schaamte om te eten.

Ik heb nu al een paar jaar dat ik me schaam om te eten bij mensen wie ik niet goed ken. Als ze er bij zijn durf ik niks te eten en doe ik alsof ik me niet lekker voel en geen honger heb. Veel mensen kijken me raar aan of denken meteen dat ik een eetstoornis heb wat niet zo is. Is er iemand die dit herkent of weet wat het is want ik word er echt gek van…

(ik heb nog een account, deze heb ik om anoniem te blijven)

Ik heb dit ook wel is, alleen dan met eten zoals een hamburger bij de McDonalds of iets van een nectarine. Maar dat is ook gewoon niet charmant te eten :grinning_face_with_smiling_eyes: verder probeer ik me wel is in te houden alleen als ik eenmaal begin met eten stopt het niet maar dat is dan weer bij mensen die ik wel goed ken.

Bij mensen die ik niet zo goed ken of me niet zo op m’n gemak voel, eet ik altijd iets wat ik normaal kan eten. Dus geen spareribs ofzo dan zie ik er echt uit als een verwilderd mens :")

Dat heb ik ook! ik prop me helemaal vol als ik alleen ben, tot het extreme toe, maar als er iemand in de buurt is ben ik heel netjes en sla alles af. Alleen de vreetbuien nadat ik langere tijd met iemand ben geweest zijn echt klote. Ik ben dan ook niet de dunste en met de rest van mijn problemen is dit zeer gecompliceerd…

Ik herken het wel van een vriendin die vrij onzeker is en die dit ook heeft, maar ik snap echt niet waarom je je hier druk om zou maken. Niemand gaat er op letten hoe jij kauwt ofzo. Dat zeg ik ook altijd tegen haar.
Je valt meer op als je perse niet wil eten terwijl de rest wel gaat eten. Lekker belangrijk als je mond onder zit met zoiets als spareribs ofzo of dat het niet charmant is om te eten, dat is toch hetzelfde bij iedereen en het interesseert niemand :’) En al helemaal als het ‘makkelijk’ te eten eten is, wat is dan het probleem? Je stopt een vork in je mond, kauwt en slikt. Wat kan er mis gaan?

Bij mensen die ik niet ken heb ik dit ook wel ja.
Ook als ik in de kantine moet eten terwijl de volgende shift met vakkenvullers klaar zit, vind ik dat nooit zo leuk. Maar ja het moet gewoon, dus meestal zet ik me er maar overheen.

Ik eet ook niet graag als mensen het kunnen zien. Ik denk dat het best normaal is :’)

Eens.

Overigens eet ik wel altijd minder als er onbekende mensen bij zijn. Ik sta er namelijk om bekend dat ik veel eet en als ik dan voor het eerst ergens ben lijkt het net alsof ik het hele huis kom leegplunderen. :’)

Ik had dit vroeger ook enorm! Ik durfde geen hap ik mijn mond te steken omdat ik bang was dat mensen me dan zouden aankijken en staren. Heel raar, maar het is toch echt een fobie! Helemaal niets om je voor te schamen! Misschien moet je het gewoon opbouwen zeg maar, gewoon eerst zorgen dat je met bekenden in ‘vreemde’ situaties eet, zoals in een restaurant, en dan steeds de lat wat hoger leggen.