Schaamte..

I think we’ve got a problem here, ik zal even het verhaal vertellen vanaf het begin.

Ik en mijn vriend kletsen heel wat af via facebook, gisteren ging het over dingen die tussen ons zouden moeten blijven… Mijn vriend vertelt alles tegen zijn moeder, maar dit zou hij dus niet vertellen. Toevallig heeft zijn moeder dus zijn FB-wachtwoord en nu heeft zijn moeder dus alles gelezen :cold_sweat:

Mijn vraag is dus nu; WAT MOET IK DOEEEEN D: Ik schaam me hartstikke dood als ik bij hun binnen kom… Help mehhhh

doen alsof er niks aan de hand is? ik vind t een beetje raar dat ouders alles checken van hun kinderen eerlijk gezegd, maar dat kan aan mij liggen! ;x

Nee, ligt niet aan jou! Ik vind het ook echt bullshit :pensive: Maar het is dus toch gebeurt en ik weet dus echt niet hoe ik me moet gedragen.

ik weet niet hoe erg het allemaal is (de onderwerpen waarover je het had met je vriend hihi)
maar ik denk gewoon doen alsof er niks aan de hand is, of gewoon vaker bij jou afspreken

Ik zou gewoon normaal tegen haar doen, net doen alsof jij niet weet dat zij het weet. Wat eigenlijk ook zo zou moeten zijn, het is je vriend zijn facebook, z’n moeder heeft daar niks te zoeken vind ik.

Ben ik het helemaal mee eens. Zijn moeder is een schat van een vrouw maar ZO bemoeizuchtig. VB: Mijn vriend is 18 en heeft nog een vaste tijd om thuis te komen na 't stappen etc. Maar oke, dit heeft er niks mee te maken maar ik zit er echt mee pff

^ Vind je vriend dat allemaal goed dan? Als mijn ouders m’n facebook zouden checken zou ik zó ongelofelijk boos worden.

I have no idea, kennelijk vind hij het geen probleem.

Ik zou me echt niet op mijn gemak voelen als mijn ouders mijn facebook account doorspitten. Misschien moet je het daar eens met je schoonouders over hebben op een nette manier?

Ik heb het idee dat mijn vriend het niet ongemakkelijk vind maar ik vind het echt vervelend.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig waar het over ging. Maar goed, ik zou het er met haar overhebben óf doen alsof je niet weet dat zij het heeft gelezen.

Het zijn dingen die jij met je vriend hebt besproken, zij had dat gesprek niet mogen lezen. Wat voor dingen er besproken zijn weet ik natuurlijk niet. Maar als zij er commentaar op/problemen mee heeft vind ik ergens dat dat haar probleem is, zij heeft er voor gekozen om het te lezen. Ze nam zelf het risico dingen te lezen die ze misschien niet wilde lezen, als ze er problemen mee heeft had ze misschien even moeten bedenken dat ze niet zo nieuwschierig hoefde te zijn.

Maargoed dit is ook maar vanuit één perspectief.
Doe alsof je er niks van weet. Doe zoals je altijd doet. Probeer je niet ongemakkelijk te voelen.

Aan deze reactie heb ik echt heel veel, bedankt! Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Het ging over sexuele dingen etc. iets wat zij dus absoluut niet had moeten lezen. :cold_sweat:

Maaare… wat heeft dit met seks te maken?

OT. Vind ik heel dom, je vriend zal tch ook wel wat privacy hebben. komop zeg. ik zou best wel kwaad worden op je vriend, oke je vriend kan er niet zoveel aan doen nu. maar hij kan ze wachtwoord veranderen.

-

Zo had ik er nog niet over na gedacht… Je hebt zeker een punt.

hey even serieus. denk je niet dat die vriend het heeft verteld tegen zijn moeder en gewoon heeft gezegd: ja ze heeft me fb wachtwoord.
want als hij weet dat zn moeder zijn wachtwoord heeft, dan verander je dat toch meteen?

Nee, die moeder zit gewoon soms op zijn FB, dat wist ik sowieso al. Maar toen las ze dus die gesprekken.

Dit. Bovendien vraag ik me af waarom je vriend zulke dingen met jou bespreekt via Facebook als hij weet dat zijn moeder dat in de gaten houdt/checkt.