Scheiden

Hoe gingen jullie ermee om? Werd er veel geruzied, heb ej nu weer een beetje rust.

Hoe gaan jullie met de scheiding van je ouders om? Volgens mij zit die van mij eraan te komen.

heey.
Bij mij werd er ontzettend veel geruzied, ze zijn nu inmiddels een half jaartje gescheiden, maar hielden 2 jaar daarvoor al niet meer van elkaar. Ik ga er opzich wel goed mee om, vergeleken met mijn andere zus en zusje. Ik probeer gewoon zo te bedenken van, ja… wat had je dan liever gewild?! ruzie, of dan maar scheiden. Dan kies je toch echt voor scheiden, want ruzie is niet leuk echt niet. En ik het is niet altijd zo dat als ze ruzieen gaan scheiden hoor. Iedereens ouders ruzieen wel eens, meningsverschillen.Als ik je nog verder kan helpen note je me maar.
Liefs, xxx

Voor mij was het een hele opluchting dat ze eindelijk uit elkaar gingen. M’n ‘‘vader’’ was/is alcoholist. Ze hadden altijd ruzie. Toen ze uit elkaar gingen kreeg ik ook eindelijk rust. was niet meer zo gespannen enz. voor mij was het een hele opluchting

nog iemand? :slightly_smiling_face:
ik vind het nu eig vervelender dat ze ruzies hebben dan dat ze gewoon uit elkaar zouden gaan. Maarik durf het ze niet t evertellen, want mn meoder heeft het er wel zwaar mee. Op school gaat het nu ook al slecht, en ik heb mn mentor (t flepte eruit) er ok al over hun verteld. Ik heb nu t gevoel dat ik ze verraden heb.

Mijn mum is vreemdgegaan laatst, voor de 2e keer. Dus bij mij thuis is het erg verwarrend allemaal, mijn vader weet niet goed wat hij er mee moet. Omdat ze nog zoveel van elkaar houden, maarja vertrouwen, als dat er niet meer is heeft het weinig zin om door te gaan.

.

Op m’n 6de of 7de gingen mijn ouders scheiden… Ik vond het echt vreselijk en moest echt zo hard huilen. Nu accepteer ik het wel, alleen soms is het nog echt wel moeilijk, als je anderen gewoon de hele tijd bij hun vader ziet zijn enzo.
Mijn ouders die hadden nooit ruzie. Maar op zijn werk had mijn vader een andere vrouw ontmoet, en daar ging hij mee samen wonen. Nu woont mijn vader een uur rijden met de auto hier vandaan.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was.
Ik woon nu bij me moeder,
me vader woont in het buitenland, dus ik zie hem alleen in de zomervakanties. ):.

4 maanden geleden ofzo? Mijn ouders hebben nooit ruzie, ook nooit gehad ook…
Op ma/di/wo komt mijn ma ook gewoon bij ons koken en gezellig kletsen enzo.

mijn oom en tante zijn dit jaar gescheiden.
en de ouders van mijn vriendin hebben 2 weken geleden besloten te scheiden…

Met mijn oom en tante was 't in het begin wel raar, maar het went wel. Ze hebben nooit ruzie gehad, maar het ging niet echt meer.

Mijne zijn uit elkaar gegaan toen ik 3 jaar was dus ik weet niet beter… In het weekeind naar mijn vader toe, die inmiddels 2 kinderen met zijn nieuwe vrouw heeft.

De ouders van me vriendin zijn pasgeleden echt officieel gescheiden, 3 dagen geleden ofzo. Mn vriendin heeft het er moeilijk mee, want wss gaat ze haar moeder niet meer zien, omdat die aan de drugs is. Zo zielig, want ze houd zielsveel van haar moeder, ookal is ze aan de drugs. Als ze geluk heeft (zei Jeugdzorg), ziet ze haar moeder 2x in het jaar.

Ik heb rust nu, mijn mam en pap ook. Ze zijn vorig jaar gescheiden, net voor mijn verjaardag. Maar this wel beter zo.

Bij mij was het nogal vaag: mijn moeder wilde al heel lang weg van mijn vader, niet dat wij dat wisten. Mij’n ouders hadden wel heel vaak ruzie, of eigenlijk niet echt ruzie: mijn vader is namelijk een schat van een man en totaal geen ruziezoeker, maar mijn moeder wel heel erg. Dus zij veroorzaakte elke dag ruzies.
Maar ik wist niet beter, dacht dat het een normaal huwelijk was. Zo is het dus jarenlang gegaan, m’n ouders sliepen al jaren niet meer in 1 bed, moeder dreigde heel vaak dat ze weg zou gaan, en heeft dat uiteindelijk ook gedaan. Nu is het wel rustiger, maar ik ben niet blij met hoe het is gegaan & hoe mijn moeder het heeft gedaan.

Wow… heb geen ervaring sorry…
Ik zou alleenmaar huilen

Mijn ouders zijn in groep 4 gescheiden (zit nu in de vierde) en toen vond ik het geloof ik niet zo heel moeilijk en de tijd daarna ook niet echt maar nu een tijdje ineens weer wel. Je ziet hoe andere gezinnen eruit zien (vader, moeder en kinderen), je ouders krijgen misschien een nieuwe partner en nu heb ik het ongeluk dat de vriendin van mijn vader echt verschrikkelijk is en ook nog een heel vervelend irritant kind heeft. Maar het kan natuurlijk ook dat je ouders hele leuke nieuwe partners krijgen met hele leuke kinderen. Ik zal even proberen de voordelen en nadelen op te noemen, hoe ik er over denk dan:
VOORDELEN:
-je hebt 2 kamers
-2x je verjaarag vieren
-2x op vakantie
-en misschien een nieuwe leuke stiefmoeder/vader en kinderen
NADELEN:
-het heen en weer reizen en daarvoor elke keer je spullen moeten pakken
-misschien geen nieuwe leuke stiefmoeder/vader en kinderen

Meer weet ik even niet. Als je nog wat wilt weten moet je me maar even noten(:

mijn opa en oma gaan scheiden en ik weet niet hoe ik erop moet reageren… :frowning:
oud topic ja maar dit is het meest algemene scheidings-topic dat ik kon vinden.

Hmm dat lijkt me idd wel lastig ja. Lijkt me ook wel beetje raar omdat je het eigenlijk niet meer verwacht op zo een leeftijd.

Sterkte iig. praat erover als je het nodig hebt!

dat gebeurde bij mij(en bij vriendinnen met gescheiden ouders) echt niet hoor… En de kamer die ik kreeg moest ik delen met mijn zusje en er stond alleen stapelbed, oude tafel en oude tv in.