schamen voor verleden?

lang verhaal!!! fijn als je de tijd/moeite wil nemen om het te lezen :slightly_smiling_face:
Ben in het verleden niet echt goed behandeld door jongens ivm seksuele handelingen (wil 't geen seksueel misbruik noemen, maar ik heb op jonge leeftijd wel dingen tegen m’n zin gedaan, na manipulatie van oudere jongens etc.) waardoor ik daar echt last van heb merk ik??

En als ik en m’n vriend intiem bezig zijn, krijg ik daar af en toe zo’n last van, maar ik vind het heel erg lastig om dat aan hem te vertellen, omdat ik me enorm schaam. Want om een soort van te dealen met wat ik heb meegemaakt, heb ik me vaak gewoon heel erg bezat en dan toch weer gezoend met jongens (dat is nog niet eens zo erg vind ik zelf) maar ik heb ook andere dingen gedaan in die dronken buien, waar ik dan 's ochtends amper wat van wist.

Hierdoor associeer ik seks/andere seksuele handelingen af en toe met die negatieve ervaringen en dan is mijn mood echt gekilled, en dan voel ik me weer rot omdat ik hem dan onbevredigd laat zeg maar. (Hij doet daar overigens niet rot over of wat dan ook!!! ff s/o naar hoe lief hij is), maar hij snapt echt niet wat er is.

DUS lang verhaal kort: ik wil het wel aan hem vertellen, omdat ik denk dat het belangrijk is, maar tegelijkertijd schaam ik me enorm en wil ik helemaal niet dat hij dit over mij weet. Iemand tips/advies?

Dat is echt niks om je voor te schamen! Als je het hem vertelt kan hij er natuurlijk wel nóg meer begrip voor tonen en ik zou het ook fijn vinden om zoiets belangrijks te weten van mijn partner.

Want om een soort van te dealen met wat ik heb meegemaakt, heb ik me vaak gewoon heel erg bezat en dan toch weer gezoend met jongens (dat is nog niet eens zo erg vind ik zelf) maar ik heb ook andere dingen gedaan in die dronken buien, waar ik dan 's ochtends amper wat van wist.
^ Toen je al met je vriend samen was?

Schaam je trouwens niet. Als jij dingen tegen je zin in hebt gedaan, dan zat daar waarschijnlijk meer achter. Het is niet jouw schuld he, onthoud dat! Ik denk dat het heel belangrijk is om het tegen je vriend te zeggen, als ik het zo lees zal hij er wel begrip voor hebben. :slightly_smiling_face:

Nee, dat niet. Was voordat wij een relatie kregen (of überhaupt “bezig” waren).

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes trouwens!!

Ik zou het hem vertellen, hoe moeilijk het ook is. Jij hoeft je echt niet te schamen, maar die oudere jongens zeker wel. Als je het hem verteld kan hij meer begrip hebben als ineens jouw zin weg is. Ik denk dat het voor hem wel veel verheldert ook.

Als je het echt heel moeilijk vindt, zou je hem jouw post laten lezen hier?

Dat er vervelende dingen tegen jouw zin in zijn gebeurd, hoef je je zeker niet voor te schamen! Het is niet zo heel slim geweest om je dan te bezatten en met iemand mee te zijn gegaan, wat weer tot seks leidde waar je spijt van had, waardoor seks nog meer met negativiteit geassocieerd wordt. Maar dat is het verleden en dat is gebeurd en dat is gewoon jammer. Maar wees niet zo streng voor jezelf! Mensen doen nou eenmaal niet altijd het verstandigst als er vervelende dingen zijn gebeurd.
Als je vriend van je houdt en jij vertelt hem dit, zal hij echt wel naar je luisteren en er samen met jou proberen uit te komen. Succes.

Schamen? Nee daar hoef je je absoluut niet voor te schamen! Hij zal je begrijpen en de situaties ook beter gaan begrijpen, en daarin tegen kun je daar gewoon over praten met je vriend. Iets verbergen voor je vriend hoeft dus absoluut niet. Misschien helpt het je wel super erg, om er met iemand over te praten die je vertrouwd.