Schaamte

Hey allemaal,
Mijn vriend komt met kerst naar me toe, maar ik schaam me echt een beetje…
We hebben nu bijna een half jaar een relatie en hij is nog nooit echt bij me thuis geweest (Ja echt erg he!) gewoon puur, omdat ik me schaam voor mijn situatie.
Ik woon met veel in een klein rommelig huis en mijn moeder wordt ook heel snel boos, dus ik ben bang dat ze boos wordt waar hij bij zit.
en ik weet dat het om mij gaat en niet om m’n huis of moeder, maar ik voel me er zo ontzettend onprettig bij.
Met mijn moeder erover praten helpt niet, want ik heb het al meerdere keren gehad.
Dus ik schaam me er best wel erg voor en om een of andere reden durf ik het ook niet echt tegen m’n vriend te zeggen zo erg schaam ik me.

Wat moet ik in hemelsnaam doen?! :cold_sweat: :frowning_face:

Heyy, ik snap dat je het vervelend vindt en je er een beetje mee zit… Als ik jou was zal ik het -ondanks je het moeilijk vindt- toch vertellen aan je vriend. Jullie zijn nu al een tijdje samen en er zal toch ooit een moment komen dat hij bij jou thuis komt, en als je moeder inderdaad boos wordt waar hij bijzit kan je beter uitleggen hoe het zit vóórdat dat daadwerkelijk gebeurt.

Als jullie elkaar echt leuk vinden zou hij niet opeens afknappen of dergelijke op het feit dat je huis klein is denk ik… Zorg er in zo verre jij kan voor dat het wel een beetje opgeruimd is, maar je hoeft niet alles spik en span te hebben want als hij onverwachts een keertje langskomt en het is heel erg rommelig, valt het ook een beetje op, haha.

Doe in ieder geval waar jij je goed bij voelt, persoonlijk denk ik dat als je het zegt dat je je wel opgelucht voelt en dat hij daar begrip voor zal hebben! Fijne feestdagen en veel succes!!

dankjewel voor je goede advies! jij ook fijne feestdagen :slightly_smiling_face:

Geef van te voren de situatie aan bij je vriend. Hij is niet voor niks je vriend en zal dat echt wel begrijpen. Hij zal jou er niet anders door zien.
Ieder huis en ieder gezinssituatie is anders, daar hoef je je nooit voor te schamen.

Het ergste wat kan gebeuren is dat hij het spannender gaat vinden om langs te komen bij jou thuis, maar het zou dan ook allemaal maar mee kunnen vallen :slightly_smiling_face:

Ik heb ongeveer een zelfde situatie gehad, wilde ook mijn vriend niet uitnodigen etc. Hierdoor ging mijn vriend denken dat ik me schaamde voor hem, wat totaal niet de bedoeling was. Ik zou het er dus gewoon met hem over hebben, en ik weet zeker dat hij het wel begrijpt :wink:

Mee eens, vantevoren de situatie uitleggen, maakt hem vast niks uit!