scheermes gevonden

heee, mede-girlscenerss… ik weet niet of het topic goed geplaatst is maar ik heb een probleempje,

ik scheer me al een tijdje maar mijn moeder weet dat niet, en nu kwam ik thuis en lag mijn scheermes op een kastje in me kamer, ze heeft hem dus blijkbaar gevonden… ik zit nu nog steeds boven en durf eigenlijk niet meer naar beneden, wat moet ik doen? Help me :frowning_face:

dat ze het niet weet, betekend toch niet dat ze niet wil dat je dat doet?
of is dit wel het geval?

Het is niet erg dat je je scheert, het is heel hygiënisch. Praat er gewoon met je moeder over, ze vind het vast niet raar.

Waarom schaam je je daar voor als ik vragen mag? Het is toch heel normaal als een meisje zich scheert?

Precies wat ik dacht.

bedankt voor de reactie’s ik heb net met haar gepraat, ze vond het helemaal niet erg en vond het wel jammer dat ik het eerst stiekem deed :slightly_smiling_face: helemaal nergens zorgen om hoeven maken dus :grinning:

Gewoon niks doen. Het is helemaal niet erg dat je je scheert, dat doet ongeveer iedereen (en dus ook je moeder wsl).

Waarom is scheren zo’n big issue dat dat ‘stiekem’ moet? Niet persoonlijk voor jou, maar ik zie dat zo vaak, ik vroeg me dat gewoon af.

Nu kan ik me dat haast ook niet meer voorstellen, maar vroeger deed ik het ook stiekem. Mijn moeder vond me nog te jong en ze vond dat het nog helemaal niet nodig was. Maar ik was best onzeker toen over die paar haartjes, dus daarom deed ik het stiekem:P

Ik deed het vroeger ook stiekem, ik wou het niet zeggen tegen m’n moeder :’)

Maar waarom niet?
Ik vind mensen die niet willen vertellen dat ze ongesteld zijn ook zoiets doms, alsof je moeder zelf nooit ongesteld is geworden en je nu uit gaat lachen of boos gaat worden ofzo x’)

Ik snap dat gevoel precies tegenover je moeder.