Schaamte in de sportschool

Ik heb 30 kg overgewicht en ga donderdag voor het eerst sporten, maar ik denk dat mensen me dan aan gaan kijken en dat ik me ga schamen… Ik zie er erg tegen op want ik voel me een loser dat ik het zo ver heb laten komen… Ik ga het wel doen, sowieso, schaamte of niet… Weet iemand hoe je over die schaamte heen kan komen?

Door gewoon te gaan! Iedereen in de sportschool komt daar met hetzelfde doel: Gezonder (leren) leven, afvallen, resultaat blijven houden etc. Iedereen die wat serieuzer traint is op hetzelfde punt geweest als jij, misschien niet in dezelfde mate maar wel psychisch gezien.

Dus zet je er overheen, ga die eerste keer en je zal merken dat het meevalt. Natuurlijk zijn er altijd mensen die kijken maar probeer daar boven te staan. Want je neemt immers al de stap om te veranderen :wink:

Ik ben ook van mening dat ze je niet zullen uitlachen, zoals thebullshitman zegt, ze zullen inderdaad respect hebben voor het feit dat je je leven wilt omgooien/verbeteren :slightly_smiling_face:

Je hoeft je niet te schamen! De meeste mensen zijn sowieso toch alleen bezig met hun eigen work-out. En als ze je zien zullen ze inderdaad (zoals hierboven al is gezegd) respect voor je hebben.

Doe wat je leuk lijkt, zet een lekker muziekje op en het komt allemaal goed :wink:

Mensen zullen je nooit uitlachen en alleen maar respect voor je hebben! De eerste keer is misschien eng, maar na een paar keer is de angst weg en vind je het leuk. :grinning:

Ik denk dat ze respect hebben, omdat jij naar de sportschool gaat om wat te veranderen. Bovendien zijn er zat mensen die ook begonnen zoals jou. Trek je er niks van aan als mensen gaan kijken, jij bent in ieder geval goed bezig!

Ik denk inderdaad ook dat je eerder positieve als negatieve reactie’s zal krijgen. Ik vind het in ieder geval al heel knap van je dat je deze stap wil maken.

Je zult waarschijnlijk geen rare reacties krijgen hoor! Als ik iemand met veel overgewicht in de sportschool zou zien zou ik juist denken dat diegene goed bezig is en dat ik het knap vind dat ze iets aan het overgewicht gaan doen :slightly_smiling_face: En bovendien is iedereen ergens begonnen! Ik ben zelf juist altijd best dun geweest en wil wat meer spieren kweken daarom ga ik naar de sportschool, en in het begin schaamde ik me ook als meisje in de sportschool met maar “weinig” gewicht tov die sterke mannen, maar ik heb alleen maar leuke reacties gekregen :slightly_smiling_face: Dus ik neem aan dat dat bij jou ook zal zijn! Succes!

Bedankt allemaal, ik ga het proberen zo te bekijken!!!

Hee, ik snap wat je bedoelt. Ik ben begonnen met hardlopen terwijl ik iets te zwaar was en toen vond ik het ook moeilijk als ik dan mensen tegenkwam. Maar dat was meer in mijn hoofd, want ik heb eigenlijk alleen maar leuke reacties gekregen van gewoon onbekende mensen en andere hardlopers die ik tegenkom.
Het is juist supergoed dat je eraan wilt werken, juist respect voor jou. Ik denk dat andere mensen dat ook zullen denken :slightly_smiling_face:

de meeste mensen letten niet op elkaar, iedereen komt voor zichzelf. Ik vind t superknap van je dat je er heengaat en er iets voor doet! doe gewoon lekker oordopjes in en lekker trainen :wink:

altijd als ik wat zwaardere mensen in de sportschool zie (die er overigens zat rond lopen, dus je bent echt niet de enige), heb ik daar diep respect voor dat ze er wat aan willen veranderen en naar de sportschool gaan. en ik denk dat de meeste mensen er zo over denken.

Iedereen is met zichzelf bezig in de sportschool! Mensen zullen niet naar je kijken met afgunst maar zullen het knap vinden dat jij de stap hebt gezet om te gaan sporten.

Luister, ik ga al jaren naar de sportschool en stond vandaag te stuntelen met een apparaat waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt. Haha, ik kreeg het echt niet voor elkaar. Ja, ik stond voor schut, maar heeft iemand het gezien? Waarschijnlijk wel. Do I care? Nee, niet echt.

Ik heb juist respect voor mensen met overgewicht die toch in de sportschool staan. Ze proberen er iets aan te doen en dat vind ik heel knap. :slightly_smiling_face:

Je komt in de sportschool om af te vallen dus ik persoonlijk denk dat menig mens juist positief over jou denkt

succes trouwens :kissing:

Wat goed dat je gaat sporten en iets aan je overgewicht wil doen! Ik zie in de sportschool regelmatig mensen keihard ploeteren die met een afvalprogramma bezig zijn. Dat vind ik alleen maar super knap! Heel veel succes de eerste keer en natuurlijk met afvallen. Je hebt de juiste instelling dus dat gaat je zeker lukken!

Ik zou alleen maar diep respect voor je hebben! Je doet er ten minste iets aan toch? En de meeste mensen zien er niet op hun charmants uit in de sportschool, als ze ten minste hun best doen. Op zn minst heb je een rooie zweetkop dus ja.

Zolang anderen kunnen zien dat je echt goed je best doet, dan zullen ze alleen maar respect voor je hebben. Ga je daar alleen maar zitten kletsen en niet trainen, dan zul je met wat extra gewicht extra hard beoordeeld worden.

Kortom, ga hard trainen en geniet van het sporten. Dan kun je (als je ook een dieet van een sport diëtiste volgt) prima kunnen afvallen en een gezond en mooi lichaam krijgen.

niemand kent je en je komt daar niet voor niks, je komt daar voor jezelf niet voor die andere mafkeesjes :slightly_smiling_face:

net als hierboven, ik zou respect hebben, dan je jou levenstijl wilt omgooien! veel succes! :kissing: