Scheerschuim meenemen in het vliegtuig?

Hoi meiden.

Het is misschien een lachwekkende of domme vraag, maar mag je eigenlijk scheerschuim meenemen in het vliegtuig? En zo niet, hoe scheren jullie je op vakantie?
Van mijn ouders mocht ik het vorig jaar niet meenemen naar Spanje en in Spanje zelf kon ik niks krijgen in te trant van scheerschuim. Dat vond ik best wel vervelend aangezien we daar met mooi weer 3 weken zaten…

Alvast bedankt (:

In de bagage die je incheckt mag het sowieso, in je handbagage alleen als je het verpakt hebt en het onder de toegestane hoeveelheid is.

Tenminste, ik denk dat scheerschuim onder vloeistoffen valt. Maar dat weet ik niet zeker haha.

Ik denk het wel ja?
In je gewone koffer. Handbagage misschien niet.

Hè? Bij een beetje supermarkt in Spanje kun je zelfs oerhollandse drop krijgen, geen scheerschuim lijkt me nogal sterk?

ik reis 4 x per jaar met vliegtuig en ik kan het je verzekeren dat dat niet in je hand bagage mag. net als drinken (kan vergiftiging zijn), deo (kan iets in zitten& is vlambaar) en schaar ( scherpe voorwerpen mag niet.)
in je koffer mag het natuurlijk wel, daar mogen al je spullen in.
Wil je drinken of deo bijv mee nemen in het vliegtuig, dan moet je het op schiphol kopen want dan krijg je gwn een speciale tas.
xx

wel in je koffer, niet in je handbagage.

huh natuurlijk. gewoon in je koffer.

Niet in je handbagage, ook niet als je het goed verpakt, het is brandgevaarlijk en het is zo’n bus onder druk dus dat vinden ze niet goed. Maar in je koffer mag 't wel hoor!

up XD

of je epileert of harst alles voordat je weggaat. dat blijft wel 3 weken weg.

Ik snap het probleem niet helemaal?
Reis je soms alleen met je handbagage?
Het mag namelijk wel in je gewone koffer, niet in de handbagage. (Of je moet 5 flesjes met 100 ml willen vullen.)

In je handbagage mag het niet, in je koffer wel.

Stel dat het toch niet zo mogen, heb ik nog een goede tip voor je (:
Je kan ook conditioner (jaja, dat spul voor in je haar) als scheerschuim gebruiken! Ik doe dat soms als mijn scheerschuim op is en dat werkt perfect, ik vind het zelfs handiger. Je haartjes worden er ook zacht van, wat makkelijker scheert.

doe het dan gewoon in je koffer?

in handbagage niet, in koffer wel.

het mag niet in je handbagage in grotere flesjes dan 100 ml, maar je hebt ook miniflesjes bij bijv. het kruidvat of de etos (:

waarom zou je het meenemen in je handbagage? wat moet je met scheerschuim in het vliegtuig? Nee gewoon in de koffer gooien dus dan mag het gewoon mee!
Stel dat je dat ook niet fijn zou vinden, dan koop je venus breeze mesjes want die bevatten al scheerschuim heel erg handig voor een keer op vakantie dus!

Daarnaast scheerde ik vaak ook zonder scheerschuim hoor jezelf eerst goed wassen en haartjes laten weken en dan kan je makkelijk scheren onder de douche. Maargoed nu heb ik dat probleem niet meer en hoef ik niet meer te scheren.

in je koffer sowieso. handbagage weet ik niet, want ik lees ook dat je geen deo mee mag, maar afgelopen zomer heb ik gewoon deo gehad in mijn handbagage en er werd niks over gezegd… maarja officieel mag het niet in handbagage geloof ik.

Als de scheerschuimbus/fles uit maximaal 100 ml inhoud bestaat en je de scheerschuimbus/fles in een doorzichtig zakje doet wat ze uitdelen op schiphol mag het mee in je handbagage. Anders in je ruimbagage of niet meenemen.

Je kan ook gewoon een blok zeep gebruiken om je te scheren : ) Of van die venusmesjes kopen zodat je het niet meer nodig heb.