schaamte in bikini.

hey allemaaal.
ik ga binnenkort op vakantie
leuk, maar niet in bikini.
heel deze zomer dat we naar het zwembad, strand, meer, etc gingen, lag ik in de zon op een handdoek bikini onder mijn kleding verstopt.
steeds als mijn vriendinnen vroegen, kom je niet zwemmen?
gebruikte ik dat ik ongesteld was.
nu ga ik dus bijna op vakantie met mijn ouders en broertje, en als ik niet ga zwemmen verklaren ze me als gek. :cold_sweat:
ik heb het niet snel warm, dus voor verkoeling doe ik het ook niet.
ik heb echt een hekel gekregen aan zwemmen alleen maar omdat ik mezelf schaam.
mijn lichaam is apart, een bikini staat snel lelijk bij mij.
en als ik dan die andere meisjes zie, perfecte lichamen denk ik laatmaar ik ga wel niet zwemmen. :see_no_evil:
ik ben ongeveer 1.60, mijn benen zijn lang & dun, heb amper borsten, amper heupen, wel billen & een buikje, en dan weer dunne armpjes. ik weet niet wat ik met mijn lichaam aanmoet?
tips voor bikini’s voor mijn lichaam & om me zelfverzekerder te voelen in mijn bikini?
bedankt voor het lezen!
xo

Zo herkenbaar! Ik schaam mezelf ook echt heel erg. Maar eigenlijk moet je gewoon schijt hebben aan alles, en gaan zwemmen als jij dat wil.

Maar omdat jij zwemmen niet leuk vindt…dan hoeft dat toch ook niet?

I know the feeling!
Sinds een paar jaar heb ik er serieus schijt aan, en dat voelt prima!

ja idd, maar is zo moeilijk want dan denk je wrm heb ik niet gewoon een mooi normaal lichaam enzo :crazy_face: ik vind zwemmen niet echt leuk, maar we gaan naar een resort met een zwemparadijs &shit. geweldig voor mijn broertje haha. ik lig liever lui in de zon met eten &drinken. maar mijn ouders zijn zo, kom je nou op vakantie om alleen maar in de zon te liggen? je kan toch wel gaan zwemmen? het is hier niet voor niks en je zou het leuk vinden enz.

Je kunt ook een andere soort bikini of een badpak proberen? Iets waar je je wel goed in voelt?

Je hoeft je niet te schamen, waarschijnlijk zie je nog veel meer apartere figuren voorbijkomen en als mensen het niet aanstaat moeten ze maar de andere kant opkijken.

Gewoon schijt proberen te hebben, je bent zoiszo op vakantie dus niemand die jou daar kent.

ahw had ik dat maar :S
vroeger was het zo makkelijk elke dag zwemmen en geen gezeur over je lichaam!
niemand die je aankeek.
mijn moeder en oudere vriendinnen zeggen dat het wel weggaat en het een periode is ofzo. :cold_sweat:

Die andere meiden waarvan jij vind dat ze het perfecte lichaam hebben zijn ook vast niet helemaal tevreden met zichzelf. Ik denk dat iedereen wel iets niet mooi vind aan zichzelf. Waarschijnlijk is je lichaam gewoon nog in de groei en moet zich nog verder ontwikkelen. Je hoeft je er absoluut niet voor te schamen. Laat je vakantie niet verpesten omdat je je eigen schaamt. Die andere ken je niet en je familie weet al hoe je eruit ziet. Geniet er gewoon van, iedereen geniet van zijn/haar vakantie dus dat moet jij ook vooral doen!

Al die mensen daar ken je toch niet en je gaat ze ook nooit meer zien, dus waarom zou je je er dan druk om maken? En je familie zal t niet kunnen boeien hoe je eruit ziet, ze houden toch wel van je!

Volgens mij is ieder meisje in bikini meer met zichzelf bezig dan met hoe anderen eruit zien :slightly_smiling_face: jij hebt dat, maar hoogstwaarschijnlijk andere meiden ook. Die kijken om zich heen om te vergelijken, maar van ieder meisje dat ik gehoord heb erover is dat meer een vergelijking waarbij ze zichzelf omlaag halen.

Wat hierboven al gezegd is doe ik ook: je beseffen dat je op vakantie helemaal niemand kent, je ziet die mensen nooit weer terug dus wat maakt het uit! Het is niet zo dat die onbekenden als ze terugdenken aan hun vakantie, ze aan jou in bikini denken :wink: Ik had dat afgelopen vakantie en nu ik terug thuis ben heb ik dat schijt hebben aan anderen vast kunnen houden, waarom je slechter voelen over jezelf vanwege anderen?!
Ik kwam zelf tot het besluit dat ik mezelf (en dus kunnen aandoen wat ik wil en kunnen doen wat ik wil, zoals op het strand liggen) belangrijker vind dan de meningen van mensen die geen vrienden van me zijn. Want familie en vrienden zullen mij nooit afkraken, zeker niet over iets waar je onzeker over kan zijn zoals in bikini verschijnen.

Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen :slightly_smiling_face: op vakantie is het juist heerlijk als je hier niet zo over in hoeft te zitten! Lekker gaan zonnen en zwemmen

Heb ik zelf ook jaren gehad. Nu interesseert het me niet meer. Laat het plezier van zwemmen niet bederven door schaamte, zo zonde! Je kijkt zelf op een heel andere manier naar jezelf dan dat andere mensen dat doen, vaak negatiever! En inderdaad, je kent de mensen daar toch niet. Dus wat zou het? Lekker zwemmen dus :slightly_smiling_face:

Ik heb n dikkere buik, laats heb ik een leuk badpak gekocht. Eerst vond ik het wel raar een badpak, maar nu vind ik het zo fijn Ik vind het veel comfortabeler en voel me er beter in :slightly_smiling_face:

Zoek badkleding waarin je je goed voelt. Als je een buikje hebt, dan kan je misschien kiezen voor een mooi retro badpak met een hoge taille? Als je je goed voelt in je bikini, dan durf je al heel wat meer.

ik had vroeger alleen badpakken, weet niet waarom maar ik vond dat ik geen bikini’s hoefde te dragen.

erna spendeerde ik wel wat tijd met mijzelf in badkledij en ik accepteerde m’n lichaam meer en meer (ik was nogal verlegen, mijn lichaam vond ik “ok”)

en nu paradeer ik gewn in een bikini :slightly_smiling_face:

probeer wat tijd met jezelf te spenderen voor de spiegel met badpakken en probeer eens te zien welke badkledij je lichaam accentueert :slightly_smiling_face:

Juist het water in gaaaaan dan zien ze alleen je hoofd :bowing_man:

maar ik denk dat iedereen dat wel heeft, en ook wanneer zou je ze nog terug zien?

Dan koop idd badkleding waar je jezelf wel goed in voelt. Een mooi badpak met uitgesneden stukken of zo, maar die wel je buik camoufleert? Maar meid als er een plek is waar je je niet hoeft te schamen voor je lichaam is het op vakantie in een ander land. Dat doet aan sommige mensen te zien echt niemand en dat is oke!

als je idd op internet een beetje rondkijkt kun je algauw badkleding ontdekken die bij jouw lijf past

goodluck :kissing:

ik schaam(de) mezelf ook voor mijn lichaam, en wil dan ook gewoon echt niet graag in bikini, maar doe het toch en uiteindelijk leer je het wel accepteren! have fun op vakantie, geniet ervan :slightly_smiling_face:

Ach, je bent niet de enige die dat heeft! Heel veel mensen (waaronder ik) voelen zich niet zeker in een bikini/badpak. Probeer iets te dragen waarin je je goed voelt, en wat comfortabel is. En je moet proberen je niks aan te trekken van al die mensen om je heen. Je moet doen wat jij wilt!