Schaamte voor me gebit

Mijn boventanden staan (een beetje denk ik) naar voren
http://www.voorbeginners.net/wp-content/uploads/2010/06/mooie_tanden.jpg
(dit zijn niet mijn tanden) zoiets, of een beetje meer naar voren.
Ik wil heeeeeeeeeel graag een beugel,
Maar toen ik aan een paar vriendinnen vroeg of ik een beugel zou nemen,
zeiden hun : ‘Neee joh, het staat maar een beetje naar voren.’
maar als ik lach, (dan zitten mijn tanden een beetje achter mijn lip) zie je alleen mijn boventanden, en dus niet dat mijn ondertanden.
Mijn ouders zijn niet RIJK,
(ik weet dat een deel van de beugel de verzekering betaald, maar je moet nog steeds meer dan 300 euro betalen ofzoo)

Geef me adviees pleaasee,

xx

Misschien toch eens met je ouders erover hebben als jou dit echt dwars zit kun je toch beter een beugel nemen.

als de tandarts niet zegt dat jij een beugel nodig hebt,
is het niet nodig.

[i]mijn tanden staan ook zo naar voren,
en ik heb een beugel gehad.
wanneer mijn kaken op elkaar staan,
kan ik mt heel mijn nagel tussen de bovenste en onderst rij zegmaar.

ik denk dat je het maar moet gaan accepteren,
want zolang jij gewoon kan eten zonder problemen,
denk ik dat je al heel blij mag zijn met je tanden![/i]

je kunt het aantijd aan je ouders vragen als je er echt heel erg mee zit.

Is het niet gewoon dat je grote voortanden hebt? Zodat het al lijkt dat ze een stukje naar voren staan? Ik heb nu ook gelukkig een beugel, moest 6 tanden laten trekken. Maar ik moest een beugel, anders zou ik als ik oud was wss worden geopereerd aan mijn gehemelte want als ik een paar maanden terug de kaken op elkaar stonden kwam ik met mijn ondertanden in mijn gehemelte. Nou heel verhaal, maar op die foto vind ik dat zij best mooie tanden heeft. Als joune daar op lijken zou jij je geen zorgen moeten maken! :slightly_smiling_face:

Ik plaats later nog wel een foto van me tanden ><
Kunnen jullie zien hoe het echt is en waar ik me dus echt voor schaam.

hm, een beugel betaald de verzekering toch…
ik had ook een beugel maar me tanden staan
nogsteeds een stukje naar voren! ;p

en zelfs dan mag je nog zelf kiezen, dus als het echt heel opvallend zou zijn had hij het wel tegen ej gezegd.

Als je zulke tanden hebt zou je superblij moeten zijn! Alsof mensen daar naar kijken, als het een beetje recht staat is het toch prima!

Ik had vroeger ook heel erg dat mijn tanden naar voren stonden, maar dit is vanzelf recht gaan staan. Dus zonder hulp van een beugel.
Maar je zou, als het je heel erg stoort, eens bij de tandarts of ortho kunnen vragen of een beugel helpt voor je en wel zin heeft.

Het ligt eraan hoe erg je er last van hebt. Het is wel iets wat bij je past dus het zou zonde zijn als je hetzelfde gebit krijgt als iedereen. Maar als je het echt lelijk vind… En trouwens volgensmij krijg je de ortho (deels) verzekerd tot je 18e of zo, in ieder geval niet als je veel ouder bent, misschien kun je dit even opzoeken of zo. Dus als je het echt wilt zou ik het wel nu doen als ik jou was…

Ja dat heb ik ook! Maar volgens mij is dat heel normaal hoor. (Ik heb ook heel lang een beugel gehad en ik denk niet dat ze het eruit halen voor het recht is…) In mijn mond zat echt het grootste fietsenrek van heel nederland, niet normaal haha :grinning_face_with_smiling_eyes: nu ben ik wel heeel blij met me gebit :slight_smile:

ik moest ook geen beugel, maar ik heb er toch een genomen!

Mijn verzekering betaalt alles. Al-les! En ik heb echt duizenden soorten beugels gehad, 3,5 jaar lang. Dus zeg gewoon tegen de tandarts dat je een beugel wilt, klaar.

Ik heb gele tanden vind ik :frowning_face:

Wat maakt dat nou weer uit… wist je dat er veel meer mensen zijn die dus alleen hun boventanden laten zien als ze lachen? o.a ik zelf ook

Kijk staat alles schots en scheef en raad je tandarts het aan dan zou ik het doen. Anders is het alleen maar pure geld verspilling want het ligt er aan wat voor beugel je neemt want het is geen 300 euro hoor.

Je hebt ook verzekeringen met een all-in beugel maar dat kan je niet zomaar veranderen. Heeft mijn moeder dus ook last van gehad dat ze 30% moest betalen geloof ik

Ik heb ook overbite, en heb een beugel nu.

1 hele belangrijke tip: houd je mond dicht! Veel mensen met overbite hangen met hun onderlip, zodat hun mond open staat. Als je je mond zoveel mogelijk dicht houd als je niet praat/lacht/eet/drinkt enzo, zal je overbite ietsje verminderen (niet bij iedereen hoor), en in iedergeval minder opvallen.

Een meisje uit mijn klas had ook erge overbite, maar haar mond hing ook de hele tijd open. En dan geef je je tanden juist nog meer de ruimte, xd

Dat heb ik ook, en ik heb er een beugel voor gehad. maar het groeit super vaak gewoon weer een stukje terug. het verbeterd iets,
op het begin gaat het super en denk je echt van wauw dit is geweldig resultaat, maar het blijft niet.

ik zou het dus niet doen.

Je kan je tanden niet verplaatsen zonder beugel, oké misschien zou je kunnen proberen om ze uit je mond te krijgen en dan neppe er in te laten zetten. Nee, grapje.
Euhmm, misschien een echte foto van je tanden, wat ik snap niet helemaal hoe het er dan uitziet (: