Schaamlipcorrectie?

Hallo meiden

Ik ben Kendall (schuilnaam) en ik ben een meid van 18 jaar.

Al sinds ik mij kan herinneren heb ik veel last van vaginale klachten. Toen ik klein was ging ik altijd dood van de pijn en van het ene ziekenhuisbezoek naar het ander en zo ging het maar door. Toen ik 9 was ben ik zelfs doorgestuurd naar een gynaecoloog omdat normale dokters niks bij mij konden vinden. Zij kwam er uiteindelijk ook niet achter waarom ik zoveel pijn had en ze gaf me een zalfje om het te verminderen. Nu ben ik al wat ouder en ik heb gelukkig geen pijn meer. Echter heb ik wel last van mijn binnenste schaamlippen. Bij mij steken ze best wel uit dus het is vaak best gevoelig en ik ben ermee naar de dokter geweest en zij gaf me een verdovend zalfje maar die mag ik niet te vaak gebruiken zei ze dus.
Nu ben ik nog niet echt seksueel actief maar mn vriend en ik doen wel handwerk. Ik merk dat als mijn vriend over dat plekje wrijft Sorry voor de details het best pijn doet en het een beetje brand.
Ik herinner me dat de dokter zei dat ik een schaamlipcorrectie kan overwegen als ik er echt last van blijf houden alleen ik ben bang dat dat mijn gevoeligheid nog erger maakt en dat ik later dan niet van seks kan genieten.

Heeft iemand misschien ervaringen met een schaamlipcorrectie?
Sorry voor mijn belachelijk lange verhaal maar ik hoop dat hier een aantal meiden zijn die me hier misschien wat over kunnen vertellen.

Gr. Kendall

Geen ervaringen hiermee. Maar misschien is het goed dat je eerst met de gynaecoloog gaat zitten om over die behandeling te praten. Heeft het gevolgen, wat zijn deze, hoe vaak komt het voor etc. Als het geen gevolgen heeft voor jou kan je het overwegen aangezien je er wel pijnklachten van heb, maar belangrijk lijkt mij dat je wel eerst medisch informatie moet inwinnen voordat je een beslissing maakt.

He! Ik heb drie jaar geleden schaamlipcorrectie gehad. Het is bij mij niet gevoeliger geworden. Ik denk dat het voor jou iig belangrijk is om langs de gynaecoloog te gaan om te onderzoeken wat en waarom het zo vervelend gevoelig is