Scharrel heeft geen tijd meer

Hoi hoi,

Ik ben laatst een drankje gaan doen met een jongen. Het was heel erg gezellig!
Hij had ook heel erg zin om mij weer te zien, dus we hebben zondag weer afgesproken en het was gewoon heel erg fijn met hem. Alleen hij traint 7 keer per week, en heeft het ook heel erg druk met zijn studie. Hij heeft ook gezegd dat hij het eerder moest zeggen want hij wil mij niet kwetsen dat hij mij niet genoeg aandacht kan geven. Het komt er eigenlijk op neer dat hij niet meer met me wil afspreken omdat hij bang is dat die mij later nog meer zou kwetsen.

Ik baal hier echt verschrikkelijk van, ik ben echt super verdrietig.
Wat denken jullie wat ik moet doen? Moet ik hem gewoon achter me laten of moet ik het later gewoon weer proberen. Ik weet het echt niet meer, ik vind hem zo leuk. Maar ik snap ook dat hij het druk heeft met zijn opleiding en met zijn trainen.

Oke iedereen heeft het wel eens druk, maar dat is geen reden om te zeggen dat je niet met diegene verder wilt. Als ie je écht leuk had gevonden, had ie dit niet gedaan. Dat is heel hard. Lieve meid je verdient beter!

Tja, het is een keuze die je moet maken. Maar eerlijk? Als hij nu al zegt dat hij geen tijd heeft (wat ik begrijp met zo’n druk leven), niet aan beginnen. Mijn relatie is vorige week uitgegaan, eigenlijk om die reden want de tijd was er gewoon niet en dan werkt het niet. Zorgt alleen maar voor frustraties en irritaties. En idd, hoe langer je er mee doorgaat, hoe kutter het uiteindelijk is. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, bespaart je een hoop verdriet.

Ten eerste, ook al heb je het superdruk als je echt om iemand geeft maak je tijd voor diegene. Tijd heb je niet maar dat maak je voor iets of iemand. Ten tweede vind ik dit niet echt klinken alsof hij moeite in jullie ‘relatie’ iets wilt stoppen, als hij geen moeite wil doen zou ik het zelf ook niet doen.

Als je standaard 7 dagen per week sport en een studie doet die altijd veel tijd vraagt, heb je het dus altijd druk en niet wel eens. (Niet aanvallend bedoeld)

Ik vind het dus eigenlijk eerlijk van hem dat hij je dit zegt, als hij echt geen tijd heeft voor een relatie.
Als je daar later pas achter komt, gaat het alleen maar meer pijn doen dat je hem nooit kan zien.

Tijd maken is niet altijd mogelijk he, hoe graag je dat ook wil. Dan werkt het gewoon niet. Maar idd wel eens met hierboven, eerlijk van hem dat hij het nu al aangeeft.

Hoezo ze verdient beter? Ik vind het allang netjes van die jongen dat hij het aangeeft, en niet dat ze er pas achter hoeft te komen als ze al eenmaal wat hebben.

En als die jongen geen tijd heeft voor een relatie; dat kan toch?

Is iemand al een scharrel na 2 dates?

Als jij hem leuk vindt, dan zou ik het gewoon proberen. Als achteraf toch blijkt dat hij te veel kwijt it, dan moet je ermee stoppen.
Waarom iets nu al afkappen, voordat je het hebt geprobeerd? Al probeer je het maar een week of twee, dan weet je vanzelf hoe vaak je hem ziet, en dan weet hij hoe druk hij het zal krijgen.

Wat is volgens jou de definitie van scharrel dan?

Oh en OT: wat al eerder wordt gezegd, als je hem echt leuk vindt moet je er voor gaan. Hij ziet jou ook zitten maar zegt eerlijk dat hij het erg druk heeft. Als jij daar geen problemen mee hebt dan moet je hem daar uit proberen te praten. Als dat echt niet leukt, dan vindt hij je jammer genoeg niet leuk genoeg en kan je een andere jongen zoeken die het wel met je wil proberen. (:

Ik zie ten eerste niet zo goed hoe dit een scharrel is…

Ten tweede is het imo een vrij subtiele afwijzing. Hij zal het ongetwijfeld druk hebben, maar in feite gaf hij ook aan dat hij je niet leuk genoeg vindt. Met andere woorden: je bent een hele lieve meid en er is vast een jongen die helemaal voor je wil gaan, maar hij is het niet. Hard, maarja… Ik zou het hier verder dan ook bij laten, je zou anders alleen maar opdringerig kunnen worden.

precies dit. Mannen zijn namelijk zo, dat als ze je écht leuk vinden dat ze tijd voor je maken en anders niet. dus, ook niet aanvallendp bedoeld… neem het nou maar aan want het is echt zo! hij kon toch eerst ook een drankje doen etc? waarom nu ineens niet meer dan? Als ie het zooo druk had kon dat drankje er dus ook niet af.

Ben het hiermee eens

Dafuck? Als iemand geen tijd heeft, heeft die persoon geen tijd, klaar. Dat heeft niks met ‘man’ zijn te maken.

Daarbij, hij kon eerst wel een drankje doen ja. Maar zou jij een relatie aangaan als het enige waar je tijd voor hebt, een drankje doen is?

Ik denk dat deze jongen gewoon ingezien heeft dat hij in de toekomst geen tijd kan/wil maken voor haar, ik vind het dus nog altijd beter dat hij het nu zegt, dan da hij echt ‘gebruik’ van haar gaat maken en dan het pas verteld.

Ik vind dit echt de meest hilarische reactie van 2013. Waarom scheer je alle mannen over een kam?

Daarnaast, mensen in dit topic die zeggen ‘Als hij je echt leuk vind dan maakt hij wel tijd.’ Dat is onzin. Ten eerste hebben sommige mensen het gewoon heel druk met dingen die je absoluut niet kan afzeggen. (Studie en sport zijn dingen die je niet echt kan verzetten.) Daarnaast ga je dat gewoon niet doen voor iemand waar je twee dates mee hebt gehad. Als jij een relatie hebt en je krijgt het vervolgens heel druk dan is het logisch om tijd te maken omdat je al van diegene houd, maar als je nog geen relatie hebt is het ook logisch om te zeggen: ‘Ik wil niet verder want ik heb geen tijd voor een relatie.’

“I’m trying to make more decisions with my heart instead of my brain.”
“So what’s one decision you wish you’d made with your heart?”
“Probably breaking up with my ex-girlfriend. I broke up with her because I thought it would be smarter to focus on school, and now I don’t think it was a good idea. I mean, it’s all good though, because we still talk and everything.”
“Well, if you still talk, then why don’t you get back together?”
“Well, at first she was upset about it. But then she understood my point of view, so she wasn’t upset about it anymore. And now she’s not upset… but you know, it’s starting to bounce around in the back of my mind, and…”
“So she won’t take you back?”
“… something like that.”

dit zag ik bij humans of new york staan, dit is precies hoe jongens kunnen denken en dan is het dus niet gewoon een smoesje. Jongens kunnen gewoon beter beslissingen maken zonder hun gevoelens daarbij te betrekken.