeautyx zegt proberen zoveel mogelijk tijd met je vader door te brengen en je problemen eerst zelf moet oplossen voor leren.
Hoewel je niet moet stoppen met school… Probeer te leren zo goed als het gaat en probeer het beste eruit te halen. Ga eventueel leren met vriendinnen of je vriendje en dan vooral buitenshuis.

Ik hoop dat het allemaal goed komt en heel heel veel sterkte!

-

wat vreselijk meid, echt, ik leef met je mee.
ik zou het onmenselijk noemen als school jou nú se’s en examens laat maken, dat snapt toch iedereen, dat dat niks wordt.
heel veel sterkte.

De problemen die je beschrijft zijn niet zo zeer jouw problemen maar die van je ouders. En ik snap dat jij je heel rot (zacht gezegd) kan voelen door de problemen van je ouders (zeker als er ziekte in het spel is) maar je kunt er niks aan doen.

Je rot voelen en druk maken heeft dus geen enkele zin (ook al is dit een begrijpelijke reactie.)

Als ik jou was zou ik me er op dit moment voor afsluiten en zo goed mogelijk voor jezelf proberen te kiezen en aan school werken.
Want stel dat je het nu niet haalt dan moet je 6V opnieuw doen en dan zit je volgend jaar misschien nog steeds met dezelfde problemen (ook al zijn ze dan minder vers.)

Over dat het niet kan dat de school jou toch se’s laat maken: daar kan de school niks aan doen, zo zijn de regels… ze kunnen je hooguit een extra herkansing geven… maar dit lijkt me niet een probleem dat over 2 maanden opgelost is.

Wow, dit is echt heel heftig. Maar dit klinkt misschien heel raar, ik wordt altijd heel rustig van boeken lezen. Dat je je hoofd beetje leeg kan maken en ‘in een andere wereld’ zit.
ik heb toevallig nu ook proefwerkweek en ik word na lezen altijd heel geconcentreerd. Misschien ook proberen! (:

heeel veel sterkte nog! xxx

Pfoeh, je hebt inderdaad van alles tegelijk, lastig zeg. Ik zit zelf ook in het examenjaar en met mijn opa gaat het nu ook slecht, dus ik weet zelf ook wel (een beetje) hoe kut het is!
Wat je denk ik het beste kan doen, is vragen of er misschien een kans is om meerdere herkansingen te doen van je toetsen in de toetsweek (ik weet niet of jullie sowieso al een mogelijkheid hebben om te herkansen, maar wij mogen er normaliter maar 1 doen, maar als je in bepaalde situaties zit, kun je meerdere herkansingen krijgen). Dan kun je dus de proefwerken waar je niet zo’n goed cijfer hebt, ophalen. Misschien kun je dan bijvoorbeeld bij je vriendje thuis (rustige omgeving) voor deze toetsen leren, zodat je SE cijfer wel goed is :slightly_smiling_face:
Voor het examen heb je namelijk nog wel tijd om je voor te bereiden, zodat je in ieder geval wel slaagt! Het duurt namelijk nog wel even tot het examen en misschien kun je voor die tijd alle zaken voor jou op een rijtje zetten, zodat het wat rustiger in je hoofd is en je je kunt concentreren.
Naja, dit zijn natuurlijk een aantal tips op het schoolvlak, maar die situatie met je ouders is eigenlijk wel heel erg en ik weet ook niet zo goed wat ik daarover moet zeggen op dit moment. In ieder geval succes en ook sterkte!

Jaa ik heb een beetje hetzelfde, mijn moeder kan elk moment overlijden zegmaar dus heb ik ook best veel aan mn hoofd. Ik zit niet in mn examenjaar maar toch moet ik ook leren en huiswerk maken enzoo. Ik doe heel erg mn best maar soms lukt het gewoon niet. Misschien dat je schema’s kan maken wat je per dag gaat leren, zo heb je overzicht en weet je precies wat je moet doen.

Sterkte X

Toen m’n moeder ziek werd, ben ik ook van vwo naar havo afgestroomd. Iedereen zei dat ik er te weinig aan deed en iedereen zeurde aan m’n hoofd (vooral mijn vader). Nu zit ik in havo3 en vind ik het echt niet erg meer. Heel veel sterkte!! X

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Ik wil hoe dan ook mijn examens dolgraag halen, sta nu alles afgerond naar beneden een 7, en het jaar over doen zie ik dus echt niet zitten; het zou ten slotte puur en alleen om de CE’s gaan (want aan SE’s heb je voor het slaag/zakken niet zo veel meer met die nieuwe regels)

Van het weekend heb ik kunnen regelen bij mijn vriend te slapen en dus leren. De toetsweek gaat maandag/dinsdag/woensdag weer verder. En ik hoop echt dan m’n köp er wat beter bij te kunnen houden.

Ik weet inderdaad dat ik moet proberen het niet te veel op mezelf te betrekken. Maar er gebeurd zóveel thuis, het zijn alleen al de kleine dingetjes; advocaten afspraken die op het prikbord hangen, m’n moeder die de telefoon opneemt met d’r eigen naam, zo stom.
Tja en ondertussen de Biopten van m’n moeder afwachten over in welk stadia de bmhk is…

Allemaal heel erg bedankt voor de steun <3