Schat noemen terwijl je iemand niet kent?

Hey meiden,

Ik zou graag jullie mening willen horen.
Gisteren heb ik een jongen ontmoet via tinder, hele aardige jongen. Maar het rare is dat hij me nu al babe, schat etc noem. Zou hij dit bij anderen ook doen? Ik vind het gewoon raar dat hij het al zo snel doet, terwijl ik hem nog niet heb ontmoet.

ik denk eigenlijk dat hij dat bij elk meisje doet

Zou je zulke jongens serieus nemen dan? Of moet ik hem maar gewoon laten gaan?

Ik zou dat zelf echt niet serieus nemen, hou er sowieso niet van wanneer mensen die kleffe naampjes gebruiken, laat staan wanneer iemand die je één dag kent dat doet.

Gelijk heb je… Ugh ik weet nu niet of ik het moet afkappen

Sommige jongens doen het bij ieder meisje, maar ze bedoelen er niks mee. Zelfde als dat sommige jongens hun vrienden altijd maat of broer ofzo noemen. Dat hij jou (en misschien anderen dus) schat noemt, hoeft niet iets te betekenen. Je kan het ook aan hem vragen en zeggen dat je het niet zo op prijs stelt, houdt hij dan niet op of heeft hij er geen begrip voor, dan kan je het altijd nog afkappen.

Mijn vriend noemt mij soms ‘schatje’ maar das meestal als hij wat wil vragen :stuck_out_tongue:
En ik noem mensen vaak ‘schat’ of ‘lieve schat’ als ze iets doen wat ik (een beetje) dom/onhandig vind. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ff ontopic, ik zou er zelf heel erg kriegel van worden als iemand die eigenlijk zo goed als een totale vreemde van me is, mij ineens babe of schat zou noemen.

Ik denk niet dat hij er echt iets mee bedoelt, en ik zou er niet meteen van alles achter zoeken.
Maar god, ik zou me echt dood irriteren. Ik vind het echt niet fijn als iemand me meteen van die naampjes geeft

Ja ik erger me zo eg eraan. Vandaar dit topic. Ik heb hem wel gevraagd of hij dit bij elk meisje doet, hij natuuurlijk nee zeggen. Maar hij is er wel opgehouden, voorlopig doe ik het sowieso rustig aan en als het me niet bevalt stop ik ermee.

Bedankt meiden!

Btw ik zocht er absoluut niks achter, wilde dat juist weten of hij wel serieus was. Als in relatie of iets en ik niet voor de fun ben

misschien vind ie je wel gewoon heel erg leuk…

heb altijd wel van die ‘kots’ neigingen als iemand dat doet die ik niet ken :’)

Als ik dat zag van onbekende jongens (oud of jong) da’s gewoon;
Gag reflex en wegrennen/blokkeren.

Ik vertrouw het ook niet zo :joy:. Ik ben te pussy om te zeggen dat ik geen zin meer in hem heb dus ik neem wel een beetje afstand tot hij me verwijderd van whatsapp. Verder als hij zegt van “Mag ik een slaapkusje” (wtf?), wijs ik het ook gewoon af. bahbah walgelijk

Ja ik zou gewoon duidelijk zijn en nee zeggen dan.