Scheiding ouders, wil niet meer heen en weer

Mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden. Ik ben het heen en weer reizen meer dan zat. Ik zou graag willen weten hoe anderen er mee om Gaan. Mijn ouders hebben een omgangsregeling voor mij en mn broertje. Nu wordt ik bijna 18 en wil ik mijn eigen keuzes gaan maken. Ik Zit er aan te denken om minder naar mijn vader te gaan. Ik vind deze gedachte best moeilijk. Ik ben vooral bij mijn moeder en om de week een weekend bij mn vader. Ik heb veel moeite met het steeds schakelen van huis, andere regels en steeds op nieuw spullen mee te nemen. Ik zoek iemand waar ik hier mee over kan praten en zo’n soort gelijke situatie heeft.

Mijn ouders zijn al 10 jaar geleden gescheiden. Ik heb ook heel veel heen en weer gereisd. Je mag me noten als je wilt.

Wonen ze ver van elkaar vandaan? Je kan natuurlijk ook bij beide hetzelfde aan benodigde spullen aanleggen zodat je geen spullen (behalve portemonnee, telefoon, eventueel laptop oid) mee hoeft te nemen.

Ik ken ook mensen waarvan de ouders steeds van huis ruilen zodat de kinderen een vast verblijf hebben maar gok dat jouw ouders dat na 6 jaar niet meer gaan doen.

Wij zijn op een gegeven moment gewoon niet meer naar mijn vader gegaan, maar hij komt bij ons thuis (moeders huis) langs. Dat voelt om eerlijk te zijn ook fijner, want mijn ouders kunnen in 1 ruimte zijn zonder ruzie te maken. En dat voelt toch nog een mini beetje als een hele familie aan.

ik heb ook altijd heen en weer moeten reizen.

tot ik een leeftijd kreeg om het zelf te beslissen. ik besloot toen ook veel bij mijn moeder te zijn. en naar mijn vader ter gaan wanneer ik daar wel zin in had.

zo had hij geen chago dochter die er ‘’ verplicht’’ moest zitten. en had ik het naar mijn zin. ik doe nu het zelfde als Tinkerbell. gewoon af en toe er heen voor een hapje eten of als ik ergens mee kan helpen. :slightly_smiling_face:

maak keuzes voor je zelf hoe moeilijk dat ook is.

Ouders lijken te onderschatten hoe vermoeien het is om telkens heen en weer te reizen, al is het met een kleine rugtas. Het is een lastige situatie voor jou, zeker omdat ik denk dat je nog steeds van je vader houdt. Maar heel duidelijk overleggen met beide ouders lijkt mij het beste?

Ik snap je zo goed! Mijn ouders zijn ook 6 jaar gescheiden en ik heb nooit heen en weer gereisd (geen contact met vader), maar inmiddels door omstandigheden wel en het is dood en dood vermoeiend. Elke keer spullen inpakken, uitpakken, leven alsof je op vakantie bent. Vreselijk.

Mijn ouders zijn al sinds mijn tiende gescheiden. Ik ben nu achttien, en heb sinds mijn tiende bij mijn moeder gewoond en heb ook een betere band met haar dan met mijn vader. Voorheen moest ik ‘verplicht’ om het weekend naar mijn vader, nu zie ik hem eens per maand (of minder). Ik heb hier vrije keuze in gekregen omdat ik mijn ouders heb laten weten dat ik het destijds niet fijn had. Ik zou met beide ouders praten, apart, of als dat mogelijk is, spreek een keer af om met zijn allen erover te praten.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb bij het begin van de scheiding al besloten dat ik ging wonen bij mijn moeder maar voor mij was de keuze denk ik makkelijker want ik had vaak ruzie met mijn vader. Nu eet ik net zoals tinkerbell en lisa af en toe een hapje bij mijn vader en komt hij soms naar mij om even te kletsen. Mijn broertje en zusje reizen wel steeds heen en weer en als ik zie wat een gedoe dat is iedere week ben ik blij dat ik hiervoor heb gekozen… dat heen en weer gesleep lijkt mij enorm vermoeiend :hugs:

Ik zou het er inderdaad over hebben met je ouders en je situatie uit leggen, ik denk dat ze je wel zullen snappen. Zo kunnen jullie een oplossing bedenken. Ik zou niet uit het niks zeggen dat je niet meer bij je vader/moeder gaat wonen want hierdoor kan je vader/moeder zich buitengesloten gaan voelen. Heb ik wel gedaan en uiteindelijk toch een beetje spijt van.

Ik woon inmiddels al bijna 4 jaar op mezelf, en een van de redenen waarom ik dat heb gedaan is omdat ik het heen en weer verhuizen na 2 jaar helemaal zat was. In plaats van om het weekend een keer heem en weer, woonde ik om de week bij mijn vader en moeder. Ik kon daar totaal niet aan wennen, leefde constant uit mijn koffer met spullen, en tegen de tijd dat ik me wel eindelijk een beetje ‘thuis’ begon te voelen, was de week om, en begon het weer opnieuw bij de andere ouder.

Ik heb er toen meerdere keren wat van gezegd (ik was al 18 toen mijn ouders gingen scheiden) maar vooral mijn vader wou geen gehoor geven aan mijn vraag om niet om de week, maar om de 2 weken heen en weer te verhuizen. Uiteindelijk was ik zo uitgeput en geïrriteerd, dat ik in april (ipv juli/augustus) op kamers gegaan ben.

Ik ben nu nog maar weinig thuis, ze wonen aan de andere kant van het land en ik heb alleen tijd in de weekenden, als ik dan ook echt vrij neem om op bezoek te gaan.

Mijn ouders zijn ook al lang gescheiden (sinds ik 11 ben) en ik moest om het weekend naar mijn vader toe, die 45 minuten met de bus verder woonde. Ik heb het hier ook heel moeilijk mee gehad, maar uiteindelijk wel mijn draai gevonden. Je mag me altijd een berichtje sturen als je advies of steun wilt!

Hey!

Mijn ouders zijn gescheiden sinds 2012 en voor ongeveer 2 jaar heb ik elke week heen-en-weer gereisd. Ik was het op een gegeven moment zo zat en dit is uiteindelijk één van de redenen geweest dat ik bij mijn vader ben gaan wonen. Helaas heeft dit bij mij heel veel problemen opgeleverd (ruzies, verdriet bij mijn moeder, etc.) Gelukkig is het nu allemaal goed gekomen. Mijn tip is om hele goede afspraken te maken en af te spreken dat je, bij welke ouder je dan ook kiest te gaan wonen, beloofd langs te gaan of af te spreken en dit ook te doen. Ik snap dat de keuze onwijs moeilijk is. Als je me wilt noten, mag dat altijd. <3