Schaamte

Heey,

Ik schaam me ergens heel erg voor.
Het was gister dus sint maarten en ik deed open om die kindjes snoep te geven.
Maar er kwam dus ook een jongetje zingen met een heel schorre stem.
En ik vraag meestal wat aan die kindjes om aardig te doen, dus ik vroeg geinteresseerd: heb je last van je keel? En op dat moment kwam het besef van oja, dat is dat jongetje dat ernstig ziek is en pas aan zijn keel is geopereerd. En mijn ouders hadden zelfs meegeholpen om geld in te zamelen voor zijn operatie en toen hadden ze ook een foto laten zien. (hij woont in mijn straat)
En ik wist het maar het besef kwam pas nadat ik het had gezegd.
Dus ik stamelde zo van: maar natuurlijk heb je keelpijn.
En zijn moeder stond er ook bij en ik schaamde me en ben meteen m’n bed ingedoken en er niet meer uitgekomen tot de volgende ochtend.

voel me er echt slecht over… wat vinden jullie?

kan gebeuren toch

Kun je niets aan doen! Het was gewoon een foutje…
Ik heb ook wel eens zo iets beschamends gehad. Een moeder van een vriend van mij werkt achter de kassa ergens, dus ik kwam daar maar ik herkende haar niet… Terwijl ik echt minimaal 5x een lang gesprek met haar heb gehad.

Dat soort dingen kan iedereen overkomen!

Je kan je verspreken. Ik snap dat je je zo voelt.

ik vind het niet eens zo erg wat je hebt gezegt.
zeg gewoon sorry en dat het een vergising was tegen hem en tegen zijn ouders.

ik snap dat je je zo voelt, maar het kan iedereen gebeuren…

Ik snap dat je je rot voelt maar daar kan je niets aan doen! Dat je dat vroeg bedoelde je juist goed en ik denk niet dat iemand het je kwalijk zal nemen!

Een vriendin van mij had een keer toen het heel koud was haar sjaal om haar hoofd gedaan. Ze kwam een vriendin en een jongen tegen en zei tegen die vriendin: Ik weet het, ik zie eruit als een kankerpatient maar het is wel lekker warm (hier bedoelde ze trouwens niets rots mee!). Later kwam ze erachter dat de jongen die met die vriendin was kanker heeft.

Het was donker, ik neem aan? dat je eerst niet zag dat hij het was… Maar het kan gebeuren toch?

voor jezelf lijken zulk soort dingen altijd erger, dan ze daadwerkelijk zijn. Maak je er niet zo druk over, waarschijnlijk zijn hun het allang vergeten en zit jij er alleen nog mee.

Dat is toch niet zo erg. Zijn moeder weet heus wel dat niet iedereen 't van zijn operatie weet.

Er zijn veel ergere dingen, dit valt echt mee hoor! Iedereen verspreekt zich wel eens.

Is niet zo erg joh, hij zal er vast niet mee zitten.
Mijn moeder kent ook iemand die blind is en toen zei ze tot ziens, en toen
later dacht ze pas van oh shit, ik heb tot ZIENS gezegd tegen een blinde
en toen zat ze er ook wel mee.

Kan iedereen gebeuren, gewoon een foutje.

Maak je geen zorgen, kan inderdaad iedereen overkomen! Ze haten je nu echt niet ofzo hoor, jij bent vast niet de enige die wel eens zoiets aan hem gevraagd heeft.

bedankt, voel me nu een stuk minder schuldig :slightly_smiling_face:

Kan gebeuren toch.
Iedereen maakt fouten. Moeder zal wel vaker dat soort opmerkingen te horen krijgen.
Dus geen paniek.