schaamte

haaai,
ik heb sinds een tydje een vriend en ook seks enzo. maar ik kan me gwn niet over me schaamte heenzetten…
hij is myn ‘eerste’ zegmaar, maar k schaam me gwn voor me lichaam enso.
ik heb het liefst altijd de lichten uit en de dekens over ons heen
maja na een tijdje breekt het zweet je uit en ja.

iemand tips ? want ik kan gwn niet genieten …
hij is ook heel stil… hij zegt niets, kreunt niet whatever.
en dan ga ik er ook niet doorheen blèren snapje

doeidoei xxx.

je typt echt irritant, hou oud ben je?
Je kunt er toch met je vriend over praten? Vertel hem gewoon dat je onzeker bent, misschien is hij het ook wel en durft hij geen geluid te maken. Je moet je vriend kunnen vertrouwen zodat je je nergens voor hoeft te schamen als je bij hem bent. Hij moet je accepteren zoals je bent, en dat moet je zelf ook :wink:

Als je het moeilijk vind los te komen,
helpt het misschien om een glaasje
wijn/biertje/mixje wat je lekker vind
samen van te voren te drinken.(ja misschien is dit een foute tip
maar ik ben je moeder niet)

met een beetje alcohol in het spel kom je veel beter los en merk je
dat je veel meer durft, en het hoeft ook maar één glaasje te zijn!
Vaak merk je dan hoe je met je gevoelens om kan gaan,
en kan je de volgende keer- zonder alcohol- veel meer genieten.

niet gekeken hoe oud je bent ivm leeftijdsgrens alcohol :stuck_out_tongue:

Ik zou er ook als ik jou was met je vriend over praten. Is misschien wel moeilijk, maar misschien lucht het op als je het hem hebt verteld.

En als je je heel onzeker ergens over voelt moet je misschien aan die dingen gaan werken. Ik weet niet wat het is of hoe jij je voelt, dat kan alleen jij weten.

en geloof me, je vriend houdt van je zoals je bent. het is een cliché antwoord, maar het klopt wel;)

succes!

ik heb 1x met hem gedronken, en toen was ik dronke… want hij lustte t niet dus heb heel veel gedronken, en toen had ik gwn nul schaamte. maar ja ik ga niet elke keer drinken als ik hem zie.

en ik weet dat de oplossing praten is maar ik durf t niet. laten we zeggen dat ik in mijn jeugd best veel problemen heb gehad, en ik ben eigenlijk iemand die alles opkropt. ben ook naar een psychiater geweest maar ik vind het gwn moeilijk om daarover te praten. en in mijn familie is over seks praten ook taboe zegmaar.

jaa sorry dat ik miss vervelend typ maarja zo typ ik eigenlyk altijd hahaha. ik ken ook wel normaal praten hoor daar niet van, maarja nu praat k nog normaal, hahaha.

anyway thanks voor de tips. maar ben gwn bang dat hij het niet zit zitten. hy vraagt ook of we een ander standje doen, bovenop zegmaar. maar ik vind t gewoon niet fijn, alleen die ene x dat ik had gedronken durfte ik t. maar gelukkig heeft ie er wel begrip voor…

Maar als het licht uit is kan je toch bovenop best wel doen? :slightly_smiling_face:
Dan ziet ie je toch niet…

En mijn vriend is ook zo stil, dus dat is niet zo raar. Ik merk het NIET als hij komt, dat vind ik wel vreemd…

Dat vind ik ook wel een beetje vreemd, eerlijk gezegd…
Komt er geen sperma vrij dan, als hij klaarkomt?

Praten is echt de enigste oplossing.
Communicatie is de sleutel tot bijna alles!

Hij is je vriend, en als je je bij iemand niet hoeft te schamen, is het je vriend wel.
Maak bespreekbaar waar je mee zit, zo kan hij je ook helpen!

En forceer niks, maar ga stapje voor stapje steeds iets verder.
Succes ermee, in elk geval!

Haha ja, tuurlijk, dat wel! Maar dat merk ik niet meteen he, dat gaat in mij en dat voel ik niet! Dus dan doe ik maar verder terwijl dat eigenlijk al lang niet meer hoeft en dan stopt ie mij ineens; O huh? O… Je kwam… Didn’t notice…
En ik vind dat kei vervelend xD

Naja ik vond het ook best eng hoor, omdat ik me ook best schaam voor mn lichaam. Maar ik heb me daar gewoon zo veel mogelijk overheen gezet.
En dat moet jij ook gewoon doen, het is je vriend hij accepteert je echt wel!
Als je daarover blijft inzitten geniet je natuurlijk ook niet.

ik schaam me ook voor me lichaam
maar mijn vriend zegt altijd dat ik mooi ben
en dat ga ik dan ook geloven
maar het liefst lig ik ook onder de dekens met hem

ik merk het ook niet als hy klaarkomt hahaha.
maargoed, ik zie em zometeen en ga ermee praten.
nja dat zeg ik nu wel maar weet niet of k het durf hahaha :blush:

Hij houdt van je om wie je bent, het maakt hem echt niet uit of jij een litteken bij je bovenbeen hebt of striae. Helemaal als je ook seks met hem hebt kun je hier gewoon over praten. Waarschijnlijk is hij ook onzeker over zijn lichaam.

Grapje!

Ik denk niet dat het heel goed is om seks te hebben terwijl je je schaamt voor je vriend. Hoelang zijn jullie al samen?

Ik schaamde me eerst ook altijd voor mijn lichaam. Nu aan het begin vind ik het nog steeds wel ‘‘spannend’’ als hij me voor het eerst naakt ziet, maar ik denk gewoon hij moet me maar accepteren zoals ik ben

En het helpt wel

vraag gewoon tijdens de seks ‘vind je dit lekker?’ 'is dit goed zo? ’
of vraag wat tips!
maar dit hoeft allemaal niet te serieus, ik bedoel het is seks. dat hoeft niet serieus te zijn maar spannend/opwindend en denk er gewoon niet teveel bij na.
waarom ben je onzeker over je lichaam?
misschien kan je aan je vriend vragen wat hij mooi vind aan je lichaam, en mooi aan jou als persoon natuurlijk. zorgt vast voor een ego-boost en dan gaat het vast beter

Hij is je vriend, hij vind je leuk, vind je lief, vind je mooi. Daar zou je je toch zelfverzekerder door gaan voelen? :slightly_smiling_face:
En zoals de rest ook al zei, hij is je vriend, dus juist een reden om je niet onzeker rondom hem te voelen.

@ Treefingers : het is gwn dat hij de eerste is die me naakt heeft gezien, en ja we hebben al best vaak seks gehad, maar alsnog vind ik het gewoon vreemd zegmaar.

heb vandaag trouwens er ook met hem over gepraat, uit het niets vroeg hij zo : schaam je je ergens voor ? zei ik zo; nee…
maar toen zei hij : schaam je je voor je lichaam?
en ik dacht ja nu is wel de kans om het te zeggen…
dus heb het gezegd, en toen zei hij dat hij me mooi vond en dat ik me echt niet hoefde te schamen omdat hij mijn vriend is, en dat hij echt heel veel van me houd. dus t heeft wel opgelucht! maar alsnog ben ik nog onzeker daarover, haha. maar hij zei ; als je niet bovenop wilt, of het licht niet aanwilt dan moet je dat ook niet doen. dus gelukkig heeft ie er wel begrip voor… dankjewel voor de tips nog allemaal! denk dat het nu nog gewoon een kwestie van tijd is…