Schaamlipcorrectie

Hoi allemaal.
Na lang nadenken toch besloten om dit bericht te plaatsen. Ik ben nu 17 jaar en zit met iets wat ik zelf echt als probleem beschouw.
Ik vind mijn vagina niet mooi. Mijn binnenste schaamlippen steken een aantal cm buiten mijn buitenste schaamlippen uit. Naast dat ik dit niet mooi vind en me er voor schaam, heb ik soms last van bij het bijvoorbeeld dragen van strakke broeken (die ik ondanks dat, zowat elke dag draag). Schaamte blijft toch de belangrijkste reden waarom ik sinds een jaar een correctie overweeg.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast nog een 2de vraag: voor mij is dit echt een gevoelig puntje. Ik praat er zeker niet graag over maar als ik dit door zou willen zetten, zou ik dit natuurlijk tegen mijn moeder moeten vertellen. Ik vind het erg lastig om hier een goed moment/leeftijd voor uit te zoeken.

Alvast bedankt allemaal!

Ik heb zelf geen ervaring met deze correctie, maar je bent nog maar 17 dus ik zou er denk ik nog wel even mee wachten.

Vooral omdat je zelf ook zegt dat je er echt last van hebt (fysiek) zou ik zeggen dat je het beste dan op die manier erover kunt beginnen tegen je moeder.

Heb je al in het grote poezenboek (een boek met allerlei foto’s van vrouwelijke geslachtsdelen, ja dat bestaat haha) gekeken? Misschien denk je dan wel van: goh het valt eigenlijk best mee.

Poezenboek staat niet meer online toch?

Maar even ontopic: Ik denk dat je het beste tegen je moeder kan vertellen dat je last hebt en dan om advies vragen, van wat je er mee moet doen?

vagina’s zijn nou eenmaal ondingen
bovendien hebben zoveel meiden net iets teveel vlees ertussen hangen
niets om je voor te schamen :wink: en google maar even naar poezenboek

Dit is iets wat ik zoooovaak (anoniem, dat wel) bij andere meiden op het internet lees. Je bent echt niet de enige die “uitstekende” schaamlippen heeft, dus je hoeft je er echt niet voor te schamen.