Hooooii allemaaal.
Ik zit met een probleem want ik ben erg onzeker over mijn huid.
Ik ben nu 16 jaar oud, en heb sinds mijn 12e schaamte voor mijn huid. Ik heb Keratosis Pilaris op mijn armen, schouders en rug. Ook zit het onder mijn bil een beetje en op mijn bovenbenen. Ik schaam me er echt voor ook al weet ik dat ik niet de enige ben. Maar ik heb ook last van acné op mijn rug. Ik heb alles geprobeerd en niks werkt voor mij. Ik reinig elke dag mijn huid met een lichte exfoliant en vervolgens smeer ik er een creme over om er voor te zorgen dat mijn huid niet droog wordt. Ik weet nu veel af van Keratosis Pilaris en heb veel dingen er over gelezen maar niks werkt echt. Ik durf niet met korte mouwen en ik ben erg bang dat mensen de acné op mijn rug te zien krijgen. Ik heb het gevoel dat wanneer iemand het ziet, ik vies gevonden word terwijl ik zo erg mijn best doe om het weg te laten gaan. Dit heb ik dan vooral met de Keratosis Pilaris. Sinds een tijdej heb ik ook een nieuwe scharrel en ik ben zo bang dat het een grote afknapper zal zijn. Bij alles wat ik doe denk ik aan mijn lelijke huid en wil ik me verstoppen.
Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik niks ergs had, alleen het sloopt me mentaal gewoon echt. Ook al valt het mee, het maakt me echt onzeker.
Wat zouden jullie doen in mijn positie, want ik hou mijn scharrel voor mijn idee aan het lijntje en ik wil geen relatie aan gaan door mijn huid.
(Dankje voor het reageren alvast <3)
XXX