Schaamlippen

Haaaii,
Ik wist niet zo goed waarbij ik dit bericht moest plaatsen, maar ik zit dus eigenlijk met iets raars, want ik mijn schaamlippen zijn namelijk heel erg ongelijk. Zo is de ene heel klein en de andere heel lang/uitgerekt. Dit zorgt vaak voor irritatie aangezien de ‘lange’ naar buiten steekt, en dit is erg pijnlijk met bv. fietsen enzo. Ik vroeg me af of meer meiden dit hebben? Het is namelijk echt heel vervelend en ik zit er best wel mee… Vaak lees/hoor je namelijk dat ze allebei heel lang zijn, maar bij mij is het er dus maar eentje…
xxxx

Nee heb ik niet. Als je er heel erg last van hebt, wordt het volgens mij verzekerd en kun je het weg laten halen.

Nou, als het je goed doet: ik heb dat ook. Moet je je echt niet druk om maken, dat je er last van hebt is wel vervelend. Misschien kan je daarvoor wel even naar de huisarts gaan, maar het is zeker niet raar.

Als dit serieus is: ga misschien even naar de dokter ?

Oke dankjewel voor jullie reacties! duCoQUelicot, ben jij er mee naar de dokter gegaan? En heb jij er verder last van of iets?

Nee, ik heb er geen last van, dus hoef ik er niet mee naar de dokter. Daarom adviseer ik je ook dat wel te doen, aangezien het niet de bedoeling is dat je pijn hebt bij gewone dagelijkse handelingen.

Dit verhaaltje heb ik al heel vaak voorbij zien komen

Je bent doodnormaal, meer meisjes hebben dit. Heel veel zelfs, gemiddelde van een vrouw is 3-4 cm lang, volgens een documentaire. Als het veel langer is en echt heel pijnlijk, is de enige optie een operatie om het te verwijderen.
En dat het maar 1 is, is net zo normaal als allebei lang. Het komt best vaak voor hoor.

Ik heb dat ook hoor, maar ik denk dat bij iedereen de schaamlippen niet helemaal gelijk zijn.
Dit klinkt misschien best wel stom. Maar je zou het er ook met je moeder over kunnen hebben. Ik denk dat zij je het beste advies kan geven en anders kun je altijd nog naar de dokter gaan.

Oke, ik heb een beetje zitten zoeken maar kon (ook op girlscene) er vreemd genoeg toch niks over vinden, dus vandaar dat ik hierom een bericht heb aangemaakt. Ik kan hem wel zeg maar ‘naar binnen vouwen’ (oke dit klinkt heel dom) maar dan heb ik er dus geen last van. Dit doe ik dan ook altijd waardoor ik er geen last van heb, maar het leek me niet heel normaal :stuck_out_tongue:

ik heb het zelf niet, maar het wel heel vaak in de girlz e.d. zien staan, meisjes met zon probleem! antwoord was; plastische chirurgie meot je niet doen omdat je het lelijk vindt, maar wel als je er echt last van hebt (dat het tegen je onderbroek schuurt enzo) dus als je er erg last van hebt zou ik naar de huisarts gaan!

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen. Maar het punt is dus, als ik het zo ‘vouw’ heb ik er totaal geen last van, maar als dit niet het geval is wel. Ik zou dus gewoon kunnen leven als ik het zo doe, maar ik denk dat ik er toch wel een keer mee naar de dokter ga dan. Dat lijkt me idd toch wel beter. Dan hoor ik een beetje hoe het zit. Het lijkt me alleen wel heel erg ongemakkelijk!

^ik snap het wel, toch wel awkward als zo’n man tussen je benen gaat zitten kijken. Maar voor hem is het keinormaal, ik denk dat er dagelijks mensen met zulke klachten komen alleen ze lopen er gewoon niet mee te koop. daarom lijkt het ook alsof jij de enige bent met dit probleem maar maak je geen zorgen!

Haha gelukkig heb ik een vrouwelijke dokter, scheelt weer! Maar bedankt voor jullie reacties!! Is toch wel fijn om te horen,

Volgens mij ben je niet de enige, mijne zijn gewoon ‘normaal’ (maarja, dat is ook weer zo relatief…). Zou gewoon even naar de huisarts gaan, die weet het beter. :slightly_smiling_face:

… Dus? Dit komt toch ook best vaak voor? Ik snap je reactie niet helemaal.

hhhmm, ik heb het zelf niet, maar ik neem aan dat als je er echt last van hebt je gewoon even naar je huisarts moet gaan. hij of zij hoort/ziet dagelijks zulke dingen, dus je hoeft je niet echt te schamen!

Ik heb dit ook maar dan zijn allebei mijn schaamlippen vrij groot :s

Maar ik heb inderdaad best vaak gelezen dat meisjes dit hebben ,hihi

xx

Ik heb precies hetzelfde als jou. Ben er nooit voor naar de dokter geweest maar als je er echt heel veel last van heb zou ik dat wel even doen…

Hebben jullie, die dit hebben, hier dan allemaal geen last van? :stuck_out_tongue: Bijvoorbeeld met fietsen ofzo?