Schamen voor Zwemmen

Ik schaam me om te zwemmen, ik ga zondag zwemmen, maar ik heb best een buikje, ik schaam me er echt voor, en nu durf ik niet te zwemmen…
ik houd altijd mijn buik in, daarom denk iedereen dat ik dun ben.
Nu ben ik aan het afvallen, maar buikje blijft…
Ik vind mzelf echt dik, en nu sla ik zelfs onbijt en middageten over, eet alleen fruit en avondeten, maar dat buikje blijft, ik word gek van mezelf, ik kan er echt niet meer tegen, please Note me… :S

je kan beter buikspieroefeningen doen ipv niks eten

en doe anders een tankini of een badpak aan?

Maar ik ga zondag al zwemmen, dan is het nog lang niet weg dat buikje… :S en ik let niet de hele tijd op buik inhouden… :S

Ik heb precies hetzelfde probleem.
En van buikspieren oefeningen krijg ik een helse pijn in me nek.
Ik probeer teSonja bakkeren,maar ik ben echt verslaafd aan zoetigheid.
Daarbij komt nog dat mijn zus elke dag wel wat zoetigs eet en ze is überslank.
Dus ik erook van mee snoepen,ik heb ook dikke benen.
Schaam me kapot.

Ach iedereen heeft weleens wat
een dikke buik/benen ect, anders ga je gewoon niet

Voor wie schaam je je? Ik bedoel als het is voor eventuele leuke jongens of iets, zij moeten je gewoon accepteren als hoe je bent, met of zonder buikje. Iedereen is uniek! Dus je hoeft je echt niet te schamen hoor, ga lekker zwemmen en heb plezier!

Ik schaam me ervoor, ik denk dat mensen kijken en denken dat ik een dik kind ben… :frowning_face:

IK las ergens ook dat je wou lijnen, terwjl je een goed gewicht hebt, enzo.
maargoed…
ga gewoon blijven eten, maar dan voldoende, en kyk op voedingscentrum voor tips, daar zitten echt goeie tips bij, maar ga niet ongezond lynen ofzo .

Je kan beter niet je ontbijt enzo gaan overslaan want dat is juist niet goed. probeer vaak buikspier oefeningen te doen etc, en tussendoor gewoon niet snoepen maar fruit enzo eten (:

dat heb ik ook.
je moet GEEN maaltijden overslaan, dan krijg je meer honger, en ga je je volproppen met andere dingen.
eet gewoon álles, maar niet teveel.
2 boterhammen ontbijt, 2 lunch, 1 bord avondeten, elke dag minimaal 1appel.

& elke avond doe ik buikspieroefeningen

en eh het is natuurlijk ook niet goed als je de hele tijd je buik inhoud dat houd je inderdaad ook neit de hele tijd vol, maar ik denk niet dat je vóór zondag dat buikje ‘weg kan werken’ dus sorry maar ik heb dan ook verder geen tips meer.

een buikje? schaam jij je daarvoor? bijna iedereen heeft wel een buikje.

ik ben veels te dik, en ik schaam me ook niet. oke, ikvoel me er niet fijn bij, maar om daar zo’n drama van te maken? maarja, dat is voor iedereen anders (; ik probeer ook af te vallen, maar dat is idd heel erg moeilijk.
nouja, ik zou gewoon gaan :slightly_smiling_face:

Dat soort dingen denk ik ook altijd als ik mezellef in de spiegel bekijk…
Maar aan de andere kant… waar ben je bang voor? Dat ze je gaan uitlachen?
Vaak zie je het zelf veel erger dan dat het werkelijk is!

En NIET je ontbijt overslaan !!! Dat is écht het stomste wat je kan doen als je wil afvallen:
's nachts verbrand je lichaam heel weinig en door het ontbijt ‘start’ het met verbranden. Dus als je niets eet 's ochtends, verbrandt je ook niets en val je dus niet af.

Gewoon gezond eten, 2x fruit enzo.
Enne… de mensen met wie je gaat zwemmen gaan je vast niet minder leuk vinden omdat je een buikje hebt ;-).

buikspieroefeningen? geeeen maaltijden overslaan, omdat je lichaam dan niks meer binnenkrijgt gaat het vet vasthouden.
trouwens, mijn moeder heeft me lang geleden iets geleerd dat me echt geholpen heeft: mensen kijken niet naar jouw, ze zijn veel te druk bezig met zichzelf…

Maar waar schaam je je dan voor? Stel mensen denken “iel dik kind”, NOU EN?

Dan denken ze dat toch, kan jou het schelen.

Maarja, ik heb een whatever-mentaliteit dus ik zal dat niet hebben gelukkig.

geen maaltijden overslaan
dat is het domste en slechtse wat je kan doen.

Een iel dik kind kan niet… ‘Ew’ dik kind, wel.
Maar dat zullen ze vast niet denken.

[Off-topic: ik snap niet waarom mensen altijd “Ieeel, wat vies!” zeggen [bijv.], want ‘iel’ is iets anders ‘gadver’ of ‘ew’. Hihi.]

dat buikje gaat niet weg.
ik heb het ook.
en ben er blij mee.
ik wil niet dun zijn.
ok een platte buik zal ook wel mooi zijn.
alleen ik heb niet zo’n klein buikje een mooie volle.
maar komt ook omdat ik teveel (vet) eet en niet aankom
nouja. niet schamen niet inhouden gewoon jezelf wezen.
elk meisje hebt toch een buikje?
nouja ik ben vaak aangekomen en afgevallen elke keer weer.
maar mijn buikje werd er niet meer of minder op.

geen maaltijden gaan overslaan, straks sla je erin door en gaat het fout.
drink de dagen voor je gaat zwemmen geen dranken met koolzuur, daar word je buik boller van.
dus geen cola, fanta etc.

x

Same here.