Schaamte in de sportschool

Zelf hardloop ik altijd gewoon buiten maar een vriend van me die vaak naar de sportschool gaat, beschreef de sfeer daar als heel gemoedelijk. Hij zei dat er nooit grappen worden gemaakt over mensen met overgewicht maar dat zij er gewoon bij horen en iedereen het enkel goed vindt dat je aan het sporten bent! Ik kan me voorstellen dat het voor jezelf vervelend is, ik schaam me ook vaak als ik hele snelle lopers tegenkom bijvoorbeeld. Maar het gaat er niet om hoe jij eruit ziet tijdens het sporten maar om het feit dat je het gewoon doet! You can do it!

Ik vind mezelf ook wat te zwaar dus vind het soms ook best eng maar joh, iedereen is daar als het goed is met zijn eigen zaken bezig en als iemand je aanstaart is het waarschijnlijk alleen omdat ze het tof vinden dat jij laat zien dat je wat aan je overgewicht aan het doen bent.
Gewoon je eroverheen zetten, vol houden en je niks aantrekken van anderen!

Nee joh! Daar hoef je je echt niet voor te schamen! Gewoon lekker gaan, het is alleen maar goed dat je er iets aan doet, gewoon lekker je gangetje gaan daar, dan zul je zien dat het allemaal heel erg mee valt! :slightly_smiling_face:

Gewoon doen!

Je hoeft je helemaal niet te schamen! Waarom zou iemand überhaupt naar de sportschool gaan? Je komt er om af te vallen/conditie verbeteren e.d.! Heel erg veel succes én plezier. :wink:

Je kan natuurlijk ook eerst flink afvallen door gezond te eten. 30 kg overgewicht krijg je niet van te weinig beweging, maar door verkeerde voeding. Als je wil afvallen is gezond eten het allerbelangrijkste, pas daarna komt sporten. Als ik jou was zou ik jezelf dus eerst een gezond eetpatroon aanleren. Als je eenmaal op een wat gezonder gewicht zit zal sporten sowieso ook veel makkelijker gaan.

YES! Ik ben geweest sporten, ik heb anderhalf uur begeleid gesport en niemand keek me raar aan… Sterker nog, er waren heel veel dikke mensen met rode zweethoofden!!! En opeen gegeven moment merkte ik zelfs niet meer dat er mensen om me heen waren omdat ik het zelf zo zwaar had ahahahahahaha, maar het was wel lekker en voel me nu best fit!!!

Goed zo!! Echt top dat je gewoon lekker bent gegaan. En ook wel fijn dat er nog mensen ‘zoals jij’ waren , dan hoef je je toch minder te schamen.

Ja!!! Ik dacht wel dat ik dood zou gaan /ging ik ook/ hahahaha maar het viel achteraf wel mee alleen daar toen ik bezig was dacht ik echt omfg ik ga dadelijk op de grond liggen krijsen ik kan niet meer

maarja voel me nu wel voldaan hahahaha

Haha ja nouja je mag best half dood gaan toch als je maar lekker gaat sporten :stuck_out_tongue:

Zie je nou wel, niks om je druk over te maken! Super gedaan!

jeej goed zo! Fijn dat 't goed ging! :slightly_smiling_face:

Wees niet al te bang voor reacties van andere mensen in de sportschool. Iedereen is daar voor een doel en jouw doel is om af te vallen, wat een ontzettend goede stap is die je zet. Probeer niet al te veel te letten op mensen díe kijken en focus op het sporten om jouw doel te bereiken. Het komt vast goed en zoals al gezegd is: mensen behandelen iedereen daar met respect. (:

EDIT: Ik zie net jouw post over hoe het ging in de sportschool en super tof! Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt en ga zo door!

Super goed dat je bent gegaan, ik werk zelf ook in een sportschool en ik moet zeggen dat mensen met overgewicht echt helemaal niet worden aangekeken hier, juist iedereen met wie ik erover spreek hebben zwaar respect voor mensen met overgewicht die toch naar fitness komen.