schaamte voor zingen

hoihoi
ik ben een meisje die erg veel van zinge houdt, ik ga ook waarschijnlijk op zangles.
maar ik heb een probleempje, ik durf thuis nooit te zingen (ik weet niet waarom) op een of andere manier schaam ik me altijd, ik ben bang dat me ouders het horen. terwijl ik bij mijn vriendinnen altijd zing, hun zeggen dat ik best talent heb. ik wil die schaamte weg hebben, wat nu?

Zingen voor je ouders is en blijft awkward.

Als je vriendinnen zeggen dat je goed bent, dan is het toch gewoon oke.

Ik ben altijd keihard aan het zingen en ze geven er niets om ;p

Leuk dat je op zangles wil/gaat!

@ xFashionista; O, ik zing altijd en overal. Ook thuis voor m’n ouders. Gewoon doen en je nergens voor schamen.
(Ik ben sowieso iemand die geen schaamte heeft en gewoon doet waar ik zin in heb, maakt niet uit wat mensen ervan denken. Want als ik moet doen wat andere willen en goedkeuren… dan kan ik net zo goed van de aardbodem verdwijnen)

ik zing thuis altijd. niet speciaal vóór mijn ouders, maar ze horen het wel. meestal blèr ik gewoon mee met de radio of mijn ipod, het is niet echt zo dat ik me daar voor schaam hoor. ik vind het juist awkward als klasgenoten ofzo me horen zingen. ;p

Waarom is dat awkward? Als ik niet zing zingt mn zusje wel en andersom.

mijn ouders horen mij constant zingen. soms vinden ze het nog mooi ook :stuck_out_tongue: maar vaak gewoon niet, het maakt ze niks uit

ik heb ook liever niet dat mijn ouders mij horen zingen hoor, maar onder de douche ofzo kan ik het toch niet laten. maak je er niet zo druk om. met zangles zal je ook wel eens gaan optreden en dan willen je ouders vast ook wel komen…

Bij vriendinnen boeit me ook niet, maar bij m’n ouders zing ik ook nooit haha

Ik had vooral dat ik niet mooi durf te zingen, voor mijn ouders en mijn vrienden, wel voor de grap weetjewel
Als je op zangles gaat het het vanzelf over, dan moet je ook ineens in je eentje zingen en dan wen je eraan :wink: Gewoon op zangles gaan dus

dat heb ik ook! ik durf niet mooi te zingen, ik ben bang voor slecht commentaar, terwijl ik wel me best doe! drm doe ik het ook niet, of soms voor de grap…
maar ik ben een meisje die zich nogal snel schaamt, zijn daar tips voor ? ik wil ook uit volle borst gaan zingen ook al zijn mijn ouders erbij

Wees blij dat je mooi kunt zingen! Bij mij is het zodra ik m’n mond open trek meteen “Hannah, alsjeblieft, hou je mond dicht.” ik mag thuis dus ook niet zingen als er iemand binnen gehoorafstand is haha, snap ik ook wel, zou ik ook tegen mezelf zeggen als ik mezelf aan zou moeten horen :’)
Maargoed, gewoon doen dus! Begin zachtjes op je kamer, en dan steeds een stukje harder, zing een keertje mee met de radio in de keuken, met je Ipod/mobiel.

Niet gelijk je vriendinnen geloven als ze zeggen dat je goed kunt zingen. Dat zeggen ze gewoon om te slijmen.

Ik zing de hele dag door, mijn broertje en zusje zijn daar soms niet zo blij mee haha!

Nou ik weet niet wat voor vriendinnen jij hebt maar de mijne zijn over het algemeen gewoon eerlijk hoor…

Ontopic: Als je op zangles gaat, gaat het waarschijnlijk vanzelf over. :slightly_smiling_face:

Je zingt heel goed C:

Je hoeft toch niet VOOR je ouders te zingen? Je kunt het toch gewoon op je eigen kamer doen of in de douche. Desnoods als ze niet thuis zijn. Misschien horen ze je niet eens.

Toch komt het heel vaak voor hoor. Kijk maar naar talentenshows op tv. `Waarom doe je mee?` `Mijn vriendinnen zeiden dat ik heel mooi kan zingen.`En vervolgens zingen ze heel vals.

Dat je vriendinnen zeggen dat je goed of slecht bent zegt idd vrij weinig, tenzij ze toevallig ook echt verstand hebben van zingen. Familie overigens ook. Ik zong vroeger ook en heb het nu ook met tekenen. Heel leuk dat ze je complimentjes geven, maar neem het wel met een korrel zout. Omdat ze het zelf totaal niet kunnen zijn ze wss snel impressed. Ik hecht meer waarde aan de mening van een hobbygenoot of echt iemand die er verstand van heeft.