schaatsen

Hey meiden,

Ik zit nu op hockey, maar ik begin teamsport stom te vinden, dus ik wil op schaatsen, op die grote baan zeg maar. Wat je op tv ziet.
Zitten mensen hier op, en wat vinden jullie er van? Enw at voor materiaal is goed?

Ik zit er niet op, alleen kan je alleen in de winter schaatsen, dus 's zomers heb je droogtrainingen. Volgens mij gebruiken schaatsers noren, zeker weten doe ik het niet.

Schaatsers kunnen inderdaad Noren gebruiken, maar dit ligt er maar aan hoe lang je al schaatst en wat voor soort schaatsen je wilt doen.
In de zomer kun je natuurlijk ook schaatsen op een overdekte schaatsbaan! Hier krijg je vaak ook trainingen enz. Let er wel op dat schaatsen enigszins prijzig is vaak! :wink: Juist vanwege die schaatsbaan, iets duurder dan een sporthal of sportveld.

^Bij ons is de overdekte ijsbaan in de zomer gesloten.

hee ! ik zit op schaatsen, al 7 jaar ondertussen.
schaatsen is een hele leuke sport omdat je toch met een groep traint maar uiteindelijk allemaal voor je zelf doet.
Om te beginnen met schaatsen zou ik naar een sportwinkel gaan waar je schaatsen kan huren voor een seizoen, hier weten ze wel welke schaatsen goed voor je zijn. Als ik jou was zou ik voor stevige schoenen gaan (combi-noren) deze zitten erg goed en kan je goed wennen aan het schaatsen. Ik schaats nu met klapschaatsen en ik vind het helemaal geweldig :slightly_smiling_face:

okee bedankt allemaal! Ik ga eens kijken :slightly_smiling_face: