schaamtegevoel bij logeren

hey allemaal,

mijn vriend wilt volgende week bij me blijven logeren, omdat we die volgende dag op mijn broertjes en zusjes gaan passen. hij is nog nooit echt lang bij me thuis geweest, omdat we veel vaker bij hem afspreken.
ik zou het heel leuk vinden als hij blijft slapen maar ik schaam me echt gwn voor alles.
het is best wel een troep in huis en mn ouders kunnen heel snel al boos worden om iets kleins en daar schaam ik me echt heel erg voor. erover praten helpt niet.

wat moet ik doen?!

Ik denk dat je je erover heen moet zetten. Hij vindt jóu leuk en is jóuw vriend, dus hoe jouw ouders zijn of hoe je huis eruit ziet doet er dan eigenlijk gewoon niet toe. Ik weet zeker dat hij het alleen maar leuk vindt als hij bij jou blijft slapen! Dus zet je erover heen en probeer het een keer, wie weet is het gewoon hartstikke leuk en zijn je zorgen voor niks geweest.

Je moet je er gewoon over heen zetten. Je kan het nu uitstellen maar het komt er echt wel een keer van als jullie nog langer met elkaar hebben.

Logeren komt er echt wel een keer van, als jij graag met hem wilt logeren, maar je toch wel een beetje schaamt voor bijvoorbeeld je ouders is het misschien handig om het er met hem over te hebben. Hij begrijpt je gevoel waarschijnlijk echt wel, elke jongere heeft zich wel eens voor zijn of haar ouders geschaamd.
Zelf denk ik persoonlijk dat je ouders zich wel een beetje zullen aanpassen als hij bij jou blijft slapen. Toch is het wel goed om je gevoel over de dingen binnenshuis uit te spreken naar je vriend toe. Hij kan je misschien wel in sommige dingen, waar jij het moeilijk mee hebt helpen.

Ik zou het als ik jou was rustig aan aanpakken, als jij je er fijn bij voelt dan zou ik het rustig proberen te bespreken. Een tip is wel: luister ten aller tijden naar je gevoel!

Succes!

Praat er gewoon met hem over? Zo van, ik zou het leuk vinden als je bij me slaapt, maar ik vind het ook wel eng want…
Dan ben jij wat relaxter en weet hij er ook van. :slightly_smiling_face: