scheidende ouders

hee,
net heb ik gehoord dat mijn ouders gaan scheiden. voor sommigen dat bekende gesprek tegenover je ouders aan tafel weetjewel. maar ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. ik had dit ook nooit verwacht. oké… er waren wel vaak meningsverschillen en ruzietjes maar ik wist niet dat het zo erg was. gelukkig blijven ze wel vrienden, maar ik wil jullie dus vragen:
hoe gaan jullie er mee om? >> voor meiden met gescheiden ouders
heb je ideeën hoe ik ermee om zou kunnen gaan? >> voor meiden zonder gescheiden ouders
heel er bedankt als jullie reageren xx

ik heb zelf geen gescheiden ouders maar die van mijn vriendin zijn wel gescheiden, gewoon er met je vriendinnen over praten, zo veel mogelijk afleiding zoeken door leuke dingen te doen, misschien een keer bij elkaar logeren, meer had ik niet voor haar kunnen doen

Mijn ouders zijn drie jaar geleden gescheiden. Het heeft mij vooral geholpen om veel leuke dingen te gaan doen met je vriendinnen/vrienden en met je ouders. Ik hoop dat je er iets aan hebt (:

Mijn ouders zijn ook net uit elkaar. Ik heb niet echt iets speciaals gedaan om “eroverheen te komen”. Ik heb wel steun gezocht bij mijn vriend, de me er heel veel mee heeft geholpen. Het komt goed, in ieder geval. :wink:

bedankt voor dit advies!! :grinning: ik heb er echt wat aan xx

vraag alles aan je ouders waar je mee zit of wat je niet begrijpt, vertel ze wat je dwars zit… deze tip had mij in ieder geval veel geholpen als ik m op tijd gekregen had :wink:

mijn ouders zijn ook pas gescheiden. ik weet hoe je je voelt, als je erover wilt praten of vragen hebt mag je me altijd noten! Ben er voor je. x

Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar het lijkt me wel erg moeilijk. Vriendinnen van me hebben wel gescheiden ouders, maar die waren nog klein en nu is het voor hun heel ‘gewoon’.

Denk dat het in het begin natuurlijk erg rot voor je is, maar dat je vanzelf in een nieuwe ‘ritme’ komt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar over een paar jaar ga je waarschijnlijk op eigen benen staan en dan zal het ook een stukje makkelijker worden denk ik. Dan hoef je tenslotte niet continu van de ene naar de andere ouder. Wat bij vriendinnen van mij het beste lijkt te werken is als ze bij 1 ouder echt wonen, en dan bij de ander langs gaan wanneer ze daar zin in hebben. Natuurlijk missen ze de andere ouder dan wel, maar verplicht 3 dagen in de week bij de een en 4 dagen bij de ander is veel frustrerender en lastiger. Maar apart of met elkaar; het zijn alsnog je ouders en hun gevoel voor jou is niet veranderd! Sterkte…

Lijkt mij ook erg moeilijk. Mijn ouders hebben wel eens ruzie, maar dat hoort er volgens mij gewoon bij.
Heel veel succes! En misschien zie je de voordelen er ook nog wel van in… 2 keer op vakantie, 2 keer sinterklaas? :wink:

wat een lieve reacties allemaal xD
xx

:sob::muscle:
Mijn ouders gaan ook scheiden
Ze hebben zovaak ruzie. Niet normaal gewoon.
De ene kant ben ik verdrietig, en de andere kant opgelucht. Dus ik weet wel hoe je je voelt… Je kan me altijd note! :slightly_smiling_face:

Mijn ouders zijn al sinds ik klein was gescheiden, ze hadden zovaak ruzie en alles dat ik eigenlijk blij was dat het zo liep. Maar wat ik heb gedaan is eigenlijk zoveel mogelijk doorgaan met wat je normaal ook deed. Natuurlijk is het heftig, maar probeer geen kant te kiezen en praat er met beide over als je ermee zit.

Ik heb gescheiden ouders en ik vind het zelf niet zo een probleem.
Soms is het ook wel fijn, als het even niet zo lekker loopt met je moeder, kan je altijd nog terecht bij je vader en andersom ook.
In het begin was het natuurlijk wel even wennen maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook wel opgelucht was dat ze gingen scheiden, omdat het er al een tijdje aan zat te komen en omdat ze dan geen ruzie meer zouden maken.
Als je het er erg moeilijk mee hebt moet je gewoon proberen jezelf af te leiden door veel leuke dingen te doen met vrienden/vriendinnen. En probeer te denken aan de positieve dingen zoals, 2x op vakantie, etc.

Ik was redelijk jong toen mijn ouders gingen scheiden en heb er dus weinig moeite mee gehad.

Het probleem bij mij is dat mijn ouders totaal niet met elkaar overweg kunnen, wat soms moeilijk is. Omdat ik nog geen 21 ben moeten mijn ouders mij financieel nog wat ondersteunen. Mijn moeder heeft schulden en mijn vader is best gierig van zichzelf. Nu is er veel gedoe om financiele zaken en ik word er door beide in mee getrokken, omdat ik 18 ben en dus alles via mij geregeld moet worden (allimentatie, rijgeld, schoolgeld,etc.). Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet en wordt gek van hun gezeik. Als ik het financieel kon redden zou ik uit huis gaan, maar dat lijkt me niet heel slim aangezien ik nogop school zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of supporten :flushed:

-

@Faith Dankjewel voor je lieve berichtje!

Opzich heb ik er vrede mee dat mijn ouders bij elkaar weg zijn, al is het natuurlijk nooit leuk. Mijn probleem is dat ik, als het over financiële zaken gaat, er problemen mee heb omdat mijn moeder in een heel moeilijke situatie zit en ik daarom nu geld moet vragen aan mijn vader voor kostgeld. Ik heb geen idee eigenlijk hoe breed hij het heeft financieel en ben bang dat hierdoor mijn band met mijn vader slechter wordt. Het voelt voor mij alsof ik een kant kies. Het is nogal een ingewikkeld en persoonlijk verhaal, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen. De enige oplossing die ik kan bedenken is op mezelf gaan wonen, maar dat vind ik niet verstandig dus doe ik liever nog niet.

Ik weet niet hoelang geleden jouw ouders gescheiden zijn, maar mocht je er nog problemen mee hebben dan mag je jouw verhaal altijd bij mij kwijt en wens ik je heel veel sterkte ermee!!!

Mijn ouders zijn al 12 jaar gescheiden, ik heb er niet echt problemen mee, maar ik ‘weet ook niet beter’ om het maar zo te zeggen. Ik heb mijn vader wel twee jaar niet gezien omdat mijn moeder afspraken niet na kwam en woon sinds mijn twaalfde bij mijn vader, dat was mijn eigen keuze.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor raad ik moet geven, aangezien ik het zelf niet op die manier heb meegemaakt, sorry, heel veel succes in iedergeval :sob::muscle:

Heyy, ik snap je precies,
Mijn ouders zijn ong. 2 jaar geleden gescheiden,
Ik wist ook niet zo goed wat ik erbij moest voelen.
Mijn ouders hadden een cursus gevonden waar iedereen deze situatie had, daar gingen we praten…
Dat was wel fijn, maar dat hangt er van af hoeveel moeite je er mee hebt.
Ik ben nu twee jaar later en ben er enorm aan gewend geraakt.
Mijn conclusie is dat je door moet zetten en er niet al te veel over piekeren. Het is je ouders keuze.
Ik snap natuurlijk dat iedereen het liever anders had gewild! En ik snap ook dat je er veel verdriet bij
Hebt, maarja elk nadeel heeft een voordeel: 2 keer op vakantie!!!
Max. Na een jaar en je er als het goed is helemaal aan gewend!!!
Heel veel succes en als je er echt heel veel verdriet over hebt zeg het dan tegen he ouders! Wie weet
wil jij ook wel naar zo’n cursus!
Heel veel liefs van anoniempje!!

Ja, dat lijkt mij inderdaad ook heel prettig voor mensen die er veel moeite mee hebben. Gelukkig is dat bij mij niet het geval… Ik ben er al helemaal aan gewend en heb er verder geen problemen mee.
Vinden jullie het ook zo irritant als je ouders niet meer normaal met elkaar kunnen praten, ook niet als het over hun kinderen gaat ? (dit is bij mij 't geval en dat vind ik wel behoorlijk irritant)
Hebben jullie ook problemen met allimentatie regelen etc (als je 18 bent en het zelf moet regelen)
Allemaal heel veel sterkte ermee

Mijn ouders stonden ooit op het punt (ik denk dat het nog wel gaat gebeuren), maar het belangrijkste is dat je vragen stelt en je altijd laten weten aan hen hoe jij je ergens bij voelt, want jouw leven gaat natuurlijk ook hard veranderen.