Schaamlipcorrectie

Hoi allemaal.
Na lang nadenken toch besloten om dit bericht te plaatsen. Ik ben nu 17 jaar en zit met iets wat ik zelf echt als probleem beschouw.
Ik vind mijn vagina niet mooi. Mijn binnenste schaamlippen steken een aantal cm buiten mijn buitenste schaamlippen uit. Naast dat ik dit niet mooi vind en me er voor schaam, heb ik soms last van bij het bijvoorbeeld dragen van strakke broeken (die ik ondanks dat, zowat elke dag draag). Schaamte blijft toch de belangrijkste reden waarom ik sinds een jaar een correctie overweeg.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast nog een 2de vraag: voor mij is dit echt een gevoelig puntje. Ik praat er zeker niet graag over maar als ik dit door zou willen zetten, zou ik dit natuurlijk tegen mijn moeder moeten vertellen. Ik vind het erg lastig om hier een goed moment/leeftijd voor uit te zoeken.

Alvast bedankt allemaal!

Ik heb zelf geen ervaring met deze correctie, maar je bent nog maar 17 dus ik zou er denk ik nog wel even mee wachten.

Vooral omdat je zelf ook zegt dat je er echt last van hebt (fysiek) zou ik zeggen dat je het beste dan op die manier erover kunt beginnen tegen je moeder.

Heb je al in het grote poezenboek (een boek met allerlei foto’s van vrouwelijke geslachtsdelen, ja dat bestaat haha) gekeken? Misschien denk je dan wel van: goh het valt eigenlijk best mee.

Poezenboek staat niet meer online toch?

Maar even ontopic: Ik denk dat je het beste tegen je moeder kan vertellen dat je last hebt en dan om advies vragen, van wat je er mee moet doen?

vagina’s zijn nou eenmaal ondingen
bovendien hebben zoveel meiden net iets teveel vlees ertussen hangen
niets om je voor te schamen :wink: en google maar even naar poezenboek

Dit is iets wat ik zoooovaak (anoniem, dat wel) bij andere meiden op het internet lees. Je bent echt niet de enige die “uitstekende” schaamlippen heeft, dus je hoeft je er echt niet voor te schamen.
Als je er echt fysieke pijn / last van ondervindt, zou ik een correctie overwegen. (Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar die dingen zijn echt zo duur, dan ga ik liever op vakantie van dat geld eerlijk gezegd)

Het poezenboek staat niet meer online, maar je kan op de onderstaande website ook veel foto’s bekijken.
Het is wel in het Engels maar dat maakt voor de foto’s natuurlijk niets uit.
http://gynodiversity.com → Gallery

Dank voor alle reacties!! Kan hier zeker wat mee, en ga bovenstaande site maar eens doorspitten :wink:.
Desondanks eigenlijk nog steeds op zoek naar iemand die zo een zelfde correctie heeft laten uitvoeren?

Dat je binnenste schaamlippen uitsteken is echt heel normaal. Bijna elke meid heeft dat (ik ook).

Ik had hier ook een lange tijd last van en ik was zo onzeker over mijn vagina en ik had ook last ervan als ik strakke broeken droeg of ging fietsen. Ik had toen besloten het te bespreken met mijn huisarts en zij had mij verteld dat zo’n correctie veel complicaties kan veroorzaken zoals gevoelloosheid (tijdens seks) of ontstekingen en dat zij het niet zou aanraden tenzij je er echt echt heel veel last van hebt. Ik vond mijn vagina verschrikkelijk maar zij heeft ernaar gekeken en vond hem gewoon normaal dus ze vond niet dat ik zo’n correctie nodig had. Voor de pijn had ze mij een soort verdovend zalfje voorgeschreven en dat kon ik af en toe gebruiken op de dagen wanneer ik er last van had.

Ik zou het met je huisarts bespreken en haar eventueel ernaar laten kijken :slightly_smiling_face: misschien als ze jouw vagina er normaal uit vind zien voel je je ook een stuk zekerder.

Wat Cielo zegt! Ik denk dat als je er echt last van hebt, dat het goed is om er als eerste met je moeder over te praten. En om even bij de huisarts langs te gaan: die kan jou vertellen of alles er inderdaad normaal uit ziet.

Tsja, het is nou eenmaal eigenlijk standaard dat je labia minora eigenlijk de labia majora passeren in ‘lengte’. Als je nou bijvoorbeeld bij alles wordt belemmerd door je schaamlippen, zou ik er inderdaad met je HA over praten maar als je soms een probleempje hebt, zou ik me eerlijk gezegd erbij neerleggen. Die procedure is niet niks en je kan inderdaad gevoelsverlies krijgen.

Probeer het er met je moeder over te hebben en ga naar de HA. Het is een drastische ingreep dus denk er goed over na. En als ik jou was zou ik er toch nog (als je echt echt wilt) een paar jaar wachten.

Maar zoals de reactie boven mij, als je er maar soms last van hebt is zo’n drastische ingreep het dan waard?